مجله الکتنو

دستگاه روغن کاری صنعتی

دستگاه روغن کاری صنعتی

تمامی ماشین آلات و دستگاه‌هایی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای عملکرد روان و ساده نیاز به روغن کاری دارند. بدون شک روغن کاری  از مهم‌ترین اقداماتی است که برای جلوگیری از خورده شدن یا زنگ زدگی سطح فلزات و قطعات صنعتی انجام می‌شود. البته از هر روغنی برای روغن کاری نمی‌توان استفاده کرد. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های مخصوصی به نام دستگاه روغن کاری صنعتی به تولید رسیده اند. قطعاً شما هم می‌خواهید بدانید که این دستگاه چیست و چه عملکردی دارد. یا حتی به دنبال بهترین برند دستگاه روغن کاری در بازار هستید و می‌خواهید از یک مجموعه معتبر خرید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

خرید دستگاه روغن کاری صنعتی

در تمامی صنایع از دستگاه‌ها و ماشین آلات مختلفی استفاده می‌شود که بسیاری از آنها دارای قطعات متحرکی هستند. چنانچه این قطعات روغن کاری نشوند، خوردگی و زنگ زدگی بین سطح فلزات به وجود می‌آید. چه بسا اینکه روغن کاری برای پاک کردن سطح فلزات صورت می‌گیرد. این روغن کاری باعث آب‌بندی سیستم و جلوگیری از رسوب زدگی آن نیز می‌شود. برای انتقال قدرت و انرژی هیدرولیکی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

چه بسا اینکه برای خنک‌کاری سیستم و کاهش دمای قطعات نیز مورد توجه است. با توجه به این اهمیت روغن کاری پس خرید یک دستگاه روغن کاری صنعتی نیز الزامی می‌باشد. چرا که روغن کاری را نمی‌توان به صورت دستی انجام داد. با این کار باعث هدر رفت روغن‌های صنعتی می‌شوید، چه بسا اینکه به صورت دستی امکان دسترسی به برخی از قطعات داخلی سیستم برای روغن کاری وجود ندارد.

دستگاه روغن کاری صنعتی را با نام دستگاه روانکاری نیز می‌شناسند. بدون شک به کارگیری این دستگاه یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای روانکاری یا روغن کاری تمامی اتصالات و قطعات مکانیکی و صنعتی می‌باشد. شما با کمک این یونیت‌های هیدرولیک که حاوی روغن‌های صنعتی هستند، تمامی سطوح متحرکی که در معرض ساییدگی و زنگ زدگی قرار دارند را روغن کاری می‌کنید. این دستگاه خود از یک مخزن سیال و یک پمپ هیدرولیک صنعتی  تشکیل می‌شود. وظیفه پمپ، مکش سیال از داخل مخزن و انتقال آن به نقطه مورد نظر برای روانکاری است. حال روغن صنعتی نیز از طریق شیلنگ و اتصالات دستگاه به نقطه مورد نظر منتقل می‌شود.

دستگاه روغن کاری صنعتی

دستگاه روغن کاری صنعتی

طرز کار دستگاه روغن کاری صنعتی

اگرچه امروزه برای روانکاری صنعتی از روش‌های بسیار مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ اما دستگاه روغن کاری صنعتی یک روش پیشرفته، ساده و مقرون به صرفه می‌باشد. در تمامی صنایع بزرگ و کوچک که دارای دستگاه‌های صنعتی یا ماشین آلاتی با قسمت‌های مکانیکی هستند، باید از روغن‌های صنعتی برای روانکاری استفاده شود.

این دستگاه دارای یک مخزن است که روغن صنعتی در داخل آن قرار می‌گیرد. روغن‌های صنعتی با نام روغن روان کننده شناخته می‌شوند، چرا که برای روان کردن قطعات متحرک به کار می‌روند. همچنین یک پمپ هیدرولیک کوبل شده در ساختار این دستگاه وجود دارد که به منظور برقراری جریان موتور الکتریکی است. روی دستگاه یک تایمر پیشرفته و مخصوصی وجود دارد که آن را با نام سوئیچ خارجی نیز می‌شناسند.

حال دستور استارت و استپ موتور الکتریکی توسط همین تایمر صادر خواهد شد. این دستگاه‌ها دارای انواع مدل‌های مختلفی هستند که نحوه عملکرد بسیاری از مدل‌ها تا حدودی مشابه یکدیگر است.

در مرحله روغن کاری قسمت‌های بازو و مفاصل مکانیکی، نیاز به فشار و دبی بالا نیست. معمولاً برای روغن کاری این قسمت باید با دستگاه‌های ۱۵ بار و در حالت دائم ۸ تا ۱۰ بار فشار به سیستم اعمال شود. معمولاً از نظر نوع مخزن تا ظرفیت ۴ لیتری به تولید می‌رسد. همچنین این دستگاه ‌ها در مدل‌های مختلف تک فاز ۲۲۰ ولت، سه فاز ۳۸۰ ولت و ۲۴ ولت به تولید رسیده‌اند. همچنین مدل‌های تایمر دار و بدون تایمر این دستگاه‌ها نیز به صورت جداگانه طراحی می‌شوند.

مقالات مرتبط:

دستگاه روغن کاری اتوماتیک

دستگاه روغن کاری صنعتی شامل دستگاه‌های روانکاری مخصوصی هستند که تنها در صنایع می‌توان آنها را به کار برد. معمولاً این دستگاه‌ها با قدرت عملکرد بیشتر و با مخازنی در ابعاد بزرگتر از دستگاه‌های معمولی به تولید می‌رسند. مدل‌های صنعتی خود در دو نوع دستی و اتوماتیک به تولید رسیده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی دیگر کمتر کسی از تجهیزات دستی و نسل قدیمی استفاده می‌کند.

با ساختار پیشرفته‌ای که تجهیزات نسل جدید اتوماتیک دارند، بدون شک فرآیند روانکاری با سرعت بالا و به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. دستگاه‌های روغن کاری اتوماتیک نیز از قسمت مخزن تشکیل شده‌اند که این مخزن در ظرفیت‌های ۱ تا ۴ لیتر متفاوت است. برای تمامی دستگاه‌های روغن کاری در مدل‌های اتوماتیک و دستی با هر ظرفیتی باید حتماً از روغن‌های روان کننده صنعتی تمیز با ویسکوزیته پایین استفاده کنید.

این دستگاه‌های اتوماتیک صنعتی را برای تزریق پلاستیک و لاستیک نیز می‌توان به کار برد. این تجهیزات امروزه در صنعت تراش چوب و ام دی اف، در صنعت فولاد و… برای روانکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این دستگاه مجهز به یک تایمر اتوماتیک است که توسط این تایمر زمان روشن و خاموش شدن دستگاه را به راحتی تعیین می‌کنند. در واقع دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی باید در یک محدوده زمانی خاصی سرویس دهی شوند. حال شما با تنظیم تایمر اتوماتیک این دستگاه طی بازه‌های زمانی مختلف می‌توانید این فرآسند را به صورت خودکار پیش ببرید.

همچنین این اتوماتیک بودن می‌تواند باعث تعیین روشن ماندن دستگاه برای روغن کاری پس از استارت باشد. بدون شک، به کارگیری این تجهیزات اتوماتیک صنعتی ساده‌ترین و بهترین روش برای روانکاری اتصالات مکانیکی یا مفاصل صنعتی است. این یونیت‌های هیدرولیک متشکل از یک مخزن سیال و پمپ هیدرولیک هستند که پمپ آنها باید قدرت مکش سیال و در نتیجه انتقال آن را به سیستم داشته باشد.

دستگاه روغن کاری صنعتی

قیمت دستگاه روغن کاری صنعتی

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه روغن کاری صنعتی به آن توجه می‌شود، بررسی قیمت دستگاه است. کاربران با بررسی مشخصات مختلف دستگاه در می‌یابند که قیمت تعیین شده آیا به تناسب ارزش واقعی دستگاه است؟ اگر به دنبال دستگاه‌های اصل و قیمت مناسب در مقایسه با بازار هستید، مسلماً باید به شرکت‌های معتبر نظیر الکتنو برای خرید مراجعه کنید.

مخزن یا تانک این دستگاه‌های روانکاری بر اساس نوع مدل دستگاه یا ظرفیت آن در انواع مختلفی به تولید رسیده‌اند. بدون شک مخزن‌های ۴ لیتری در مقایسه با مخزن‌های ۲ لیتری دارای قیمت بسیار بالاتری هستند. معمولا هم با ظرفیت‌های ۱ تا ۴ لیتری این دستگاه‌ها به تولید می‌رسند.

برای کاربردهای مختلف صنعتی و غیر صنعتی این دستگاه در مدل‌های تک فاز ۲۲۰ ولت DC، سه فاز ۳۸۰ ولت DC و ۲۴ ولت DC طراحی شده‌اند. با توجه به اینکه ساختار و حتی عملکرد مدل‌های مختلف این دستگاه با یکدیگر متفاوت است، پس بدون شک دارای قیمت متفاوتی نیز هستند.

برند دستگاه روغن کاری یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که برای تعیین قیمت مورد توجه قرار می‌گیرد. کاربران همیشه به دنبال مدل‌های با کیفیت این دستگاه در بازار بوده‌اند و برخی از برندهای اروپایی موجود در بازار نیز قیمت بالاتری دارند.

دستگاه روغن کاری را اگر تهیه کنید، در داخل جعبه آن یک مخزن نگهدارنده، الکتروموتور، جعبه ترمینال به منظور سیم بندی، پمپ هیدرولیک، درب اتوماتیک و هیدرولیک، تانک هیدرولیک، گیج نشان دهنده فشار و سنسور تخلیه روغن وجود دارد. جنس، سطح کیفیت، مدل، ابعاد و دیگر مشخصات هر یک از این قطعات تشکیل دهنده دستگاه روغن کاری، مهمترین پارامتر تاثیرگذار روی قیمت آنها است.

به قابلیت‌های مدل‌ها یا سری‌های نسل جدید این دستگاه در بازار توجه داشته باشید. شرکت‌های معتبر با بهره‌گیری از تکنولوژی روز برای جلب رضایت مشتری، محصولات خود را با قابلیت‌های بالاتری روانه بازار می‌کنند.

دستگاه روغن کاری صنعتی

نتیجه

با پیشرفت تکنولوژی حتی روغن کاری ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی نیز توسط دستگاه‌های پیشرفته به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. دستگاه روغن کاری صنعتی یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی است که متشکل از دو قسمت مخزن و پمپ می‌باشد. این دستگاه‌ها هم اکنون در ظرفیت‌ها، مدل و برندهای متنوعی در بازار به فروش می‌رسند.

هدف خرید از یک شرکت قابل اعتماد است که تنوعی از محصولات مختلف را ارائه دهد: همچنین در این مجموعه بتوان به برندهای معتبر ایران و جهان دسترسی داشت. البته دسترسی آنلاین نیز یکی از مزایای خریدی می‌باشد که تنها در شرکت‌های معتبر امکان‌پذیر است. هم اکنون برای خرید بهترین دستگاه روغن کاری صنعتی می‌توانید از طریق این شرکت معتبر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *