مجله الکتنو

گریس پمپ صنعتی

گریس پمپ صنعتی

انتقال مواد مختلف در صنایع یک چالش بسیار مهمی است که روی سرعت فرایند کاری برخی صنایع تاثیر دارد. حال مواد مختلف نظیر مایعات، سیالات و غیره با غلظت کم یا زیاد نیاز به دستگاه‌های مخصوصی به نام پمپ صنعتی برای انتقال خواهند داشت. بدون شک هر چقدر غلظت مواد بیشتر باشد، نیاز به پمپ‌هایی با قدرت بالاتر برای جابجایی این مواد است. گریس پمپ صنعتی یکی از دستگاه‌های مهم و کاربردی می‌باشد که برای کاربردهای خاصی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پمپ کاربردی و خرید محصول از شرکت الکتنو با ما همراه باشید.

خرید گریس پمپ صنعتی

گریس پمپ یک پمپ بسیار پیشرفته‌ای است که برای جابجایی سریع سیالاتی با غلظت بالا مانند گریس از آن استفاده می‌کنند. بدون شک به سبب غلظت بالای گریس که هیچ حرکتی از خود ندارد انتقال آن کار بسیار دشواری است. از این رو برای تزریق و انتقال گریس می‌توان از این پمپ‌های پیشرفته استفاده کرد.

این پمپ‌ها در صنایع مختلف کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توان مدل‌های مختلف آن را برای انتقال حجم وسیعی از گریس استفاده نمود. ابزاری که برای انتقال گریس در صنایع مختلف به ویژه گاراژ‌ها از آنها استفاده می‌کردند طراحی ساده‌ای داشتند. امروزه گریس پمپ‌ها در مدل‌های مختلف و البته پیشرفته‌تر، قابلیت‌های بیشتری دارند.

از این وسیله در بخش‌هایی استفاده می‌کنند که مصرف روغن باعث چکه و نشتی می‌شود. حال گریس به عنوان یک ماده نیمه جامد برای انتقال نیاز به پمپ‌های مخصوصی دارد که برای ویسکوزیته و غلظت گریس طراحی شده‌اند. این دسته از ابزارآلات گاراژی برای تزریق و پالایش گریس گیری کاربرد بسیار زیادی دارند.

 به رور زمان همانند دیگر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی با پیشرفت و قابلیت‌های بالاتری آنها را طراحی می‌کنند. امروزه برای روغن‌کاری تجهیزات صنعتی، تعمیرگاه‌های خودرو و…از مدل‌های پیشرفته این دستگاه استفاده می‌شود.

این وسیله خود شامل دو قسمت پمپ و مخزن است که گریس در قسمت مخزن آن قرار می‌گیرد. به تناسب نوع کاربرد گریس پمپ‌ها را با ظرفیت، وزن و قدرت متفاوتی می‌توان انتخاب کرد. روانکاری دستگاه‌های مختلف صنعتی باعث محبوبیت گریس پمپ صنعتی می‌شود.

 البته به شرط اینکه هنگام خرید بهترین گریس پمپ بازار را با کیفیت عالی و قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید. از مهمترین وظایف این دستگاه می‌توان به روانکاری اشاره داشت که باعث عملکرد بهتر قطعات و تجهیزات مختلف صنعتی می‌شود. با به کارگیری این دستگاه در استفاده از گریس صرفه‌جویی می‌شود.

محصولات مرتبط در الکتنو

انواع گریس پمپ صنعتی

گریس پمپ صنعتی امروزه با مدل‌های پیشرفته روانه بازار می‌شود. این دستگاه شامل انواع مختلفی است که هریک برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. حال هریک از این مدل گریس پمپ‌ها با برندهای بسیار متنوعی به تولید می‌رسند.

گریس پمپ دستی

از قدیمی‌ترین یا ابتدایی‌ترین گریس پمپ‌هایی که روانه بازار شد، مدل دستی است. این گریس پمپ‌ها خود در طرح‌های اهرمی و تفنگی طراحی شده‌اند که هر یک عملکرد خاصی دارند. در مدل‌های تفنگی تحت فشار معکوسی که با میل لنگ به وجود می‌آید به قطعه فنری قسمت پشت روان کننده نیز فشار وارد می‌شود.

حال تحت تاثیر این فشار از دیافراگم گریس خارج شده و همین فرآیند باعث گریس کاری صورت می‌گیرد. مدل‌های دستی بیشتر برای کاربردهای کوچک قابل استفاده هستند. البته در مدل‌های دستی اهرمی از مکانیسم ماشه برای روغن کاری استفاده نمی‌کنند. در این گریس پمپ‌ها گریس با فشار برگشتی تحت فرآیند فشار دادن اهرم و حرکت پیستون در قسمت بدنه از دیافراگم خارج خواهد شد.

گریس پمپ بادی

اگر به دنبال یکی از بهترین گریس پمپ‌های موجود در بازار هستید، می‌توان به مدل بادی اشاره کرد. این نوع گریس پمپ قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که به همین سبب امروزه در بسیاری از گاراژ‌ها یا تعمیرگاه‌های خودرو و ماشین آلات سبک از آن استفاده می‌شود. این دستگاه جهت تزریق گریس کاربرد دارد و از نیروی باد برای گریس کاری استفاده می‌کند.

عملکرد گریس پمپ تقریباً مشابه انژکتور است، به گونه‌ای که توسط ورودی نیروی کم باد را دریافت و در نتیجه تحت تاثیر تقویت و ترکیب آن با گریس آن را تزریق خواهد نمود.

گریس پمپ‌های بادی خود در مدل‌های بشکه‌ای، سطلی و دستی طراحی شده‌اند که تمامی مدل‌ها در دو طرح مخزن‌دار و بدون مخزن هستند. مدل مخزن‌دار این گریس پمپ‌ها با ظرفیت‌های متفاوتی برای کاربردهای مختلف تولید می‌شوند.

گریس پمپ صنعتی

قیمت گریس پمپ برقی

گریس پمپ در مدل‌های مختلفی طراحی شده که مدل‌های برقی یکی از پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین آنها محسوب می‌شود.‌ این مدل گریس پمپ‌ها اکنون توسط مراکز مختلفی به فروش می‌رسند. اکنون کاربرانی که قصد خرید گریس پمپ برقی یا مدل‌های مختلف را دارند، بدون شک بررسی قیمت یکی از پارامترهای خرید برای آنها محسوب می‌شود.

قطعاً همه ما برای دسترسی به مقرون به صرفه‌ترین قیمت‌ها به مجموعه الکتنو مراجعه می‌کنیم. بررسی فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت گریس پمپ، یکی از نکات مهمی است که باید قبل از خرید به آن توجه داشت.

اگرچه گریس پمپ برقی خود یک مدل از انواع گریس پمپ‌های موجود در بازار است؛ اما در مدل‌های ثابت و سیار طراحی می‌شود. بدون شک هر یک از مدل‌های مختلف گریس پمپ دارای قیمت متفاوتی است. حال ظرفیت بشکه هر مدل از انواع گریس پمپ‌ها و وزن آن نیز متفاوت خواهد بود.

 همین ظرفیت و وزن در صورت بالا بودن بدون شک قیمت را نیز افزایش می‌دهد. همچنین توجه داشته باشید که گریس پمپ را برای تزریق گریس با چه ویسکوزیته‌ای مورد استفاده قرار می‌دهید. در نتیجه سطح کیفیت و برند گریس پمپ را نیز باید بررسی کنید.

بدون شک پس از انتخاب یک گریس پمپ متناسب با کاربرد توجه به سطح کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال با کیفیت‌ترین گریس پمپ‌های موجود در بازار هستید، پس به برندهای معتبر این دستگاه دسترسی داشته باشید. در لیست فروشگاهی مجموعه الکتنو به شناخته شده‌ترین برندهای گریس پمپ در بازار دسترسی دارید.

گریس پمپ صنعتی

گریس پمپ سیار

گریس پمپ‌ها در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند که برای کاربرد در صنایع گوناگون می‌توان به تناسب کار خود از آنها استفاده کنید. برای کاربردهایی که در یک مکان مستقر نیستند و دائماً باید دستگاه را جابجا کرد، بهتر است از مدل‌های سیار استفاده شود. مدل‌های سیار گریس پمپ صنعتی امروزه با پیشرفت تکنولوژی با قابلیت‌های بیشتری به تولید می‌رسند. حال هنگام انتخاب برند و سطح کیفیت را مورد بررسی قرار دهید.

البته به ظرفیت مخزن گریس پمپ نیز توجه داشته باشید. تا حدالامکان سعی کنید  متناسب با کاربرد خود یک گریس پمپ را انتخاب نمایید. چرا که گریس پمپ‌های سیار نیز خود در مدل‌های مخزن‌دار و بدون مخزن طراحی می‌شوند. شما نیاز به چه نوع گریس پمپ با چه مشخصات، ظرفیت و سطح کیفیت دارید؟ بدون شک عملکرد و طول عمر گریس پمپ به انتخاب شما مشتریان عزیز بستگی دارد.

گریس پمپ صنعتی

نتیجه

گریس پمپ به عنوان یکی از تجهیزات یا ابزار بسیار مهمی است که در دسته‌بندی ابزارآلات گاراژی قرار می‌گیرد. این دستگاه برای روانکاری و گریس کاری بلبرینگ، یاتاقان و غیره استفاده می‌شود. به طور کلی انتقال گریس توسط هر نوع پمپی امکان‌پذیر نیست و نیاز به یک پمپ با مقاومت بسیار بالا است. این ابزار که برای پاشش و تزریق گریس طراحی شده‌اند، خود دارای انواع مختلفی هستند.

به تبعیت از تکنولوژی روز مدل‌های نسل جدید پیشرفته‌تر و با کیفیت‌تر از مدل‌های نسل قدیمی به تولید می‌رسند. هدف همه کاربران دسترسی به بهترین گریس پمپ‌های پیشرفته و با کیفیت در بازار است. البته که مقرون به صرفه بودن قیمت گریس پمپ نیز برای آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. در مجموعه الکتنو به بهترین انواع گریس پمپ‌های بازار دسترسی دارید که این محصولات ساخت شرکت‌های معتبر و شناخته شده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *