در حال نمایش 7 نتیجه

LOADCELL KELI ELECTRIC ZSKBB STAINLESS STEEL 20 TON

کد کالا: LOADCELL KELI ELECTRIC ZSKBB
نرخ روز با ثبت سفارش

LOAD CELL 100 KG Z6FC3 برند HBM

کد کالا: LOAD CELL 100 KG Z6FC3
نرخ روز با ثبت سفارش

CABLE JUNCTION BOX MODEL:DKK69 برند schenck

کد کالا: CABLE JUNCTION BOX MODEL:DKK69
نرخ روز با ثبت سفارش

LOAD CELL MOUNTING RTN1T برند Schenck

کد کالا: LOAD CELL MOUNTING RTN1T
نرخ روز با ثبت سفارش

برند Schenck LOADCELL RTR0/33T

کد کالا: RTR0/33T sckeck
نرخ روز با ثبت سفارش

INTECONT® Tersus VEG 20650 برند Schenckprocess

کد کالا: INTECONT® Tersus VEG 20650
نرخ روز با ثبت سفارش

اندازه‌گیری وزن و نیرو در بسیاری از صنایع اهمیت بسیار بالایی دارد. چه بسا اینکه در صنایع تولیدی برای با کیفیت بودن محصول نهایی این اندازه‌گیری دقیق بسیار تاثیرگذار است. برای اندازه‌گیری وزن و نیرو امروزه تجهیزات پیشرفته بسیار مختلفی را می‌توان به کار برد. چه بسا اینکه فرمول‌های متنوعی نیز برای اندازه‌گیری وزن و نیرو وجود دارد. لودسل یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزاتی است که برای ازه‌گیری می‌توان از آن استفاده کرد. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این تجهیزات پیشرفته با ما همراه باشید.

لودسل چیست؟

برای اندازه‌گیری وزن در گذشته از ترازوهای اهرمی مکانیکی استفاده می‌کردند. این ترازوها چنان قدرتی داشتند تا در ظرفیت‌های مختلف برای اندازه‌گیری تمامی محصولات، تجهیزات و ماشین آلات بتوان از آنها استفاده کرد. پس از گذشت سال‌ها و با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات پیشرفته‌تری به تولید رسید. لودسل از پیشرفته‌ترین سنسورهایی است که از آن برای اندازه‌گیری وزن و نیرو استفاده می‌کنند.

زمانی که روی این تجهیزات نیرو اعمال می‌شود، سیگنال الکتریکی ضعیفی در حد میلی ولت دز قسمت سیم خروجی سیستم به نمایش گذاشته می‌شود. این تجهیزات پیشرفته به عنوان یک مبدل عمل می‌کنند. در واقع نیرو و فشار توسط این دستگاه به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود. امروزه در کارگاه‌ها و کارخانجات بسیار زیادی به منظور اندازه‌گیری کشش نخ، کابل و غیره از این دستگاه استفاده می‌کنند. لودسل‌ها نیز خود در ظرفیت‌های بسیار متفاوتی به تولید رسیده‌اند.

این دستگاه‌ها متشکل از یک هسته فلزی هستند که معمولاً از آلیاژ خالص برای تولید این هسته استفاده می‌شود. همچنین تعداد زیادی از مقاومت‌های الکتریکی در ساختار این تجهیزات وجود دارد که تحت تاثیر نیروی اعمال شده تغییر شکل می‌یابد.

البته به گونه‌ای طراحی شده که اگر نیروی اعمالی را از روی آن حذف کنید مجدداً تغییر شکل یافته و به حالت اولیه خود باز می‌گردد. باید به میزان برگشت پذیری این مواد توجه داشته باشید، چرا که کیفیت و دقت دیرپایی لودسل را نشان می‌دهد. این تجهیزات را بیشتر در ساختار باسکول جاده‌ای استفاده می‌کنند.

انواع لودسل

لوسل به عنوان یکی از تجهیزات اندازه‌گیری، مطابق با استانداردهای جهانی به تولید می‌رسد. اگر لودسل با کیفیت مناسب و رعایت استانداردها تولید نشود، بدون شک اعداد و ارقام نهایی نیز دقیق نخواهد بود. لودسل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هنگام خرید باید با تک تک آنها و کاربردی که دارند آشنا شوید.

لودسل

لودسل خمشی

لودسل‌های خمشی نیز یکی از لودسل‌هایی با ساختار ساده هستند که معمولاً آنها را به صورت چند تایی استفاده می‌کنند. این لودسل‌ها بیشتر برای باسکول‌های کفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این لودسل‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر مدل‌های موجود در بازار است.

لودسل تک پایه

یکی از پرکاربردترین و اما ساده‌ترین نوع لودسل‌های موجود در بازار مدل تک پایه است. اعمال نیرو در این مدل‌ها از یک نقطه اندازه‌گیری می‌شود. این تجهیزات مجهز به یک پایه هستند و می‌توان از آنها برای اندازه‌گیری فشار استفاده کرد. با توجه به ویژگی و عملکرد لودسل‌های تک پایه، آنها را برای ترازوهای فروشگاهی، توزین نقاله و غیره استفاده می‌کنند.

لودسل خمشی دو طرفه

اگر به دنبال پرکاربردترین نوع لودسل در بازار هستید، می‌توان به مدل‌های خمشی دو طرفه اشاره کرد. این مدل از لودسل‌ها بیشتر برای توزین مخازن و توزین باسکول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لودسل فشاری

لودسل‌های فشاری یکی از کاربردی‌ترین لودسل‌هایی هستند که خود در مدل‌های مینیاتوری و بشکه‌ای طراحی می‌شوند. معمولاً مدل‌های بشکه‌ای را بیشتر برای باسکول‌های جاده‌ای، توزین مخازن و قطارکش‌ها می‌توان به کار برد. مدل‌های مینیاتوری بیشتر برای مکان‌های استفاده می‌شود که در آنجا محدودیت فضا است.

لودسل کشش و فشار

لودسل‌های کشش و فشار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مشابه حروف انگلیسی S هستند. این لودسل‌ها بر اساس تغییرات طول، اندازه‌گیری را انجام می‌دهند.

لودسل

تیپ‌های مختلف لودسل

افرادی که قصد خرید لودسل دارند، بد نیست بدانند که این تجهیزات پیشرفته به ۴ تیپ مختلف طبقه‌بندی می‌شوند.

لودسل هیدرولیک

لودسل‌های هیدرولیک تجهیزات خاصی هستند که با استفاده از آب یا روغن کار می‌کنند. عملکرد لودسل‌های هیدرولیکی و پنوماتیکی تا حدودی مشابه یکدیگر است. هنگام عملکرد در این تجهیزات به جای هوا، مایعات تحت فشار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زمانی که به سکو نیرو اعمال می‌شود، ستون نیز به مایع داخل فشار اعمال می‌کند. این مدل لودسل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که افزایش فشار مایع در آنها به تناسب نیرو یا وزن اعمال شده است. زمانی که کالیبره فشار صورت بگیرد، نیرو اعمال شده به این تجهیزات، باعث اندازه‌گیری دقیق می‌شود.

مقالات مرتبط:

لودسل پنوماتیک

لودسل‌های پنوماتیک یکی از منحصر به فردترین تجهیزات اندازه‌گیری هستند که از فشار هوا برای اندازه‌گیری استفاده می‌کنند. در ساختار این تجهیزات یک دیافراگم الاستیک وجود دارد که به سطح سکویی اتصال می‌یابد. حال در همین قسمت وزن یک جسم ازه‌گیری می‌شود. این تجهیزات از فشار هوایی که به انتهای دیافراگم اعمال می‌شود، استفاده می‌کنند.

لودسل خازنی

از کاربردی‌ترین لودسل‌های موجود در بازار می‌توان به مدل‌های خازنی اشاره کرد. مدل‌های خازنی متشکل از دو صفحه مسطح موازی هستند. زمانی که بار روی صفحه اعمال می‌شود، به تناسب بار ظرفیت خازن نیز تغییر می‌کند. تحت تاثیر همین فرآیند، بار اعمال شده به راحتی اندازه‌گیری می‌شود.

لودسل استرین گیج

از پرفروش‌ترین لودسل‌های موجود در بازار می‌توان به مدل استرینگ گیج اشاره کرد. تحت تاثیر تنش یا کرنش ایجاد شده، مقاومت الکتریکی لودسل نیز به راحتی تغییر می‌کند. در واقع این مقاومت الکتریکی باید به تناسب تنش یا کرنش باشد. در واقع این تغییر شکل صورت گرفته یا چندین کرنش سنج باعث اندازه‌گیری نیروی اعمال شده می‌شود. چنین لودسل‌هایی به سبب به کارگیری استرین گیج در ساختار آنها نامگذاری شده‌اند. حال در ساختار این تجهیزات ۴ استرین گیج وجود دارد که با پیکربندی پل وتستون هستند.

لودسل

خرید لودسل

برای خرید لودسل باید نکات بسیار زیادی را مورد بررسی قرار داد. بدون شک پارامترهای بسیار زیادی هستند که هنگام خرید لودسل باید به آن توجه شود. مهمترین نکته مراجعه به یک مجموعه خرید قابل اعتماد است. هم اکنون شرکت‌های بسیار زیادی چنین سنسور صنعتی پیشرفته‌ای را با مدل‌ها و برندهای مختلف توزیع می‌کنند. در صورتی که به یک مجموعه قابل اعتماد نظیر شرکت الکتنو مراجعه کنید، بدون شک به بهترین و پیشرفته‌ترین لودسل‌های بازار دسترسی دارید.

یکی از نکات مهمی که برای خرید لودسل به آن توجه می‌شود، انتخاب یک مدل مناسب است. لوذسل‌ها در مدل‌های مختلف خازنی پنوماتیک، هیدرولیک و غیره به تولید رسیده‌اند. مشخصات هر یک از این لودسل‌ها به گونه‌ای است که می‌توان آنها را برای اندازه‌گیری محدوده خاصی از وزن به کار برد. برای انتخاب یک لودسل مناسب باید به کارایی آن توجه داشته باشید.

برندهای بسیار زیادی از لودسل شامل برندهای کره‌ای، فرانسه، چینی و غیره در بازار وجود دارد. باید بدانید که کدام یک از این برندها محصولاتی پیشرفته‌تر را با قابلیت‌های بیشتر روانه بازار می‌کنند.

جنس بدنه لودسل یک نکته مهمی است که هنگام خرید به آن توجه می‌کنند. بدون شک، این جنس روی عملکرد سنسور تاثیری ندارد. از نظر امنیت بیشتر تجهیزات و بهداشتی بودن، بسیاری از افراد به وزن توجه می‌کنند. باید جنس بدنه لودسل از متریال‌های ضد زنگ، ضد آب و مقاوم نظیر استیل باشد.

حداکثر دقت در این تجهیزات را نیز مورد بررسی قرار دهید. معمولا لودسل‌ها از نظر دقت اندازه‌گیری متفاوت هستند. به تناسب نوع کاربرد باید بدانید که لودسل تا چه حد می‌تواند دقت اندازه‌گیری بالایی به تماسب کاربرد شما داشته باشد.

تعداد سیستم توزین موجود در ساختار این تجهیزات را نیز مورد بررسی قرار دهید. معمولاً برای این سیستم‌ها نیز توزیع متقارن نیرو بر لودسل اهمیت بسیار بالایی دارد.

نتیجه

اندازه‌گیری وزن و نیرو در صنایع مختلف باعث شد تا از تجهیزات پیشرفته‌ای به نام لودسل استفاده کنند. این تجهیزات با آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده‌اند و می‌توانند با دقت بسیار بالایی اندازه‌گیری را انجام دهند. تکنولوژی لودسل‌ها، سطح کیفیت آنها، مدل و قابلیت‌هایی که دارند، بدون شک روی عملکرد آنها تاثیر می‌گذارد.

شما کاربران عزیز باید بهترین لودسل‌های با کیفیت تولید شرکت‌های معتبر را انتخاب کنید. به همین منظور می‌توانید جهت خرید بهترین‌ها با کارشناسان مجموعه الکتنو تماس بگیرید. اگر هنوز در انتخاب بهترین لودسل مورد نیاز با کاربرد خود، دچار شک و تردید شده‌اید، کارشناسان این مجموعه می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.