مجله الکتنو

پمپ دیافراگمی صنعتی چیست؟ خرید پمپ دیافراگمی صنعتی

پمپ دیافراگمی صنعتی

پمپ دیافراگمی یکی از مطرح‌ترین انواع پمپ‌های جابجایی مثبت شناخته می‌شود. این پمپ‌ها به دلیل توان مکش بسیار بالا محبوبیت پیدا کرده‌اند. چرا که همین قدرت مکش بالا پمپ دیافراگمی صنعتی  را بی‌نیاز نسبت به هواگیری کرده است.

امروزه در صنایع مختلف برای پمپاژ مایعات یا سیالات از پمپ‌های مختلفی استفاده می‌کنند.  بدون شک انتخاب هر نوع مدل پمپ صنعتی به تناسب نوع کاربرد یا نوع سیال، پمپ‌های صنعتی در مقایسه با پمپ‌های خانگی قدرت بیشتری برای پمپاژ مایعات و سیالاتی با حجم بالا دارند. حال چنین پمپ‌هایی حتی از نظر شکل و اندازه نیز متفاوت هستند. از آنجایی که در صنایع مختلف برای پمپاژ انواع مختلفی از مایعات و سیالات نیاز به یک پمپ مناسب است، پس قبل از خرید باید پمپ مورد نظر را بررسی کنید.

پمپ دیافراگمی صنعتی یکی از مدل‌های مطرح انواع پمپ در سیالات محسوب می‌شود. هم اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پمپ مطرح  و خرید انواع پمپ دیگر مانند، پمپ دنده ای و موتور پمپ دیزلی با کارشناسان الکتنو تماس بگیرید.

مزایا پمپ دیافراگمی صنعتی

 در این پمپ‌ها دیافراگم سیالات توسط نیروی هوایی فشرده و در نتیجه حرکت رفت و برگشتی متراکم می‌شود. حال دیافراگم‌های این مدل پمپ شامل دیافراگم اولیه و دیافراگم ثانویه خواهد بود. این دیافراگم‌ها چنین قدرتی دارند تا جریان خروجی را در حالت نوسانی یا پالسی به وجود بیاورند.

چنانچه در عملکرد پمپ نیاز به جریان یکنواخت بود، باید در خروجی از یک منبع انبساط استفاده کرد. پمپ‌های صنعتی دیافراگمی کاربری فوق العاده ساده‌ای دارند. البته طراحی آنها نیز با یک ساختار ساده است. جنس مقاوم این پمپ‌ها در برابر خوردگی باعث شده تا بتوان از آنها برای پمپاژ روغن‌های صنعتی، گاز، مایع، اسید، باز، روغن خوراکی و حلال استفاده کرد.

پمپ دیافراگمی از دو قسمت ورودی و خروجی تشکیل می‌شود. حال دو خروجی‌ و ورودی این پمپ‌ها گاهی در یک سمت پمپ و یا در بخش میانی آن قرار می‌گیرد. این پمپ‌ها تنها برای انتقال یک سیال قابل استفاده هستند.

شما می‌توانید این پمپ‌ها را با مشخصات مختلفی سفارش دهید. به عنوان مثال، پمپ‌های دیافراگمی قابل طراحی با دو ورودی و دو خروجی جداگانه هستند تا همزمان دو سیال را بتوان با کمک آنها پمپاژ نمود. البته این طراحی به گونه‌ای است که دبی در هر خروجی نصف دبی کل به وجود می‌آید. دارای سایز یکسان در قسمت ورودی و خروجی هستند و البته در سایزهای ۱.۴، ۱.۲ و ۳ طراحی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

مونو پمپ، اجزا، انواع و کاربرد

گیربکس حلزونی

نحوه عیب یابی و تعمیر پمپ کارواش

پمپ دیافراگمی صنعتی

پمپ دیافراگمی صنعتی

کاربرد پمپ دیافراگمی صنعتی

پمپ دیافراگمی صنعتی خاص‌ترین پمپی است که برای پمپاژ برخی از سیالات حساس کاربرد دارد. توان مصرفی و میزان هوای مصرفی در مدل پمپ‌های دیافراگمی ارتباط مستقیمی با دبی و خروجی پمپ دارد. چنانچه دبی خروجی پمپ کاهش پیدا کند، درصد هوای مصرفی نیز در پایین‌ترین حد قرار خواهد بود. به واسطه همین قابلیت جریان خروجی پمپ در تمامی بازه‌ها قابل استفاده خواهد بود.

پمپ دیافراگمی صنعتی در متریال‌های مختلف پلی پروپیلن، استلنس استیل و آلومینیوم به تولید می‌رسد. جنس مخزن دیافراگمی این پمپ‌ها معمولاً از وایتون، هایترل و سنتوپرن انتخاب می‌شود. دلیل این حجم از تنوع جنس در پوسته و مخزن دیافراگم به سبب کاربرد زیاد این پمپ‌ها برای صنایع مختلف است. بدون شک برای پمپاژ سیالات و مایعاتی با مشخصات مختلف جنس پمپ نیز باید توانایی مقاومت در برابر شرایط موجود را داشته باشد.

از این رو شما موظف هستید هنگام خرید ابتدا نوع کاربرد را در نظر قرار دهید. در نتیجه به تناسب نوع کاربرد و نوع سیال یا مایعی که قرار است توسط این پمپ‌ها پمپاژ شود، جنس پمپ را انتخاب می‌کنید. کاربرد این پمپ‌ها برای صنایع مختلف پتروشیمی، معدن، آب و فاضلاب، راهسازی، غذا و دارو و غیره بسیار زیاد است. حال برخی از کاربردهای پمپ دیافراگمی صنعتی عبارتند از:

به منظور تخلیه انواع گازهای مایع

برای پمپاژ سیالات قابل اشتعال

هدایت روغن‌های خوراکی و صنعتی

جابجایی انواع الکل

تخلیه اسید باز و سیالات خورنده

هدایت حلال‌های فرار و مواد منفجره

پمپ دیافراگمی صنعتی

پمپ دیافراگمی صنعتی

بارزترین مشخصات پمپ دیافراگمی

پمپ دیافراگمی صنعتی جزو یکی از انواع پمپ‌های حساس و البته با کاربرد حساس است. چرا که این پمپ‌ها بیشتر در تماس با مواد خورنده و مواد ساینده قرار می‌گیرند. هنگام خرید حتماً به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید و به نماد الکترونیکی و سابقه مراکز فروش آنلاین نیز توجه داشته باشید.

در نتیجه برای دسترسی به برندهای معتبر بهتر است از مراکز معتبری چون الکتنو خرید کنید. البته در این مراکز نیز باید حتماً به بررسی مشخصات پمپ دیافراگمی بپردازید. در صورتی که با مشخصات و عملکرد پمپ آشنا باشید، هنگام خرید بررسی مشخصات و در نظر قرار دادن راهنمای خرید برای شما راحت‌تر خواهد بود. برخی از ویژگی‌ها و مشخصات این پمپ‌های مطرح بازار عبارتند از:

پمپ دیافراگمی برای کاربردهای مختلف حتی از نظر ابعاد نیز می‌تواند متفاوت باشد. این پمپ‌ها فاقد آب‌بندی هستند و در آنها پکینگ یا مکانیکال سیل وجود ندارد.

پمپ‌های دیافراگمی صنعتی قابل استفاده برای مواد ساینده و خورنده هستند و این مواد هیچ آسیبی به آنها نمی‌رساند.

پمپ‌های دیافراگمی را با نام خود راه‌انداز نیز می‌شناسند که در این صورت قابلیت کارکرد به صورت خشک دارند.

قابلیت تطبیق پذیری پمپ دیافراگمی صنعتی باعث شده تا برای پمپاژ اسید، مواد غذایی و حتی فاضلاب گزینه بسیار منحصر به فرد با قدرت بالا باشد.

این پمپ‌ها برای عملکرد خود نیاز به هوا دارند.‌ معمولا در مکان‌هایی که هوای فشرده بدون هیچ الکتریسیته‌ای وجود دارد نیز می‌توانند به خوبی کار کنند. از نظر دبی و فشار دارای محدودیت هستند و می‌تواند نوسانات و فشار زیادی به وجود بیاورد.

این مدل پمپ‌ها از نظر مصرف انرژی کمی پرمصرف محسوب می‌شوند؛ اما در عوض قدرت عملکرد فوق العاده بالایی دارند.

نتیجه

پمپ دیافراگمی صنعتی جزو نمونه پمپ‌هایی است که در بازار استقبال بالایی دارد. دلیل این حجم از سطح خرید پمپ دیافراگمی به سبب کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف است. مقاومت جنس بدنه این پمپ‌ها و قدرت مکش آنها باعث شده تا در برابر مواد اسیدی، بازها، انواع حلال و…استقامت داشته باشند.

از این رو این پمپ‌ها امروزه در مدل‌های مختلف با متریال و در سایزهای متنوع برای صنایع استفاده می‌شوند. پمپ‌های دیافراگمی صنعتی را هنگام خرید باید کاملاً مورد بررسی قرار دهید. علامت استاندارد، گارانتی و خدمات پس از فروش، نوع مدل پمپ، جنس بدنه ،قدرت مکش و دیگر مشخصات آن باید به تناسب نوع کاربرد شما باشد.

هدف از خرید این پمپ برای انتقال یا پمپاژ سیالات یا مایعات در صنایع مختلف است. پس باید پمپ مشخصات متناسب با کاربرد مورد نظر را داشته باشد. از طرفی با دسترسی به برندهای مطرح یک پمپ با کیفیتی را انتخاب کنید. کارشناسان مجموعه قطعات صنعتی الکتنو جهت انتخاب بهترین پمپ بازار پاسخگوی شما کاربران عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *