مجله الکتنو

خرید از چین

خرید از چین

خرید از چین

امروز چین به تبدیل به یکی از ابرقدرت‌ های اقتصادی جهان شده‌ است. که با تولید انبوه محصولات مختلفی مانند لوازم الکتریکی و برقی، تجهیزات پزشکی، ماشین‌ آلات کشاورزی و غیره در حال رقابت با بسیاری از کشورهای اقتصادی جهان است. و محصولات تولیدی خود را به کشورهای بسیار زیادی از جمله کشور ما صادر می‌ کند. به‌ علت تحریم های صورت گرفته علیه کشور ایران، خرید از چین و واردات محصولات مختلف این کشور برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. یعنی با خرید از چین می‌ توانیم بسیاری از محصولات را وارد کشور کنیم و به این ترتیب تحریم ها را دور بزنیم.

ما در این مقاله می‌ خواهیم به خرید از چین، مزایای آن و نکات مهم در خصوص واردات بپردازیم و بایدها و نبایدهای خرید از چین را بررسی کنیم. پس ما را تا پایان مقاله دنبال کنید. همچنین شما اگر می خواهید محصولات صنعتی و دستگاه های بزرگ را از چین وارد کنید و یا اقدام به خرید کالا از چین کنید بازرگانی الکتنو می تواند در این راستا به شما کمک کند. این بازرگانی بالغ بر 20 سال است که در حوزه تامین قطعات صنعتی فعالیت می کند.

چند نکته طلایی در خصوص خرید از چین

خرید از چین یا هر کشور دیگری مستلزم رعایت و یادگیری نکات بسیار زیادی در این خصوص می‌ باشد، یعنی اگر قصد تجارت دارید، باید این مقررات را یاد بگیرید.

۱. اخذ مجوز واردات کالا

اولین و ضروری‌ ترین اقدام در حوزه واردات کالا و خرید از چین، اخذ مجوز واردات کالا و کارت بازرگانی از وزارت بازرگانی کشور است. یعنی شما تا این دو مورد را نداشته باشید، قادر به هیچ‌ کاری نیستید و دولت اجازه هیچ‌ گونه فعالیتی را به شما نمی‌ دهند.

۲. شناسایی نوع کالای وارداتی

پس‌ از اخذ مجوز، در مورد بازار تحقیق و پرس‌ و جو کنید و نیازهای بازار را بسنجید تا بتوانید کالای مورد نیاز را وارد کنید. چون در صورت وارد کردن کالاهای که از در بازار اشباع هستند، حتی اگر موفق به واردات شوید و دولت این اجازه را به شما دهد کالای شما در بازار مقصد فروشی نخواهد داشت و این کار برای شما زیان‌ آور خواهد بود.

۳. توانایی شناسایی اجناس اورجینال و اصل

سعی کنید با شرکت‌ های معتبر این کشور آشنایی پیدا کنید و بتوانید اجناس اصل را تهیه کنید. چون بازار کشور بزرگی مانند چین، مملو از کالاهای بی‌ کیفیت و بدل است که اتفاقاً بسیار مشابه کالاهای اصلی هستند و خرید آن‌ ها هیچ توجیه اقتصادی ندارد. حتی ممکن است این کالاها با استقبال مشتری مواجه نشود و شما دچار ضرر و زیان شوید.

4. اقدام به خرید از طریق شرکت‌ های وارد کننده

شرکت‌ های بسیاری در حوزه واردات کالاهای چینی فعال هستند. وجود این شرکت‌ ها به شما کمک می‌ کند که با صرف کم ترین زمان و حذف هزینه‌ های جانبی، بتوانید خرید از چین را انجام و کالاهای مورد نیاز خودتان را وارد کنید. برای تجارت‌ های بزرگ و گسترده‌ اقدام از طریق شرکت‌ های وارد کننده یکی از بهترین گزینه‌ ها و پیشنهادات ما می‌ باشد.

5. به‌ کار گیری قوانین و مقررات ترخیص کالا و گمرکی

قوانین و مقررات ترخیص کالا و گمرکی بسیار پیچیده و شامل مراحل مختلفی می‌ باشد که نیاز به‌ مهارت و آموزش دارد، شما باید آن‌ ها را بشناسید و در طول تجارت و خرید از چین آن‌ ها را به کار بگیرید، یا برای انجام آن‌ ها از شرکت‌ های وارد کننده کالا و کارشناسان در این حوزه کمک بگیرید. عدم شناخت قوانین گمرکی برای شما مشکل‌ آفرین خواهد بود و ممکن است در طی ترخیص کالا وقفه ایجاد کند.

6. آشنایی با میزان عرضه بر تقاضا و کالاهای مجاز

 یک مورد دیگر در خصوص واردات کالا و خرید از چین، توجه به میزان نیاز بازار و مشتری، به کالای مورد نظر ما است. یعنی شما ابتدا باید نیازهای بازار را بسنجید تا بتوانید کالاهای ضروری را وارد کنید. به‌ علاوه این‌ که باید به واردات کالاهای مجاز نیز توجه کنید، چون واردات برخی از کالاها مجاز نیست، چون با قوانین و مقررات کشور هم خوانی ندارد، در نتیجه شما مجاز به واردات هر نوع کالایی نیستید.

خرید از چین

مزایای خرید از چین

همان‌ طور که در بالا اشاره کردیم، با توجه به تحریم های صورت‌ گرفته علیه کشور ما، واردات و خرید از چین مزایای زیادی برای ما خواهد داشت. که از آن جمله می‌ توان موارد زیر را نام برد:

۱. کیفیت‌ بالا

عمده اجناس چینی بر خلاف آن چه عموم تصور می‌ کنند، دارای کیفیت‌ های برتر و استانداردهای جهانی است. یعنی شما در صورت شناسایی شرکت‌ های معتبر تولید کننده کالا، می‌ توانید اجناس بسیار خوبی را تهیه کنید که قابل رقابت و جایگزین شدن با انواع کالاهای کشورهای اروپایی می‌ باشند. در نتیجه با خیال راحت می‌ توانید آن‌ ها را خرید کنید.

۲. حمل‌ و نقل آسان

به‌ علت نزدیکی کشور چین با ما نسبت‌ به بسیاری از کشورهای اروپایی، خرید از چین و حمل‌ و نقل کالاهای خریداری‌ شده بسیار آسان‌ تر است و شما با صرف هزینه‌ ها و زمان کم تر و حذف واسطه ها، می‌ توانید کالاهای خریداری شده خودتان را به بازار مقصد برسانید.

۳. تنوع محصولات

 از دیگر مزایای خرید از چین، تنوع محصولات این کشور است. به‌ علت گسترده بودن بازار اقتصادی و تولیدی کشور چین، محصولات این کشور از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و شما می‌ توانید با توجه به نیاز بازار مقصد، از هر نوع کالایی، انواع و اقسام آن را تهیه کنید. مصرف کنندگان نسبت به تنوع محصولات چینی رغبت خوبی از خود نشان می‌ دهند، به‌ طوری‌ که موجب رونق واردات کالاهای چینی شده‌ است.

۴. دور زدن تحریم

گزینه مهم دیگری در خصوص خرید از چین و واردات انواع کالاهای چینی، دور زدن تحریم‌ ها و بر طرف کردن تقاضای بازار و مصرف‌ کنندگان است. تنوع بالای محصولات چینی و قیمت های مناسب آن ها، باعث می‌ شود که بازار بی‌ نیاز از واردات کالاهای کشورهای تحریم کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *