مجله الکتنو

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز در سیستم‌های هیدرولیکی صنعتی هستند. بدون شک در بسیاری از صنایع اهمیت تولید جریان سیال در سیستم‌های هیدرولیک باعث ارزش و اهمیت پمپ هیدرولیک صنعتی شده است.

حال این فرایند از طریق فشرده سازی سیال صورت می‌گیرد که روند خاص خود را دارد. اکنون  کاربران عزیزی که قصد خرید پمپ هیدرولیک  و پمپ صنعتی دارید، بهتر است با عملکرد، کاربرد و همچنین مدل‌های مختلف این پمپ‌ها آشنا شوید. لازم به ذکر است که الکتنو بزرگترین تامین کننده انواع پمپ صنعتی و قطعات صنعتی در ایران است. که شما می توانید جهت خرید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

خرید پمپ هیدرولیک صنعتی

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی به عنوان یک پمپ کاربردی در سیستم‌های هیدرولیک صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد. از این پمپ‌های پیشرفته به منظور جابجایی مایعات هیدرولیکی استفاده می‌شود. این دستگاه یک نوع مبدل است که با کمک آن انرژی مکانیکی به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌شود.

این پمپ‌ها انرژی مکانیکی یک موتور برقی را دریافت و در نتیجه آن را به انرژی هیدرولیکی از نوع فشار تبدیل می‌کنند. بدون شک انرژی هیدرولیکی یک نیاز و منبع مهمی است تا به منظور چرخش یا حرکت عضو تحریک کننده بتوان از آن بهره‌برداری کرد. عملکرد این پمپ‌ها بسیار خاص است. به گونه‌ای که تحت فرایند فشار یا هول دادن با سیال مایع باعث تولید جریان می‌شوند.

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

پمپ هیدرولیک دنده ای

یکی از کاربردی‌ترین انواع پمپ‌ هیدرولیک صنعتی شامل مدل‌های دنده‌ای است. این پمپ‌ها به منظور انتقال سریع‌تر مایعات از دنده‌های مشبکی استفاده می‌کنند که در ساختار آنها وجود دارد. فرآیند کاری پمپ دنده‌ای بدین صورت است که می‌تواند نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک سیال تبدیل کند. این پمپ‌ها در طبقه‌بندی پمپ‌های جابجایی مثبت قرار می‌گیرند و با هر دو چرخش مقدار مشخصی از مایع توسط آنها جابجا می‌شود. در ساختار این پمپ دو چرخ دنده وجود دارد که یکی از این چرخ دنده‌ها به قسمت موتور الکتریکی یا کشش محرک متصل است.

حال یکی از چرخ دنده‌های متحرک در زیر مکانیزم محرک می‌باشد و باعث درگیر شدن چرخ دنده محرک می‌شود. این درگیری به وجود آمده در داخل محفظه چرخش به وجود می‌آورد. حال مایع محفظه در قسمت بین پره‌ها محصور شده و تحت تاثیر فشار و حرکت به سمت خروجی پمپ انتقال خواهد یافت.

این پمپ‌ها معمولاً از جنس بدنه چدنی با چرخ دنده‌هایی از جنس فولاد روکش شده تولید می‌شوند و به همین سبب قدرت بسیار بالایی دارند. حال قسمت شفت پمپ‌های دنده‌ای از جنس فولاد بسیار مقاوم ضد زنگ است که از این رو برای سیالات چسبناک نیز می‌توان از آنها استفاده کرد. پمپ‌های دنده‌ای بر اساس نوع دنده در دو نوع پمپ دنده‌ای خارجی و پمپ دنده‌ای داخلی طراحی شده‌اند.

فرآیند کاری این پمپ‌ها طی سه مرحله پر کردن، انتقال و تحویل صورت می‌گیرد که هر سه اهمیت خاصی در روند عملکرد پمپ دارند. پمپ‌های دنده داخلی و خارجی هر دو برای انتقال روغن‌های سوخت، رزین، پلیمر، الکل، حلال، قیر، محصولات غذایی، رنگ، جوهر و حتی رنگدانه‌ها به کاربرد می‌روند. حال به کارگیری پمپ‌های نوع دنده خارجی بیشتر در صنعت کشاورزی، ترکیبات شیمیایی، مواد افزودنی شیمیایی و غیره بیشتر است.

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

پمپ هیدرولیک پیستونی

مدل خاص از انواع پمپ‌ هیدرولیک صنعتی هستند. در ساختار این پمپ‌ها مجموعه‌ای از پیستون‌ها وجود دارد که برای حرکت سیال هیدرولیک در پمپ طبیعی شده‌اند. حال این پمپ‌ها برای ایجاد فشار بالا به تولید رسیده‌اند و به راحتی جریان سیال را به صورت دقیق کنترل می‌کنند.

به سبب قدرت بالای این پمپ‌ها آنها را بیشتر برای صنایعی چون ماشین آلات صنعتی و پرس هیدرولیک می‌توان مورد استفاده قرار داد. این پمپ‌های هیدرولیکی انرژی مکانیکی را به هیدرولیک را تبدیل می‌کنند. حال سیلندرهای موجود در این پمپ‌ها به جلو و عقب حرکت کرده و فرآیند خاصی را پشت سر می‌گذارنند. تحت تاثیر فرآیند حرکت پیستون به سمت عقب فشار کاهش یافته و در نتیجه خلا به وجود می‌آید.

همین فرآیند باعث ورود روغن به محفظه‌های موجود در پمپ را راحت‌تر می‌کند. حال در قسمت خروجی تحت تاثیر فرآیند رفت، روغن با فشار بالایی به سمت سیستم هدایت می‌شود. قدرت و فشار این پمپ‌ها در مقایسه با دیگر پمپ‌های هیدرولیکی بیشتر است. از این رو پمپ‌های پیستونی هیدرولیکی را برای سخت‌ترین عملیات در صنایع مختلف استفاده می‌کنند.

پمپ‌های پیشستونی هیدرولیک خود شامل مدل‌های محوری و شعاعی هستند. برای صنعت مواد شیمیایی، تولید رنگ، سرامیک، شیشه و کارواش‌های صنعتی می‌توان از این نوع پمپ‌ها استفاده کرد.

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

مزایای پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی یکی از دستگاه‌های مهمی است که پس از دریافت انرژی مکانیکی از یک منبع خاص انرژی جنبشی سیال به وجود می‌آورند. این انرژی جنبشی سیال همان انرژی هیدرولیکی است که در سیستم محرک هیدرولیک شامل دو نوع هیدرواستاتیک یا هیدرودینامیک می‌شود.

تحت تاثیر فرآیند تولید انرژی هیدرولیک با تبدیل نیروی مکانیکی، جریان با قدرت بالا برای غلبه بر فشار ناشی از بار در خروجی به وجود می‌آید. از مهمترین دلایلی که باعث محبوبیت این پمپ‌ها می‌شود، مزایای آنها است که شامل:

تنوع پمپ‌های هیدرولیک صنعتی بسیار زیاد است و از این رو می‌توان برای کاربردهای مختلف یکی از بهترین مدل آنها را انتخاب کرد.

استفاده و نگهداری آسان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خاص این پمپ‌ها است.

مصرف انرژی در این پمپ‌ها بسیار پایین است و از این رو هزینه‌های مصرفی برق نیز به شدت کاهش می‌یابد.

راندمان کاری بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های این پمپ‌های صنعتی است و چه بسا اینکه در برخی از مدل‌ها این راندمان کاری بسیار قابل توجه می‌باشد.

سازگاری با موادی با ویسکوزیته بالا از دیگر ویژگی‌های شاخص این پمپ‌ها به شمار می‌رود. به همین سبب می‌توان در صنایع مواد شیمیایی اسیدی نفت و گاز و غیره از آن استفاده کرد.

نکات خرید پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی ویژگی‌های بسیار متنوعی دارد که شامل مشخصات مهم پمپ می‌شود. این تنوع زیاد پمپ از نظر ساختار باعث شده تا بتوان در صنایع مختلفی از آنها استفاده کرد. از این رو هنگام خرید پمپ هیدرولیک صنعتی باید چند نکته مهم را به خاطر سپرد.

محصولات مرتبط در الکتنو

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

انتخاب نوع پمپ

پمپ‌های هیدرولیک در انواع مدل‌های مختلفی شامل پمپ‌ پیستونی، پمپ‌های دواره، پمپ‌های غلطی و غیره هستند. هر یک از انواع مدل‌های مختلف این پمپ‌ها مشخصات ویژه و متفاوتی دارند. حال دلیل تفاوت این مشخصات به سبب کاربردهای مختلف این پمپ‌ها است.

راندمان پمپ

راندمان پمپ هیدرولیک از دیگر پارامترهای مهمی است که هنگام خرید باید به بررسی آن پرداخت. بدون شک اگر نیاز به پمپ‌هایی با کارایی بیشتر دارید، باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که راندمان بالاتری خواهند داشت. بدون شک این مدل پمپ‌ها از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه‌تر هستند و هزینه‌های مصرف انرژی را به شدت کاهش می‌دهند.

قدرت و فشار پمپ

به دنبال انتخاب بهترین پمپ‌های هیدرولیکی با کیفیت بررسی قدرت و فشار از پارامترهای مهم خرید است. برای انتخاب پمپ مورد نیاز در صنایع مختلف، پمپ‌ها را از نظر قدرت و فشار با تنوع زیادی انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای کار برش کاری نیاز به یک پمپ با فشار و قدرت بالا دارید.

پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

قیمت پمپ‌ هیدرولیک صنعتی

مهمترین فاکتور خرید بررسی قیمت پمپ هیدرولیک صنعتی است. بدون شک هر یک از مدل‌های مختلف پمپ‌های هیدرولیکی که برای مصارف مختلف طراحی شده‌اند، دارای ساختار متفاوتی نیز هستند. حال قدرت، فشار، راندمان، نوع مدل و درنتیجه برند قیمت پمپ را تعیین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *