مجله الکتنو

سنسور مغناطیسی صنعتی

سنسور مغناطیسی صنعتی

سنسور مغناطیسی صنعتی

سنسور مغناطیسی صنعتی یا سنسور آهنربا یکی از چشمی های بسیار کاربردی در صنایع است که به صورت خاصی کار می کند. این سنسور صنعتی بر اساس میدان مغناطیسی اطراف خود کارکرد دارد که برخی از صنایع به آن نیازمند می باشند. در واقع شما با استفاده از این سنسور می توانید بدون تماس به قطعه مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. در ادامه این سنسور به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. با ما همراه باشید.

سنسور مغناطیسی صنعتی چیست؟

سنسورهای مغناطیسی همان طور که از نامشان پیداست، برای تشخیص میدان های مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرند. جنس این سنسورها از آهنربای دائمی است که برای تشخیص از جریان های DC و یا AC استفاده می کند. نحوه عملکرد این سنسور بدین صورت است که در میدان های مغناطیسی از خود واکنش نشان داده و برخی از ویژگی ها تغییر می کند.

انواع سنسور مغناطیسی

سنسورهای مغناطیسی از نظر نحوه اندازه گیری، عملکرد، خصوصیات، سایز و سایر ویژگی ها در دسته بندی مختلفی قرار می دهند. به همین دلیل این سنسورها در مدل های مختلفی تولید می شود که در زیر به شرح آن ها می پردازیم:

مغناطیس سنج القایی

سنسورهای مغناطیس سنج القایی یکی از سنسورهای مغناطیسی است که با قانون فارادی کار می کند. نحوه کارکرد این سنسور بدین صورت است که زمانی که آهنربا نزدیک سیم پیچ می شود، میزان تراکم شار مغناطیسی موجود در سیم پیچ نیز بیشتر می شود.

سنسور مغناطیسی صنعتی

مغناطیس سنج فلوکس گیت

سنسور فلوکس گیت از یک هسته فرومغناطیس همراه با دو سیم پیچ می باشد که یکی از این سیم پیچ ها حسگر و دیگری محرک است. این سنسور از مواد فرومغناطیس موجود در میدان های بسیار بالای اشباع شده استفاده می کند.

کاربرد سنسور مغناطیسی صنعتی

یکی از رایج ترین و اصلی ترین کاربردهای سنسور مغناطیسی در جک های هیدرولیکی می باشد. این سنسورها بر روی جک های پنوماتیکی نصب می شوند. و باز و بسته شدن جک را تشخیص می دهند. سنسور مغناطیسی اغلب بر روی شیار موجود در پیستون قرار می گیرد. این پیستون دارای یک حلقه مغناطیسی است و با نزدیک شدن جک به سنسور، سیگنالی به سنسور ارسال می گردد. در این حالت جک فعالیت خود را به پایان رسانده و عملیات جدید را شروع می کند. از دیگر کاربردهای سنسورهای مغناطیسی عبارت است از:

  • توانایی شمارش وسایل
  • تشخیص باز و یا بسته بودن درب ها
  • کنترل موقعیت تجهیزات
  • اندازه گیری سرعت چرخش

ویژگی های سنسور مغناطیسی

همان طور که می دانید سنسورهای مغناطیسی از نوع غیر تماسی هستند و هیچ گونه اتصالی در آن ها وجود ندارد. همین ویژگی افزایش طول سنسورها را به دنبال دارد. خاصیت سنسورهای حساس به میدان مغناطیسی به گونه ای است که در محیط های روغنی و چرب و آلودگی قابلیت خود را حفظ کرده و به خوبی عمل می نماید. همین ویزگی سنسور مغناطیسی باعث شده است که از آن در اتومبیل ها استفاده کرد.

سنسور مغناطیسی صنعتی

قیمت سنسور مغناطیسی صنعتی

سنسورهای مغناطیسی ساختاری اصولی و استاندارد دارند و از قطعات مختلفی تولید می شوند. این سنسورها در طرح و مدل های مختلفی در بازار موجود هستند و از این رو نمی توان قیمت ثابتی را برای این محصول تعیین کرد. بنابراین شما باید ابتدا نیازهای خود را شناسایی کرده و بر اساس آن مناسب ترین سنسور را خریداری کنید. شما از طریق شماره های کارشناسان الکتنو در سایت می توانید لیست قیمت روز انواع سنسور مغناطیسی را بدست بیاورید.

خرید سنسور مغناطیسی

برای خرید سنسورهای مغناطیسی باید در ابتدا به مدل آن توجه کنید. در حال حاضر مدل های مختلفی از سنسورهای مغناطیسی در بازار موجود است که هر کدام کارکرد خاصی دارد. همچنین توجه به استانداردهای سنسور اهمیت بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع سنسور مغناطیسی صنعتی همراه با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *