مجله الکتنو

خرید از چین تحویل در ایران

خرید از چین تحویل در ایران

خرید از چین تحویل در ایران

چین یکی از کشورهای بزرگ و اقتصادی جهان است که امروزه به یکی از رقبای ابرقدرت‌ های اقتصادی جهان تبدیل‌ شده است. به‌ طوری‌ که کم تر بازاری را می‌ توان در سطح جهان یافت که انواع و اقسام کالاهای چینی در آن وجود نداشته باشد. به‌ ویژه کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما که از مصرف‌ کنندگان عمده و دائمی محصولات چینی هستند. محصولات چینی در بازار کشور ما با استقبال خوب مصرف‌ کنندگان مواجه می‌ شود. به‌ همین علت کالاهای بسیار زیادی مانند لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم الکتریکی و مواردی از این قبیل در بازار یافت می‌ شود. با این توضیح مختصر می‌ توانید به اهمیت خرید از چین تحویل در ایران پی ببرید. بنابراین ما در این مقاله می‌ خواهیم موضوع خرید از چین تحویل در ایران، مراحل و مقررات واردات و خرید از چین و غیره را برای شما بیان کنیم، پس این مقاله را با دقت دنبال کنید.

خریدکالا و واردات آن  همواره با سختی های همراه است. به ویژه واردات آن به ایران با توجه به تحریم های اعمال شده بر کشور ما سخت تر شده است. ولی در صورتی که قصد واردات کالا از چین را دارید، شرکت الکتنو می تواند به شما کمک کند. این بازرگانی به طور اختصاصی قطعات صنعتی و دستگاه های صنعتی را به ایران وارد می کند. در صورتی که قصد واردات کالاهای بزرگ و همچنین صنعتی را دارید. برای واردات آن با کارشناسان ما تناس بگیرید.

شرایط و نحوه خرید از چین تحویل در ایران

چون کشور ما جزء مصرف‌ کنندگان عمده محصولات چینی است. بنابراین اگر قصد واردات هر نوع کالای چینی را دارید، بهتر است مراحل و مقررات واردات و خرید از چین تحویل در ایران را یاد بگیرید که در زیر به برخی از آن‌ ها اشاره می‌ کنیم.
۱. شناخت قوانین و مقررات تجارت با کشور چین
ابتدا سعی کنید با قوانین و مقررات تجارت در کشور چین آشنایی کامل پیدا کنید تا در حین واردات کالا و تعامل با شرکت‌ های این کشور دچار مشکل نشوید. قطعا هر کشوری قوانین و مقررات تجارت مخصوص به خودش را دارد که در چهارچوب این قوانین فعالیت می‌ کند.

۲. شناخت قوانین و مقررات کشور ایران

علاوه‌ بر شناخت قوانین و مقررات کشور چین، باید قوانین و مقررات کشور خودمان را نیز بدانید. چون بسیاری از کالاها از سوی دولت غیر مجاز شناخته می‌ شوند. و هیچ وارد کننده‌ ای حق واردات آن‌ ها به‌ صورت مجاز را ندارد. پس شما باید علاوه‌ بر شناخت قوانین و مقررات، این نوع کالاها را نیز شناسایی کنید و از واردات آن‌ ها خودداری کنید. چون در هر مرحله‌ ای از واردات ممکن است کالای شما توقیف شود و سرمایه‌ تان به هدر برود.

۳. شناخت نیاز بازار

شناخت نیاز بازار به میزان عرضه بر تقاضا نیز از جمله موارد مهم برای واردات کالا و خرید از چین تحویل در ایران می‌ باشد. یعنی شما باید بازار مقصد را شناسایی کنید. و اقدام به واردات نوعی از کالا کنید که بازار به آن نیاز دارد و از واردات کالاهایی که در بازار اشباع هستند یا مصرف خوبی ندارند، خودداری کنید.

 

خرید از چین تحویل در ایران

نکات خرید از چین تحویل در ایران

علاوه‌ بر مواردی که در بالا بیان کردیم، برای خرید از چین تحویل در تهران نکات دیگری نیز وجود دارد . که رعایت آن‌ ها الزامی می‌ باشد. این نکات عبارت‌ اند از:

۱. شناخت مراحل ترخیص کالا و مقررات گمرکی

یکی از مهم‌ ترین مراحل واردات و صادرات کالا با هر کشوری، شناخت مراحل ترخیص کالا و مقررات گمرکی آن کشور می‌ باشد. مقررات گمرکی بسیار پیچیده و دشوار است و نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد، چون در تجارت، الزاماً باید کالای وارداتی خودتان را از طریق گمرک وارد کشور کنید. البته می‌ توانید برای این کار از تجربیات شرکت‌ های وارد کننده یا کارشناسان خبره این کار استفاده کنید و ترخیص کالا را به آن‌ ها بسپارید تا با مشکلی مواجه نشوید.

۲. شناخت شرکت‌ های وارد کننده

یکی از بهترین راه‌ ها برای واردات کالا در سطح گسترده و تجارت‌ های بین‌ المللی، اقدام توسط کارشناسان فنی و شرکت‌ های وارد کننده می‌ باشد. یعنی شما از طریق این شرکت‌ ها می‌ توانید هر نوع کالایی را وارد کشور کنید، بدون آن که دچار دردسر و مشکلی بشوید. بدین‌ طریق حتی نیاز به حضور فیزیکی شما نیست و شرکت‌ ها به‌ نحو احسن کارهای واردات، مقررات گمرکی و ترخیص کالا را برای شما انجام می‌ دهند و در نهایت کالای شما به دست تان می‌ رسد.

خرید از چین تحویل در ایران

 مراحل ترخیص کالا و قوانین گمرکی

همان‌ طور که در بالا به آن اشاره کردیم، گمرک و ترخیص کالا قوانین و مقررات و مراحل خاص خودش را دارد که البته بسیار پیچیده هستند و شما باید با دقت، تمام این مراحل را طی کنید تا بتوانید کالای خودتان را از آن ترخیص کنید. خرید از چین تحویل در تهران نیز از این امر مستثنی نیست. مثلاً در همان ابتدای کار باید بتوانید لیست پروفرما را تهیه کنید. این لیست شامل تمام مشخصات کالای مورد نظر شما از جمله، نوع کالا و مواردی از این قبیل می‌ باشد که توسط وزارت بازرگانی برای شما تهیه می‌ شود. سپس هنگام واردات کالا به گمرک، محموله وارداتی توسط کارشناسان فنی گمرک مورد بررسی قرار می‌ گیرد و در صورت صحت آن با لیست پروفرما، آن‌ ها را تایید می‌ کنند. پس‌ از تایید شدن نیز وارد کننده باید اقدام به بیمه کردن کالاهای خود کنند که اگر در طول حمل‌ و نقل کالا دچار آسیب شود، شرکت بیمه خسارت‌ های وارده را جبران کند.

بیمه کردن از الزامات واردات کالا می‌ باشد. سپس کالاهای مورد نظر در وزارت بازرگانی ثبت سفارش می‌ شود. و یک‌ بار دیگر کارشناسان، کالاهای وارد شده را مورد بررسی قرار می‌ دهند. و دور اظهاری نیز توسط وزارت بازرگانی انجام می‌ شود. در نهایت وارد کننده می‌ تواند از طریق حمل‌ و نقل های بین‌ المللی کالای مورد نظر خود را به مقصد وارد کند.
به این نکته بسیار مهم توجه کنید که در صورت انجام ندادن هر کدام از مواردی که برای ترخیص کالا در گمرک یاد کرده‌ ایم، ترخیص کالای شما با مشکل مواجه می‌ شود و اجازه این کار را نخواهید داشت. پس در این مرحله بسیار دقت کنید و مراحل را به‌ ترتیب انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *