مجله الکتنو

پمپ گازوئیل صنعتی

پمپ گازوئیل صنعتی

چگونگی جابجایی سیالات صنعتی یکی از چالش‌های مهمی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی بدون شک برای هر عملکرد و کاری تجهیزات و دستگاه‌های مهمی استفاده می‌شود. حال برای انتقال سیالات صنعتی نیز نیاز به یک پمپ صنعتی مخصوصی است که تمامی مشخصات لازم یک پمپ کاربردی برای چنین سیالات را داشته باشد. اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید پمپ گازوئیل صنعتی این پمپ با کیفیت با ما همراه شوید.

خرید پمپ گازوئیل صنعتی

پمپ گازوئیل صنعتی یک نوع پمپ مخصوص مکنده است که از آن برای مکش و انتقال سوخت‌های مایع استفاده می‌کنند. یکی از چالش‌های مهم در رابطه با انتخاب بهترین پمپ، مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی به ویژه انواع سوخت است. بدون شک برای جابجایی سوخت و سیالات صنعتی نیاز به پمپ‌های مناسبی خواهد بود. همانگونه که از نام این پمپ‌ها پیداست، بیشتر برای جابجایی سوخت کاربرد دارد. امروزه برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل و سوختگیری ماشین آلات پمپاژ مخصوصی نظیر پمپ گازوئیل کش استفاده می‌کنند.

حال این سیالات در مدل‌های مختلف چنان قدرتی دارند تا سیالات را تا عمق ۵ متر و گاهی حتی بیشتر مکیده و تا فاصله ۱۰ متر یا بیشتر انتقال دهند. سرعت و قدرت این دستگاه بسیار زیاد است و برای سوخت گیری یا سوخت کشی اهمیت بسیار بالایی دارند. امروزه با استفاده از پمپ گازوئیل صنعتی فرآیند سوخت رسانی به ماشین آلات و دستگاه‌ها کار بسیار راحتی است. برای انتقال سوخت از مخازن بزرگ صنعتی به ماشین آلات مختلف از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند. حتی برای سوختگیری وسایل نقلیه دیزلی نیز این پمپ‌ها کاربرد دارند.

پمپ گازوئیل صنعتی یک نوع موتور مکنده‌ای است که انرژی خود را از نیروی برق تامین می‌کند. حال در برخی از مدل‌ها انرژی مورد نیاز پمپ توسط باتری تامین می‌شود. مهمترین عملکرد این پمپ‌ها مکش سوخت و سیالات صنعتی از داخل یک مخزن و در نتیجه انتقال آن به مخزن دیگر است.

در واقع کارکرد این پمپ‌ها برای انتقال سوخت بین دو مخزن است که از نظر سرعت و قدرت آن‌ها، از یکدیگر متمایز می‌شوند. این پمپ‌ها نیز خود در دو نوع ثابت و متحرک طراحی شده‌اند. حال مدل‌های ثابت این پمپ‌ها شامل دستگاه‌های استوانه‌ای شکلی هستند که در صنایع بزرگ کاربرد دارند.

محصولات مرتبط در الکتنو

پمپ گازوئیل صنعتی

پمپ گازوئیل صنعتی

انواع پمپ کازوئیل

پمپ گازوئیل صنعتی پمپی است که برای انتقال سوخت از آن استفاده می‌کنند. این پمپ‌های گازوئیل‌کش دارای انواع مختلفی هستند که هر یک کاربرد خاصی دارند.

پمپ گازوئیل صنعتی ۱۲ ولت

یکی از کاربردی‌ترین انواع پمپ گازوئیل صنعتی شامل پمپ‌های ۱۲ ولتی هستند. این دسته از پمپ‌های گازوئیلی با برق باتری خودروهای سبک انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. حال این پمپ‌ها از قسمت داخلی مخزن ماشین، بنزین یا گازوئیل را تا ۵ سانتی‌متر سوخت کشی خواهند نمود. پمپ ۱۲ ولت گازوئیل کش، کلمپ مثبت و منفی دارد همچنین مجهز به یک موتور الکتریکی و پمپ روتاری می‌باشد. تمامی این قطعات و قسمت‌ها برای سوختگیری نقش مهمی به عهده دارند.

چه بسا اینکه گازوئیل از پورت‌های ورود و خروج منتقل می‌شود و روش انتقال در این پمپ‌ها بسیار اصولی و استاندارد است. حال این پمپ‌ها مجهز به انبرهای سوسماری شکلی هستند که برای متصل کردن به برق باتری کاربرد دارد.

همچنین مجهز به یک دکمه خاموش و روشن هستند تا بتوان برای اتصال به برق از آن استفاده کرد. این نوع پمپ‌ها تنها با باتری کار می‌کنند و حداکثر عمق مکش آنها تا ۵ متر خواهد بود. البته ولتاژ مورد نیاز، حداکثر ارتفاع و حداکثر عمق مکش ممکن است در برخی از برندهای پمپ گازوئیل ۱۲ ولت متفاوت باشد. معمولا از این پمپ‌ها برای جابجایی گازوئیل از بشکه یا تانکرهای ذخیره سوخت به باک خودرو یا تراکتور استفاده می‌کنند. خروجی این پمپ‌ها معمولاً یک اینچ است و با نصب روی شلنگ مکش عملکرد بهتری خواهد داشت.

پمپ گازوئیل صنعتی ۲۴ ولت

از دیگر انواع  گازوئیل صنعتی می‌توان به مدل‌های ۲۴ ولت این پمپ‌ها اشاره داشت. پمپ گازوئیلی ۲۴ ولت انرژی مورد نیاز خود را از برق باتری خودروهای سنگین تامین می‌کند. این پمپ‌ها چنین قابلیتی دارند تا از داخل باک گازوئیل روغن یا بنزین را تا ۱۵ سانتی‌متر سوخت کشی انجام دهند.

این نوع پمپ‌ها مزایای بسیار زیادی دارند که باعث کاربرد بیشتر آن‌ها نی‌شود. این پمپ تا ارتفاع ۵ متر قدرت مکش داشته تا ۱۰ متر ارتفاع می‌توانند سوخت رسانی را انجام دهند. در ساختار این پمپ‌ها نیز موتور الکتریکی، پمپ روتاری و پورت ورود و خروج گازوئیل برای سوختگیری وجود دارد.

سرعت سوخت کشی در این مدل پمپ‌های گازوئیلی بسیار زیاد است. چرا که نیروی موتور این پمپ‌ها بسیار زیاد بوده و انتقال سیالات نیز با سرعت بالایی انجام می‌شود. این پمپ‌ها نیز دارای انبرهای سوسماری شکلی هستند که برای اتصال به برق باتری است و با کلید روشن و خاموش از آن استفاده می‌کنند.

این دسته از پمپ‌ها روی مخزن سوخت ثابت به راحتی نصب می‌شوند و برای انواع خودروهای سنگین می‌توان از این پمپ‌ها استفاده نمود. معمولاً توان پمپ نوع کاربرد آن را مشخص می‌کند و توان نیز بستگی به برند و قدرت دستگاه دارد.

به تناسب نوع کاربرد به ولتاژ، سایز ورودی و خروجی، حداکثر ارتفاع آب دهی، حداکثر عمق مکش، حداکثر میزان آبدهی و توان پمپ هنگام خرید توجه داشته باشید. این پمپ سبک و پرتوان برای مکان‌های مناسب است که نیاز به انتقال آب یا گازوئیل دارند. برای استفاده از این پمپ به منظور انتقال گازوئیل نیز بهتر است ابتدا کمی روغن به پمپ اضافه شود تا مکش را تقویت و از خرابی پمپ جلوگیری کند.

پمپ گازوئیل صنعتی

پمپ گازوئیل صنعتی

پمپ گازوئیل صنعتی ۲۲۰ ولت

اگر به دنبال یک پمپ گازوئیل صنعتی پرکاربرد هستید، می‌توان به مدل‌های ۲۲۰ ولت اشاره داشت. البته انتخاب یک پمپ بر اساس نوع ولت به نوع کاربرد و قدرت لازمه بستگی دارد. این دسته از الکتروپمپ‌های بسیار پرقدرت هد و دبی بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر خواهند داشت.

این پمپ‌ها انرژی مورد نیاز خود را از برق شهری دریافت می‌کنند و برای جایگاه سوخت سیار گزینه مناسبی هستند. قدرت این مدل پمپ‌ها در مقایسه با پمپ‌های ۲۴ ولت و ۱۲ ولتی بیشتر است و البته قیمت مقرون به صرفه‌‌تری نیز دارند. بسیاری از پمپ‌های ساخت شرکت‌های معتبر قابلیت غوطه ور شدن خواهند داشت.

می‌توان حتی برای روغن‌های صنعتی و دیگر سیالات با قدرت چسبندگی و ویسکوزیته بالا نیز از آنها استفاده کرد. این پمپ‌ها بیشتر برای پمپاژ بنزین، گازوئیل، روغن هیدرولیک، پارافین و نفت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع برای تمامی سیالاتی که غلظت آنها نهایت تا ۱۵ درجه باشد، این پمپ‌ها قابل استفاده هستند. این پمپ‌ها در دسته‌بندی پمپ‌های خطی قرار می‌گیرند که با برق ۲۲۰ ولت شهری کار می‌کنند.

وزن، ابعاد، جنس پروانه، جنس شفت، جنس سیم پیچ و قدرت موتور این پمپ‌ها بستگی به برند آنها دارد. معمولاً پمپ‌های ۲۲۰ ولت بیشتر با قدرت موتور ۵۵۰ وات طراحی می‌شوند. حداکثر دمای محیط حداکثر ارتفاع پمپاژ و حداکثر دمای مایع را به هنگام انتخاب این پمپ‌ها باید مورد توجه قرار دهید.

نتیجه

بدون شک برای انتقال سوخت در صنایع مختلف به ویژه جایگاه سوخت نیاز به پمپ‌های مخصوصی است. البته پمپ گازوئیل کش برای کاربردهای مختلف با مشخصات گوناگونی طراحی شده و هر یک کاربرد خاصی دارند.

همانند دیگر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی پمپ گازائیل صنعتی نیز به تبعیت از پیشرفت تکنولوژی در انواع مدل‌های مختلف و البته پیشرفته‌تر به تولید می‌رسد. شما کاربران عزیز به تناسب نوع کاربرد خود باید یک پمپ با کیفیت را با قدرت لازم انتخاب کنید. برای خرید بهترین پمپ گازائیل و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه الکتنو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *