مجله الکتنو

کاربرد اینورتر در صنعت

کاربرد اینورتر در صنعت

آیا میدانید کاربرد اینورتر در صنعت چیست؟ با اهمیت استفاده از اینورتر آشنایی دارید؟ آیا می دانید بهترین اینورترهای بازار در کجا و توسط چه شرکتی عرضه می شوند؟ اینورتر نیز همانند دیگر قطعات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی با تنوع بسیار زیادی روانه بازار شده اند. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینورتر ادامه متن را با دقت بالا بخوانید.

استفاده اینورتر در صنعت

یکی از قطعات بسیار پر کاربرد در صنعت اینورتر است. اینورترها به عنوان مبدل های جریان مستقیم به جریان متناوب هستند. این قطعه به عنوان یک دستگاه الکترونیک قدرت می‌تواند با فرکانس و ولتاژ خروجی قابل تغییر به کار برود. کاربرد اینورتر در صنعت اهمیت بسیار زیادی دارد. از این قطعه کاربردی برای بسیاری از ماشین آلات و دستگاه های الکتریکی استفاده می کنند. اینورتر را با نام درایو با سرعت متغیر نیز می شناسند و بیشترین کاربرد را در الکتروموتور ها دارد. این قطعات در مدلهای سه فاز و تک فاز طراحی شده‌اند و آنها را با نام مبدل سه فاز و تک فاز می شناسند. این دستگاه های معکوس کننده جریان برق کنترل دور الکتروموتور را به عهده دارند. حال اینکه در صنعت نیز اینورتر همین نقش را ایفا می کند.

بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات الکتریکی که مجهز به الکتروموتور هستند به منظور مزایای بسیار زیادی که کاربرد این قطعه دارد مجهز به اینورتر می باشند. حال اینکه برای کنترل دور موتور و صرفه جویی مصرف انرژی در دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی نقش مهمی ایفا می کنند: از طرفی باعث بهره وری بیشتر از دستگاه ها نیز خواهد شد. یک اینورتر از کنترل مدار اصلی و منبع تغذیه تشکیل می شود که هر یک نقشی را ایفا می کنند. حال اینکه اینورترها در دستگاه های بسیار زیادی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اینورتر را میتوان برای آسانسور، تردمیل، ماشین لباسشویی، پله برقی، کمپرسور، دستگاه سی ان سی، دستگاه حفاری، نوارنقاله، اسکرودر، دستگاه میکسر و غیره مورد استفاده قرار داد.

اهمیت استفاده از اینورتر

اینورترها به عنوان بی نظیر ترین قطعات کاربردی در صنعت هستند. کاربرد اینورتر در صنعت چیزی فراتر از آن است که بخواهیم در یک مقاله کوتاه و مختصر در رابطه با آن توضیحات کاملی ارائه دهیم. اما به طور کلی اینورتر نقش مهمی در بسیاری از دستگاههای کاربردی در صنایع مختلف دارد. اما بد نیست با اهمیت استفاده از اینورتر نیز آشنا شوید.

  • با استفاده از اینورتر جریان راه اندازی بسیاری از دستگاه ها به شدت کاهش پیدا می‌کند و همین مسئله باعث افزایش طول عمر موتور میشود.
  • از مزایایی که باعث محبوبیت اینورتر می شود می توان به قدرت حفاظت از اینورتر در مقابل جریان اضافه بار اشاره کرد. قطعاً که این دستگاه موتور و دیگر قطعات آن را در برابر جریان اضافه بار محافظت خواهند نمود.
  • اینورتر به گونه‌ای طراحی شده که میتوان سرعت و گشتاور آن را به راحتی از راه دور کنترل کرد. همچنین سرعتی بالاتر از سرعت نامی موتور در آن یا توسط آن ایجاد نمود. پس با این حساب می توان گفت برنامه‌ریزی حرکت اینورتر کار بسیار راحتی است و همین برنامه‌ریزی باعث کنترل سرعت و گشتاور آن نیز خواهد شد. لازم به ذکر است که همین پارامترها باعث می شود که در شرایطی با ولتاژ ورودی متغیر نیز بتوان از دستگاه استفاده نمود.
  • اینورتر دارای قدرت بسیار زیادی است. بی شک که بسیاری از دستگاه‌ها در مقابل راه اندازی و توقف پی‌درپی آسیب پذیر هستند. اما با کمک یک اینورتر می توان دستگاه را به شدت راه اندازی و توقف کرد بدون اینکه هیچ مشکلی در هیچ قسمت از آن به وجود بیاید. از طرفی راه اندازی موتور و توقف آن با کمک اینورتر به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر خواهد بود. همچنین راه اندازی با کمک اینورتر در مقایسه با دیگر قطعات با کاهش زمان و عملکرد بهتری همراه است.
کاربرد اینورتر در صنعت

کاربرد اینورتر در صنعت

نقش اینورتر در تکنولوژی

اینورترها بهترین دستگاه هایی هستند که برای عملکرد خاصی از آنها استفاده می کنند. در واقع برای کنترل قدرت و کشش موتور در بسیاری از دستگاه‌های برقی این قطعه ایفای نقش خواهد نمود. همچنین اینورتر برای سانتریفیوژ نیز کاربرد بسیار مهمی دارد. از مهمترین دلایل محبوبیت اینورتر می‌توان به کاهش انرژی مصرفی در صنایع مختلف اشاره کرد. قطعاً که همین انرژی مصرفی کم خود باعث کاهش هزینه های مصرفی است که پرداخت قبوض برق به شدت کاهش پیدا می‌کند. این دستگاه الکتریکی در کاهش مصرف انرژی مهم ترین نقش را ایفا خواهد نمود. اما اگر می خواهید بدانید که کاربرد اینورتر در صنعت چیست می توان به یکی از پر اهمیت ترین و پر چالش ترین کاربردهای این قطعه در صنعت اشاره نمود. اینورتر به عنوان یک قطعه پیشرفته در هوشمند سازی و برنامه ریزی حرکت موتور نقش مهمی ایفا می کند.

در واقع اینورتر به راحتی جریان برق را می تواند کنترل نماید و این کنترل در نهایت منجر به هوشمندسازی دستگاه‌های مختلف خواهد شد. این قطعه تمامی دستگاه ها را در برابر جریان اضافه بار محافظت می کند و با وجود آن هیچ نیازی به قطع منبع اصلی برای خاموش و روشن کردن جریان برق نخواهد بود. کنترل کامل جریان در برابر فشارهای بیش از حد نیز از مهم ترین کاربردهای اینورتر به شمار می رود. پس با این حساب می تواند سرعت و جهت حرکت موتور را به راحتی تغییر دهد. البته این تغییر سرعت و جهت تنها با کمک یک اینورتر اتفاق می افتد بدون اینکه از هیچ یک از تجهیزات برقی به توان در کنار آن استفاده نمود.

کاربرد اینورتر در صنعت

کاربرد اینورتر در صنعت

نتیجه

کاربرد اینورتر در صنعت بسیار زیاد است چرا که با توجه به مزایای زیادی که استفاده از اینورتر دارد می توان آن را برای بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات به کاربرد. حال اینکه اینورترها نیز خود با تنوع زیادی در بازار توزیع می شوند. دسترسی به بهترین اینورتر با سطح کیفیت بالا بسیار قابل توجه است. اما اینکه چه نوع اینورتری را با چه سطح کیفیت و از چه مجموعه تهیه کنیم به عنوان دغدغه مهم کاربران به شمار می رود. برای خرید اینورتر درجه یک و قیمت مناسب می توانید از الکتنو خرید مقرون به صرفه انجام دهید. قیمت اینورتر در این مجموعه بسیار مقرون به صرفه بوده و با کیفیت بالایی می توان به آنها دسترسی داشت. با روش خرید آنلاین همین حالا بهترین اینورترهای بازار را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *