مجله الکتنو

سنسور مادون قرمز صنعتی

سنسور مادون قرمز صنعتی

سنسور مادون قرمز صنعتی

سنسورها حسگرهایی هوشمند و پیشرفته هستند که می توانند با استفاده از ویژگی ها و قابلیت های خود خدمات بسیاری را به مصرف کنندگان ارائه دهند. سنسور مادون قرمز صنعتی از جمله حسگرهای پیشرفته است که با استفاده از نور مادون قرمز کارکرد دارد. این حسگر و سنسور صنعتی در بسیاری از صنایع به کار می رود و به صورت پیشرفته عمل می کند.

سنسور مادون قرمز چیست؟

حسگرهای مادون قرمز ابزاری الکترونیکی هستند که ویژگی های خاصی را برای اطراف به دنبال دارد. تمامی فرایند و عملکرد این سنسورها با استفاده از تابش مادون قرمز صورت می گیرد. کارکرد این سنسور از طریق حرکت اجسام و گرمای ساطع شده انجام می پذیرد.

خرید سنسور مادون قرمز صنعتی

سنسورهای مادون قرمز در برندهای مختلفی در بازار موجود است که هر کدام متریال های خاصی دارد. به همین دلیل توجه به استانداردها و گارانتی سنسورها در اولویت قرار دارد. برای این که بتوانید بهترین و مناسب ترین سنسور مادون قرمز صنعتی را خریداری کنید. باید انواع سنسورهای مادون قرمز را شناسایی کرده و لیستی از نیازهای خود را نیز تهیه کنید. در این صورت می توانید مناسب ترین سنسور را خریداری نمایید. شما از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت می توانید اطلاعات لازم در خصوص این سنسورها را بدست آورده و مناسب ترین سنسور را سفارش دهید.

سنسور مادون قرمز صنعتی

سنسور مادون قرمز صنعتی

نحوه کارکرد سنسور مادون قرمز

کاربید سیلیکون، لامپ های تنگستن و رادیاتورهای جسم سیاه از جمله منابع تابش نور مادن قرمز به شمار می روند. این سنسورها اغلب با استفاده از طول موج و لیزرهای مادون قرمز فعالیت می کند. حسگرهای مادون قرمز به گونه ای عمل می کنند که با حس گرما و یا حرکت گیرنده را متوجه کرده و عکس العمل لازم را نشان می دهند.

انواع سنسور مادن قرمز

سنسورهای مادون قرمز در مدل های مختلفی تولید می شود که عبارت است از:

سنسور مادون قرمز حرارتی: از انرژی مادون قرمز می توان تحت عنوان گرما استفاده کرد. حسگرهای حرارتی به خنک کننده نیازی ندارند ولی زمان پاسخ گویی کم و قابلیت تشخیص پایینی دارند.

سنسور مادون قرمز کوانتومی: این سنسورها سرعت پاسخگویی سریع تر و عملکرد تشخیص بالاتری را ارائه می دهد. حساسیت این سنسورها به طول موج بستگی دارد. برای این که سنسورهای کوانتومی بتوانند اندازه گیری دقیقی داشته باشند ردیاب های کوانتومی می بایست سرد شوند.

سنسور مادون قرمز صنعتی

کاربرد سنسور مادون قرمز صنعتی

دستگاه های دید در شب

فناوری مادون قرمز برای محیط هایی که در آن نور کافی وجود ندارند، بهترین گزینه به شمار می روند. این سنسورها با تبدیل فوتون های محیط به الکترون نورهای نامرئی را به نامرئی تبدیل کرده و به وظایف خود عمل می کند.

نجوم مادون قرمز

با توجه به این که برخی از اجرام و سیارات موجود در آسمان با چشم قابل مشاهده نمی باشد، سنسورهای مادون قرمز نجومی به کمک شما می شتابند. در این حالت تشخیص طیف وسیعی از نورهای مرئی امکان پذیر است.

قیمت سنسور مادون قرمز

سنسورهای مادون قرمز در انواع مختلفی تولید می شوند و قابلیت های متعددی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. به همین دلیل شما با ورود به بازار قیمت های متفاوتی را در این محصول شاهد خواهید بود. از طرفی شما باید متناسب با نیاز و کارایی مورد نظر این سنسور را خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت انواع سنسور مادون قرمز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “سنسور مادون قرمز صنعتی

  1. حسین گفت:

    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *