مجله الکتنو

علائم خرابی اینورتر صنعتی

علائم خرابی اینورتر صنعتی

آیا در رابطه با علائم خرابی اینورتر صنعتی چیزی می دانید؟ عملکرد، مزایا، مشخصات و انواع اینورتر چگونه؟ آیا می دانید بهترین اینورترهای بازار را از چه مرکزی می توان تهیه نمود؟ الکتنو به عنوان یک شرکت خاص توزیع کننده قطعات اتوماسیون صنعتی توضیحات کامل تری ارائه می دهد.

اینورتر صنعتی چرا خراب می شود؟

بسیاری از قطعات مهم در صنایع و در دستگاه های الکتریکی نقش مهمی ایفا می کنند. اینورتر یکی از این قطعات کاربردی است که آن را با نام درایو و کنترل دور موتور نیز می شناسند. در واقع این قطعه نوعی تبدیل کننده است که دارای قابلیت تبدیل جریان برق می باشد. این قطعات فرکانس و سطح ولتاژ تولید شده را با کمک تقویت کننده به سطح ولتاژ و فرکانس مورد نیاز تبدیل خواهند نمود.

در نتیجه برق آ سی خروجی با ولتاژ و فرکانس دلخواه به تولید می‌رسد. حال اینکه برق AC تولید شده در قسمت خروجی قطعه باعث راه اندازی و کنترل موتورهای AC سه فاز می گردد. این کنترل کننده موتور فرکانس و ولتاژ اعمالی را تغییر می دهد. در نتیجه موتور با سرعت و ولتاژ استاندارد حرکت می کند. جدا از این که شما بایستی با مزایا و مشخصات برند این قطعه آشنا شوید شناخت علائم خرابی اینورتر صنعتی نیز مهم است.

برای کاهش فرکانس و ولتاژ بر اساس بار اعمال شده روی موتور از این دستگاه استفاده می کنند. برای مصارفی که نیاز است سرعت موتور تغییر نماید درایوها نقش مهمی به عهده دارند. اما در صورتی که اینورتر با مشکلی مواجه شود قطعاً عملکرد صحیح از خود نشان نمی‌دهد. در صورت مشاهده علامه خرابی این قطعه، بایستی سریعا جهت برطرف نمودن خرابی های موجود اقدامات لازم را انجام دهید. چرا که در غیر این صورت آسیب های بیشتر و بزرگتری به اینورتر و دیگر دستگاه‌های الکتریکی وارد می شود. این خرابی ها نیز خود تحت تاثیر شرایط بسیار مختلفی می توانند رخ دهد. از این رو بایستی پارامترهایی را نیز که اینورتر ها را تحت تاثیر قرار می دهند بررسی کنید. مهمترین نکته در رابطه با این دستگاه این است که به کیفیت بالای آن دسترسی داشته باشید.

مهم ترین خرابی های اینورتر صنعتی

از مهمترین کاربردهای اینورتر می توان به کنترل سرعت موتور در جریان های متناوب اشاره نمود. اینورترها برای کاربردهای مختلف در ظرفیت های گوناگون طراحی شده اند. برخی از مدل های اینورتر دارای توان کمی هستند و مجهز به سیستم های هشداری می باشند. گاهی ممکن است در اینورتر خطاهایی رخ دهد. همچنین تحت تاثیر بسیاری از مشکلات و شرایط اینورتر صنعتی با خرابی های مواجه می‌شود. اما علائم خرابی اینورتر صنعتی چیست؟

  • چنانچه جریان خروجی به حداکثر میزان خود برسد قطعاً اینورتر با مشکلی مواجه است.
  • زمانی که ولتاژ دی سی به حداکثر مقدار برسد مطمئن باشید اینورتر خراب است.
  • در بسیاری از مواقع دمای سوئیچ قدرت درایو موتور به شدت افزایش پیدا می کند. در این چنین مواقعی قطعاً اینورتر آسیب دیده است.
  • افزایش و کاهش حفاظت های ولتاژ در برابر اضافه بار از دیگر علائم خرابی اینورتر هستند.
  • اگر اینورتر روشن نشد مطمئن باشید که قسمتی از آن آسیب دیده است.
  • در صورتی که باطری اینورتر شارژ نشد قطعا خراب است.
  • چنانچه زمان پشتیبانی دستگاه بسیار کوتاه باشد، در این صورت نیز قسمتی از آن خراب خواهد بود.
  • اگر صفحه نمایشگر LCD این دستگاه کدهایی را که ارائه می دهند اشتباه باشد، اینورتر آسیب دیده است.
  • در صورا شنیدن سر و صدا از درایو قطعا اینورتر خراب است.
علائم خرابی اینورتر صنعتی

علائم خرابی اینورتر صنعتی

خطاهای موجود در اینورتر

قبل از اینکه به بررسی علائم خرابی اینورتر بخواهید بپردازید بایستی ابتدا در رابطه با خطاهای موجود در اینورتر اطلاعاتی به دست آورید. حال اینکه این خطاها شامل انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

Ground short یکی از انواع خطاهای موجود در اینورتر خواهد بود. این خطا به معنی خطای اتصال به بدنه است. بایستی در گام نخست اینورتر را بدون موتور تست کنید. چناچه مشکلی وجود داشت به سبب خطای سخت افزاری کنترل برد خواهد بود. اما اگر بدون موتور هیچگونه خطایی به وجود نیامد و تنها اتصال موتور نشانگر این خطا باشد مشکل نشتی موتور یا کلاف ها است. در این مرحله به بررسی موتور و سیم کشی دستگاه بپردازید.

Ov به عنوان یکی دیگر از خطاهای موجود در اینورتر شناخته می شود. در صورتی که این نوع خطا رخ داد بهتر است ولتاژ ورودی را مورد بررسی قرار دهید تا این پروسه در وضعیت نرمال قرار بگیرد. چنانچه بار زیادی به موتور اتصال پیدا کند و موتور حرکت داشته باشد، به اینورتر دستور توقف داده میشود. این قطعه بار موتور را می تواند به راحتی بچرخاند. می توان گفت این حالتی است که شامل یک شکل ژنراتوری خواهد بود. موتور زمانی که به چرخش دربیاید با کمک بار ولتاژ بسیار زیادی را تولید خواهد نمود.

Lv نمونه دیگری از انواع خطاهای اینورتر به شمار می‌رود. این خطا نشانگر کاهش سطح ولتاژ است. باید ولتاژ ورودی را مورد بررسی قرار دهید و افت ولتاژ در شبکه را بررسی کنید. چنانچه در برق شبکه افت ولتاژ صورت بگیرد، در مدل های مختلفی از اینورتر می توان توسط یک کمیت خاصی سطح تشخیص افت ولتاژ را در قسمت ورودی کم کرد. اینورتر به تناسب سطح پایین‌تر از ولتاژ قطع می گردد به طور کلی می‌توان گفت حساسیت آن کاهش می‌یابد.

علائم خرابی اینورتر صنعتی

نتیجه

آشنایی با علائم خرابی اینورتر صنعتی به شما کمک می کند تا در صورت مشاهده هر یک از این نشانه ها سریعا جهت برطرف نمودن مشکل اقدام لازم را انجام دهید. قطعاً که تعمیر اینورتر با شناخت علائم و نشانه ها راحت تر خواهد شد. الکتنو یکی از شرکت‌های پرآوازه قطعات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی است. می توانید بهترین اینورترها را با قیمت ارزان اما کیفیت فوق العاده عالی در سریعترین زمان ممکن از این مجموعه تهیه کنید. الکتنو یک سایت فروشگاهی اینترنتی است که در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی نیاز شما عزیزان می باشد. کارشناسان توزیع این مجموعه جهت پاسخگوی نیاز شما کاربران پاسخگو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *