مجله الکتنو

خرید ابزار دقیق از چین

خرید ابزار دقیق از چین

خرید ابزار دقیق از چین

ابزار دقیق به زیر ساختی گفته می‌ شود که برای اتوماسیون و کنترل ابزاری مانند راکتور آزمایشگاهی، پمپ، فلو، متر ژنراتور، کنترلر فشار، کنترلر و غیره به کار می‌ رود. این ابزار همان‌ طور که از نامش پیداست امکان نمایش، اندازه‌ گیری، ثبت انتقال و کنترل پارامترهای مختلف فیزیکی مانند فشار، سطح مایعات، دما، فلو و مواردی از این قبیل را فراهم می کند. با توجه به همین توضیح مختصر در خصوص این ابزار آلات کارآمد و پر کاربرد می‌ توانید به اهمیت خرید ابزار آلات دقیق از چین پی ببرید. به‌ همین دلیل ما در این مقاله خرید ابزار دقیق از چین، راه‌ های مختلف این نوع خرید کردن و مزایای آن را برای شما توضیح خواهیم داد. پس لطفاً تا پایان این مقاله را با دقت بخوانید.

همچنین شما می توانید با تماس با کارشناسان بازرگانی الکتنو از در مورد نحوه واردات کالاهای صنعتی و قطعات یدکی کارخانجات راهنمایی بگیرید. این شرکت به طور اختصاصی در حوزه واردات قطعات صنعتی فعالیت می کند. و توانایی خرید از چین یا هر کشور دیگر از دنیا را دارد.

مزایای خرید ابزار دقیق از چین

همان‌ طور که در مقدمه گفتیم، ابزار دقیق کاربردهای بسیار زیادی دارد، به‌ همین‌ علت واردات آن از چین نیز مزایای زیادی برای ما خواهد داشت که به برخی از این مزایا در زیر اشاره می‌ کنیم.

۱. مقابله با تحریم‌ ها

چون کشور ما از سوی بسیاری از کشورهای بزرگ اقتصادی تحریم شده‌ است، در نتیجه برای دور زدن و مقابله با این تحریم‌ ها نیاز به واردات اجناس بسیاری از برخی از کشورها مانند چین داریم. خرید ابزار دقیق از چین نیز یکی از این موارد است که ما می‌ توانیم با خرید آن نیاز بازار و مصرف‌ کننده را برطرف کنیم.

۲. کیفیت‌ های مرغوب و بالای محصولات چینی

کیفیت محصولات چینی به طوری است که قابلیت جایگزینی با انواع و اقسام کالاهای دیگر کشورها را دارد و می‌ توان کالاهای این کشور را با خیال راحت وارد کشور کرد. به‌ طوری‌ که دیگر نیازی به واردات از سایر کشورها نباشد.

۳. هزینه‌ های کم تر و انتقال آسان‌ تر

محصولات چینی بسیار آسان‌ تر و با هزینه‌ های کم تری نسبت‌ به بسیاری از کشورهای اروپایی به دست ما خواهند رسید، بنابراین از این لحاظ بسیار مقرون‌ به‌ صرفه و اقتصادی هستند. خرید ابزار دقیق از چین نیز از این امر مستثنی نیست و می‌ تواند برای وارد کننده سودآوری بالایی داشته باشد.

۴. قیمت پایین محصولات چینی

محصولات چینی در کنار ویژگی‌ های مثبت و کیفیت‌ های مرغوبی که دارد، قیمت پایینی نیز دارند، در نتیجه علاوه‌ بر آن که برای وارد کننده درآمدزایی بالایی خواهند داشت، برای مصرف‌ کننده نیز توجیه اقتصادی دارد. به همین دلیل افراد زیاد توانایی خرید این‌ گونه محصولات را دارند.

خرید ابزار دقیق از چین

چند نکته مهم درباره خرید ابزار دقیق از چین

برای خرید ابزار دقیق از چین در ابتدا شما باید برخی از قوانین و مقررات را یاد بگیرید و آن‌ ها را به کار ببندید تا بتوانید نه‌ تنها خرید ابزار دقیق از چین، بلکه هر کالای دیگری را وارد کشور کنید. برخی از این نکات عبارت‌ اند از:

۱. کسب تجربه در خصوص واردات کالا

واردات کالا و تجارت نیاز به دانش، مهارت و تجربه بالا دارد. یعنی اگر شما از تجربه و مهارت کافی در این خصوص برخوردار نباشید قطعا در مراحل مختلف این کار دچار مشکل خواهید شد. حتی ممکن است این کار برای شما ضرر و زیان نیز به‌ همراه داشته باشد.

۲. مجوز واردات کالا از وزارت بازرگانی

گرفتن مجوز واردات و صادرات کالا و کارت بازرگانی از الزامات تجارت و خرید و فروش های بین‌ المللی می‌ باشد. یعنی اگر شما از وزارت بازرگانی مجوز نداشته باشید، این وزارت اجازه هیچ‌ گونه فعالیتی را به شما نخواهد داد و کالاهای شما در گمرک توقیف می‌ شود.

۳. آشنایی با بازار مقصد

قطعا هر نوع کالایی در بازار به خصوصی بیش ترین فروش و مصرف را خواهد داشت و ممکن است در برخی از شهرها و بازارها فروش چندانی نداشته باشد. پس هنگام واردات کالا و هنگام توزیع آن، باید به این نکته توجه داشته باشید تا کالای شما در کم ترین زمان ممکن به فروش برسد.

خرید ابزار دقیق از چین

آشنایی مراحل ترخیص کالا در گمرک

ترخیص کالا در گمرکات یکی از مراحل اساسی و مهم برای واردات و صادرات کالاهای مختلف است که خرید ابزار دقیق از چین نیز از این امر مستثنی نیست. در زیر برخی از این مقررات گمرکی را معرفی می‌ کنیم.

۱. گرفتن پکینگ لیست و پروفرما

پکینگ لیست یا همان پروفرما سندی را می‌ گویند که در آن نوع کالای خریداری‌ شده، تعداد آن، حجم، وزن، خالص یا ناخالص بودن و مواردی از این قبیل نوشته شده‌ است. یعنی شما با در دست داشتن پروفرما می‌ دانید در داخل گمرکات چه کالایی وارد یا صادر می‌ شود.

۲. ثبت سفارش‌ ها

برای کالاهای خریداری‌ شده و مورد نظر پس‌ از تهیه پروفرما، شما باید کالاهای مورد نظرتان جهت خرید را توسط وزارت بازرگانی ثبت سفارش کنید. در غیر این صورت کالای وارداتی شما مجاز شناخته نمی‌ شود و در هر مرحله‌ ای به‌ ویژه ترخیص کالا، ممکن است توقیف شود.

۳. بیمه کالاهای وارداتی

هر نوع کالای وارداتی حتی خرید ابزار دقیق از چین پس‌ از خریداری شدن توسط شرکت بیمه، بیمه می‌ شوند. بدین‌ طریق اگر کالای شما در طول انجام کار و مراحل مختلف حمل‌ و نقل دچار هر گونه آسیب و خسارتی شود، اداره بیمه خسارت آن را جبران می‌ کند. بیمه کردن کار از ملزومات واردات کالا می‌ باشد.

برخی دیگر از مراحل ترخیص کالا در گمرک

۴. بازرسی و کالاهای خریداری‌ شده

در گمرک توسط کارشناسان آن
وقتی کالای خریداری‌ شده از جمله خرید ابزار دقیق از چین وارد گمرک می‌ شود، در آن‌ جا توسط کارشناسان گمرک مورد بازرسی قرار می‌ گیرد تا از صحت کالاها اطمینان حاصل شود. کارشناسان پس‌ از مشاهده و بازرسی، کالای وارد شده را تایید می‌ کنند.

۵. هماهنگی با واحدهای بین‌ المللی حمل کالا

پس‌ از آن که کالاهای خریداری‌ شده مورد تأیید کارشناسان بازرگانی گمرک قرار گرفتند. وارد کننده می‌ تواند با هماهنگی واحدهای بین‌ المللی، حمل کالای مورد نظر خود را از گمرک ترخیص کند.

۶. تکمیل لیست و اسناد

پس‌ از این مرحله نیز یک‌ بار دیگر اسناد و لیست‌ های مربوط به کالاهای وارداتی مورد بررسی وزارت بازرگانی قرار می‌ گیرند. تا از مطابقت لیست با نوع کالای وارداتی اطمینان حاصل کنند. سپس این وزارت‌ خانه دور اظهاری را تنظیم می‌ کند. و به وارد کننده این اجازه را می‌ دهد که کالاهای خود را وارد کشور کند. دور اظهاری تقریباً آخرین مرحله برای واردات کالا می‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *