مجله الکتنو

خرید دیزل ژنراتور

خرید دیزل ژنراتور

پیشرفت تکنولوژی مهم‌ترین عامل پیشرفت صنایع مختلف است. چرا که همگام با پیشرفت تکنولوژی شاهد روی کار آمدن تجهیزات صنعتی و ماشین آلات پیشرفته بسیار زیادی هستیم. قطعاً انرژی الکتریکی یا برق یکی از مهم‌ترین منابع مهم برای عملکرد بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات است. چه بسا اینکه امروزه انرژی الکتریکی به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین منبع صنایع مختلف شناخته می‌شود. قطعاً قطع شدن جریان برق حتی به مدت زمان کوتاه می‌تواند آسیب جدی به چرخه تولید صنایع مختلف وارد کند. از این رو به دنبال تامین برق مورد نیاز صنایع هنگام قطعی جریان برق دستگاه‌هایی پیشرفته‌ای به نام دیزل ژنراتور به تولید رسید.

هم اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیزل ژنراتور و عملکرد آن همچنین مشاوره خرید و در نهایت قیمت آنها با کارشناسان الکتنو تماس بگیرید.

دیزل ژنراتور چیست؟

یکی از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات در صنایع مختلف دیزل ژنراتور است. قطعاً یکی از مهم‌ترین اقدامات برای زیرساخت‌ پروژه‌های مختلف صنایع و حتی زیرساخت‌های شهری تامین انرژی مورد نیاز می‌باشد. قطعاً در بسیاری از مکان‌ها نظیر بیمارستان یا مجتمع‌های اداری دائماً به جریان الکتریکی نیاز است.

در صورت قطعی جریان برق بدون شک زندگی انسان نیز مختل می‌شود. از این رو با کمک دیزل ژنراتور می‌توان هنگام قطعی جریان الکتریکی به راحتی از جریان برق جایگزین استفاده کرد. دیزل ژنراتور همان ژنراتور الکتریکی است که از این دستگاه پیشرفته برای تولید انرژی الکتریکی در مواقع ضروری استفاده می‌شود. دیزل ژنراتور یک قسمت الکتریکی دارد که دارای مدار تناوب ساز می‌باشد.

حال این مدار تناوب ساز می‌تواند نیروی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. وظیفه راه‌اندازی و مانیتور کردن قسمت اصلی این قطعه نیز به عهده تجهیزات کنترلی و حفاظتی آن است.

دیزل ژنراتور به عنوان یک منبع تغذیه اضطراری شناخته می‌شود. در واقع در مواقع حساس و در صورت قطعی برق شبکه می‌توانید آن را جایگزین برق شبکه کنید. با توجه به نقش دیزل ژنراتور می‌توان گفت این دستگاه نقش پشتیبان شبکه در مواقع حساس را به عهده دارد. دیزل ژنراتور می‌تواند جریان برق را به راحتی به شبکه تزریق نماید. البته دیزل ژنراتورها از نظر پارامترهای مختلفی تقسیم می‌شود، از این رو هنگام خرید باید به این نکته مهم توجه داشته باشید.

به عنوان مثال، از نظر نوع راه‌اندازی در مدل‌های دستی و اتوماتیک طراحی شده‌اند. قطعا که در مدل‌های دستی باید به صورت دستی و با کمک سوئیچ انتقال از این سیستم استفاده کرد. حال در صورتی که در مدل‌های اتوماتیک بلافاصله پس از قطع منبع اصلی ژنراتور جایگزین می‌شود.

انواع دیزل ژنراتور در الکتنو

مهمترین انواع دیزل ژنراتور های که توسط الکتنو تامین می شود:

دیزیل ژنراتور ولوو پنتا (Volvo Penta)

دیزیل ژنراتور ولوو پنتا (Volvo Penta)

دیزیل ژنراتور ولوو پنتا (Volvo Penta)

دیزیل ژنراتور کامینز (Cummins)

دیزیل ژنراتور کامینز (Cummins)

دیزیل ژنراتور کامینز (Cummins)

دیزیل ژنراتور پرکینز (Perkins)

دیزیل ژنراتور پرکینز (Perkins)

دیزیل ژنراتور پرکینز (Perkins)

دیزیل ژنراتور کاترپیلار (Caterpillar)

دیزیل ژنراتور کاترپیلار (Caterpillar)

دیزیل ژنراتور کاترپیلار (Caterpillar)

دیزیل ژنراتور لوول (Lovol)

دیزیل ژنراتور لوول (Lovol)

دیزیل ژنراتور لوول (Lovol)

دیزیل ژنراتور بنز (Benz)

دیزیل ژنراتور بنز (Benz)

دیزیل ژنراتور بنز (Benz)

جهت خرید و مشاوره تماس بگیرید. الکتنو بزرگترین تامین کننده قطعات صنعتی، پمپ صنعتی و انواع دیگر قطعات خاص تحریمی کارخانجات در ایران است.

نکات خرید دیزل ژنراتور

هنگام خرید دیزل ژنراتور قطعاً همه شما معیارهایی را در نظر قرار می‌دهید. برای تمامی کاربران در گام نخست انتخاب یک برند مناسب اهمیت دارد. چه بسا اینکه برای دسترسی به برندهای مطرح نیز به مراکز قابل اعتمادی چون الکتنو مراجعه می‌کنند.‌

از مهمترین پارامترهای خرید دیزل ژنراتور می‌توان به توان مصرفی بار آن اشاره داشت. دیزل ژنراتور مورد نظر شما با چه نوع توان مصرفی بار مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ در واقع ضریب توان و درصد توان راکتیوی که بار می‌تواند به شبکه اعمال کند، باید هنگام تعیین ظرفیت ژنراتور مورد بررسی قرار بگیرد.

به تمامی مشخصات دیزل ژنراتور توجه داشته باشید، چرا که این دستگاه باید با شرایط و محیط نصب سازگاری داشته باشد. از این رو بررسی دما، ارتفاع خروجی اگزوز موتور و غیره جزو نکات مهم و اولیه خرید خواهند بود.

یکی از نکات مهم توجه به توان مصرفی بار دیزل ژنراتور است. برای بررسی مجموع توان مصرفی بار نیز باید دقت کنید که موتور در زمان راه‌اندازی باید سه برابر جریان نامی خود جریان بکشد.

قابلیت جابجایی یا ثابت بودن دیزل ژنراتور نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. برخی از دیزل ژنراتورها معمولاً در ابعاد کوچکتر و وزن کمتری تولید شده‌اند. حال این دیزل ژنراتورها مجهز به چرخ‌های مخصوصی در قسمت زیر خود هستند که می‌توانید همانند یک کشنده به راحتی آنها را جابجا کنید. چنین دیزل ژنراتورهایی را با نام ژنراتور ایستگاهی می‌شناسد که قابلیت جابجایی در تمامی محیط‌ها را دارند.

به تکنولوژی این دستگاه نیز دقت کنید که حتماً پیشرفته باشد. معمولا در دیزل ژنراتورهای نسل جدید قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری دیده می‌شود. قابلیت‌هایی چون امکان تطبیق کار موتور با جریان مصرف از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک دیزل ژنراتور خواهد بود.

دیگر محصولات الکتنو:

پمپ صنعتی گراندفوس

پمپ پریستالتیک صنعتی

پمپ کارواش صنعتی

گریس پمپ صنعتی

پمپ گازوئیل صنعتی

سوخت دیزی ژنراتور چیست؟

قطعاً دیزل ژنراتور را می‌توان به عنوان یک دستگاه اضطراری و مهم برشمرد. امروزه در بسیاری از صنایع که نیاز به جریان دائمی برق است از دیزل ژنراتور استفاده می‌کنند. یکی از نکات مهمی که در رابطه با دیزل ژنراتور باید به آن توجه داشت، سوخت آن است. موتور دیزل یک نوع موتور احتراقی است که با توجه به کاربرد و شرایط استفاده می‌توان از سوخت‌های مختلفی برای آن استفاده کرد.

گاز یکی از سوخت‌های رایج برای دیزل ژنراتور محسوب می‌شود. معمولاً موتورهای گازی در مقایسه با بنزین و گازوئیل آلودگی کمتری به وجود می‌آورند. چه بسا اینکه این موتورها در مقایسه با دیگر انواع موتورها با سوخت‌های متفاوت صدای بسیار کمتری نیز خواهند داشت.

بنزین یکی از سوخت‌های پرکاربرد برای انواع دیزل ژنراتور است. معمولاً از موتورهای بنزینی می‌توان برای توان‌های کمتر از ۶ کیلووات استفاده کرد. معمولاً موتورهای بنزینی هنگام عملکرد صدای کمی تولید می‌کنند.

گازوئیل یک سوخت دیگر برای ژنراتور محسوب می‌شود. معمولاً برای موتورهای گازوئیلی کاربرد در توان‌های بالاتر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. در مواقعی که به بنزین دسترسی ندارید، می‌توانید از موتورهای گازوئیلی با توان بالاتر از موتورهای بنزینی حتی استفاده نمایید.

 موتورهایی با چنین سوخت معمولاً برای کاربردهای طولانی مدت گزینه مناسبی هستند. برای محیط‌هایی که پیوسته نیاز به ژنراتور دارید و یک فضای باز هستند این مونوپمپ مناسب است. معمولاً سوخت گازوئیل در مقایسه با بنزین بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. از این رو بیشتر افراد سوخت گازوئیل و مدل موتور گازوئیلی را انتخاب می‌کنند.

نتیجه

تامین برق مورد نیاز ساختمان‌های اداری، تجاری، صنعتی و مسکونی به ویژه مراکز آموزشگاهی یا بیمارستان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. در مواقعی که برق شبکه قطع شود قطعاً چنین مراکزی با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند بود.

در صورتی که در این مراکز دیزل ژنراتور وجود داشته باشد، می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی برق تولید شده توسط دیزل ژنراتور را جایگزین برق شبکه کنند. دیزل ژنراتور نیز خود دارای انواع مختلفی است که هنگام خرید باید حتماً به آن توجه داشت. اکنون شما کاربران عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید می‌توانید با کارشناسان مجموعه الکتنو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *