مجله الکتنو

واردات قطعات صنعتی از اروپا

قطعات صنعتی از اروپا

واردات قطعات صنعتی از اروپا

واردات قطعات صنعتی از اروپا نیاز به یک برنامه ریزی کلی و دقیق برای انجام کلیه امور این تجارت به ساده ترین شکل ممکن، دارد. اولا اینکه نیاز بازار تا چه اندازه ای است و میزان بودجه شما چقدر خواهد بود. و اینکه شما از کدام کشور اروپایی قصد واردات دارید. اروپا یک منطقه وسیعی بوده که کشورهای قدرتمندی در این منطقه وجود دارند. که هر یک ممکن است قوانین تجارت بین المللی خاصی را تعیین کرده باشند.

تمام این موارد بایستی همگی قبل از واردات قطعات صنعتی از اروپا مورد بررسی قرار بگیرند. و پس از بررسی های انجام شده، اقدامات لازمه صورت بگیرد. بازرگانی الکتنو به عنوان یک شرکت بازرگانی مطرح، در زمینه واردات قطعات صنعتی تمام مراحل مربوط به این تجارت بزرگ شما را راهنمایی خواهد کرد.

چگونگی خرید قطعات صنعتی از اروپا

واردات قطعات صنعتی، خود یک گام بزرگ از مراحل تجارت بین المللی محسوب می شود‌. برای خرید شما باید ابتدا توافقات لازمه را با شرکت فروشنده داشته باشید. که به این منظور باید درخواست ارسال پیش فاکتور دهید‌. در این پیش فاکتور یا پروفرما، تمامی مشخصات محصول، زمان و تاریخ انتقال، روش جابجایی و حتی کلیه مشخصات صادر کننده و وارد کننده نیز باید در آن درج شود. برای واردات قطعات صنعتی از اروپا نیز این مراحل باید طی شود که خود مرحله خرید شامل مواردی است که عبارتند از:

  • بهتر است به صورت حضوری به کشور مورد نظر مراجعه کنید و با فروشنده ارتباط حضوری برقرار کنید. اما اگر امکان مراجعه حضوری نبود، باید از طریق ارتباط تلفنی مشاوره داشته باشید‌.
  • قیمت را استعلام کنید و پس از تایید هزینه باید فاکتور صادر گردد. در مرحله استعلام قیمت بهتر است اطلاعات زیادی در این مورد کسب کنید.
  • حواله هایی به نام فروشنده صادر شود‌.
  • محصول توسط شرکت فروشنده برای واردات آماده گردد.

درصورت همکاری با شرکت الکتنو دیگر نیاز نیست تا شما برای انجام تمام این مراحل، سختی بکشید‌. از طرفی با سختی رفت و آمدها و همچنین وجود رقبای سرسخت سختی کار شنا دو چندان می شود. پس الکتنو با مهارت بالایی که دارد در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه تمامی فرآیندهای تجارت بین المللی را انجام می دهد. توجه داشته باشید که در صورت انجام هرگونه اشتباهی دیگر جای جبران وجود ندارد. چرا که شما توافقات لازمه را برای خرید انجام داده و در مرحله وارد کردن هستید.

قطعات صنعتی از اروپا

قطعات صنعتی از اروپا

نحوه حمل قطعات صنعتی از اروپا به ایران

برای واردات از اروپا شما باید از مرحله ای به نام انتخاب روش حمل و نقل مناسب نیز عبور کنید. شما باید تمام شرایط و حتی قوانین را برای انتخاب روش حمل و نقل در نظر بگیرید و با توجه به قوانین یک روش بصرفه را انتخاب نمایید. از آنجایی که کشورهای اروپایی، با ایران مسافت طولانی دارد، می توان از روش حمل و نقل هوایی استفاده کرد. این روش، سریع ترین روش در میان انواع روش های حمل و نقل بین المللی می باشد؛ اما هزینه این روش نسبت به دیگر روش های انتقال بیشتر می باشد. برای روش هوایی شما در ارسال حجم بار محدودیت دارید؛ چرا کا روش حمل و نقل هوایی برای وزن و یا حجم محدودیت قائل است. از مزیت های مهم دیگر این روش عبارتند از:

  • ترانزیت محموله به تمام مناطق جهان
  • همکاری کردن با بیشتر شرکت های خطوط هوایی کشور و جهان
  • دارای سرعت بسیار بالا برای حمل و نقل
  • امکان ارسال سرویس درب به درب
  • برآورد هزینه ها با توجه به وزن و حجم محصول
  • امکان استعلام وضعیت محموله توسط شبکه های مجازی

اگر برای واردات قطعات صنعتی از اروپا از روش حمل و نقل هوایی استفاده می کنید، به این نکته توجه کنید که روش حمل و نقل هوایی، خود انواع مختلفی دارد. در این روش شما می توانید محصول خریداری شده را در دو روش عمومی و ویژه انتقال دهید. تفاوت ارسال این دو روش در ارزش آن ها است که معمولا محصولات عمومی ارزش کمتری دارند و قطعا حمل آن ساده تر صورت می گیرد. اما روش حمل ویژه کالا، برای محصولاتی چون شامل طلا و جواهرات، دارو، مواد شیمیایی خطرناک، فلزات گران‌ بها و… است. در این روش امنیت بیشتری برای جابجایی محصول وجود دارد.

قطعات صنعتی از اروپا

قطعات صنعتی از اروپا

مدارک مورد نیاز جهت واردات قطعات صنعتی از اروپا

پیش فاکتور، یکی از اسناد بسیار مهمی است که برای واردات قطعات صنعتی از اروپا باید آن را اخذ نمود. درخواست پیش فاکتور یا پروفرما باید توسط وارد کننده از فروشنده انجام شود که در این لیست مشخصات مهم محصول درج می گردد. در این قرارداد تمامی مشخصات محصول اعم از مدل، کیفیت، برند، ابعاد، قیمت، روش حمل و نقل، چگونگی و زمان‌ بندی پرداخت هزینه ها، نوع بیمه، تاریخ انتقال محموله ارسال، ضمانت ها و دیگر توافقات باید ذکر گردد. شما برای واردات قطعات صنعتی از اروپا باید ابتدا بر سر این‌ موارد توافق کنید و پس از تایید دو طرف پیش فاکتور یا پروفرما صادر می شود. پروفرما را با نام پیش فاکتور نیز می شناسند که به عنوان یکی از اسناد مهم تجارت شناخته می شود و به منظور ثبت سفارش، ترخیص کالا و حتی پرداخت اعتبارات از آن استفاده می کنند.

در این سند حتی نام و نشانی و حتی شماره شخص صادر کننده و وارد کننده ذکر می شود و این مشخصات دقیق حتی باید درمورد محصول نیز صادق باشد. به عنوان مثال، در مورد قطعات صنعتی باید به توصیف دقیق نظیر رنگ، ابعاد، آلیاژ، شماره سریال، مدل و … نیز پرداخت. توافق بر سر مشخصات ذکر شده در پیش فاکتور نیز نیاز کار ساده ای نیست و باید برای تایید پیشنهاد تمام قوانین و شرایط در نظر گرفته شود. شرکت الکتنو، یکی از بازرگانی های بسیار مهم و معتبری است که سابقه بسیار زیادی در این زمینه دارد. این شرکت با کادری متخصص، علاوه بر همکاری بهترین مشاوره ها را در اختیار شما خواهد گذاشت. اما برخی دیگر از مشخصاتی که باید در پروفرما نوشته شود:

  • تعداد یا مقدار مشخص قطعات طبق واحدهای استاندارد
  • قیمت ارزی و هزینه کل
  • چگونگی ارسال محصول از طریق یکی از سه روش دریایی، زمینی یا هوایی
  • چگونگی پرداخت پول و اعتبار پروفرما
  • نوع بیمه و شرکت بیمه دهنده
  • نام بانک و شماره حساب صادر کننده
  • مشخصات شرکت حمل کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *