مجله الکتنو

پمپ اسلاری + پمپ دوغاب

پمپ اسلاری + پمپ دوغاب

یکی از مهمترین اقداماتی که در صنایع مختلف صورت می‌گیرد، به کارگیری پمپ برای انتقال سیالات است. هم اکنون پمپ‌ صنعتی بسیار زیادی در بازار وجود دارد که برای جابجایی سیالات طراحی شده‌اند. بدون شک در صنایع پمپ‌هایی برای جابجایی ذرات جامد نیز مورد نیاز است. شما کاربران عزیز اگر دغدغه انتخاب یک پمپ مقاوم برای انتقال سیالات و ذرات جامد را دارید، نگران نباشید. پمپ اسلاری یا دوغاب یکی از بهترین پمپ‌ها برای جابجایی سیالات و ذرات جامد است. هم اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پمپ‌های پیشرفته و با کیفیت با ما همراه باشید.

پمپ اسلاری یا دوغاب چیست؟

پیشرفت علم و تکنولوژی باعث روی کار آمدن پمپ‌های مخصوصی برای جابجایی سیالات و ذرات جامد شده است. پمپ اسلاری یکی از پمپ‌های نسل جدید با طراحی منحصر به فرد است که برای کاربردهای متعدد می‌توان از آن استفاده کرد.

روی کار آمدن این پمپ باعث انقلاب در صنعت تولید پمپ شد. چرا که این پمپ‌های پیشرفته را می‌توان برای انتقال ترکیبات دو فازی سیالات و جامدات به کار برد. این پمپ‌ها  به راحتی سیالات و ذرات جامد را منتقل می‌دهند.

 خاصیت سایشی ترکیب سیالات و ذرات جامد بسیار زیاد است و به همین سبب برای انتقال آنها نمی‌توان از هر پمپ با هر متریالی استفاده کرد. اسلارها خود شامل همان ذرات جامد می‌شوند که در دو نوع اشباع شده و اشباع نشده هستند. معمولاً اسلار اشباع شده شامل ذرات زبر و خشن و اصلاح اشباع نشده را ذرات ریز و زبر و ساینده تشکیل می‌دهد.

برای انتقال چنین ذراتی پس جنس بدنه، سطح کیفیت و قدرت پمپ باید مورد توجه قرار بگیرد. پمپ اسلاری یا دوقاب نیز به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تمامی ترکیبات دو فازی حاوی سیالات ساینده را به راحتی انتقال دهد.

تنوع پمپ‌ها بسیار زیاد است و شما باید به تناسب نوع سرعت سیال و حجم آن یک پمپ مناسب را از نظر مشخصات انتخاب کنید. تنوع این پمپ‌ها از نظر هد و دبی بسیار زیاد است. پس باید توجه داشته باشید که شرایط انتقال چگونه است و به چه پمپ‌هایی نیاز دارید.

با توجه به مقاومت این پمپ در برابر مواد خورنده امروزه در کارخانه‌های زغال سنگ، مواد معدنی، سوخت فسیلی، صنعت نفت، کشاورزی، معدن، کاغذ، آب و فاضلاب، آتش نشانی و برای تغذیه دیگ بخار از آن استفاده می‌کنند.

مقالات مرتبط:

مشخصات پمپ اسلاری

پمپ اسلاری یا دو قاب یکی از بهترین پمپ‌های کاربردی برای سیالات حاوی جامد است. این پمپ‌ها خود شامل انواع مختلفی هستند که هر یک مشخصات متنوعی نیز دارند. به طور کلی تمامی انواع پمپ‌هایی که در دسته‌بندی پمپ اسلاری قرار می‌گیرند، علی رغم تفاوت‌های بسیار زیاد، ویژگی‌های مشابهی نیز خواهند داشت.

اگر بخواهیم به ویژگی‌های اصلی پمپ‌های اسلاری اشاره کنیم، باید گفت مقاومت بالایی در برابر خوردگی و ساییدگی دارند. به طور کلی تمامی پمپ‌های اسلاری یا دوغاب در برابر سایش و خوردگی مقاوم هستند.

تنوع پمپ‌های اسلاری از نظر کاربرد، قابلیت، توان و قدرت بسیار بالا است. با در نظر قرار دادن تمامی مشخصات، شما می‌توانید بهترین پمپ مورد نیاز با عملکرد خود را تهیه کنید.

پمپ‌های اسلاری دارای آب بند و سیلندر هستند و همین مسئله باعث عملکرد بهتر آنها و طول عمر بالای پمپ می‌شود. همچنین در صورت ساییدگی پروانه برای عملکرد بهتر پمپ، می‌توانید به راحتی پروانه آن را تغییر دهید.

حداکثر فشار عملکرد پمپ اسلاری ۰.۶ تا ۷ بار و دبی ۵۰۰ تا ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت است.

هد به عنوان یکی از مشخصات شاخص پمپ برای انتخاب بهترین مدل است. محدوده هد پمپ اسلاری ۶ بار و در سایزهای ۱۰ تا ۱۸ اینچ به تولید می‌رسند.

پمپ اسلاری + پمپ دوغاب

پمپ اسلاری + پمپ دوغاب

پمپ اسلاری گریز از مرکز

از بهترین انواع پمپ اسلاری یا دوغاب می‌توان به مدل‌های گریز از مرکز اشاره کرد. این پمپ‌ها را با نام پمپ‌های سانتریفیوژ نیز شهرت داده‌اند که بر اساس ساختار و عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

چنین پمپ‌هایی را نیز می‌توان برای انتقال سیالات البته سیالات خورنده حاوی ذرات جامد به کار برد. عملکرد این پمپ‌ها بسیار خاص است به گونه‌ای که انرژی جنبشی چرخشی را به انرژی هیدرودینامیکی تبدیل می‌کند و از این طریق سیال منتقل می‌شود.

 در ساختار این پمپ‌ها یک پروانه چرخان وجود دارد که تحت تاثیر چرخش بالا باعث ایجاد نیروی گریز از مرکز شده و سیال را به سمت پروانه می‌مکد. در نتیجه این سیال از سمت پروانه به قسمت بیرون رانده می‌شود و جریان سیال در پمپ به وجود می‌آید.

این مدل از پمپ‌های اسلاری بیشتر برای صنعت نفت، مواد شیمیایی، کشاورزی و آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که از نام این پمپ پیداست، نیروی مورد نیاز خود را بر اساس نیروی گریز از مرکز تامین می‌کنند. همانطور که ساختار آنها بسیار ساده است، روش تولید ساده‌ای نیز دارند. قیمت آنها مقرون به صرفه بوده و برای تولید فشار یکنواخت می‌توان آنها را به کار برد.

هزینه تعمیر و نگهداری آنها بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و چه بسا اینکه قیمت خود پمپ‌ها نیز ارزان است. معمولاً پمپ‌های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ در مقایسه با دیگر پمپ‌های موجود در بازار، قدرت انتقال بالاتری دارند. این پمپ‌ها نیز خود از قسمت بدنه، تیغه، لوله مکش، قطعات چرخشی، لوله اتصال و… تشکیل می‌شوند.

تک تک این قطعات برای انتقال سیالات حاوی ذرات جامد نقش مهمی ایفا می‌کنند. بد نیست بدانید، پمپ اسلاری گریز از مرکز خود به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود. شما باید به تناسب سختی سیالات، دمای کاری و دیگر شرایط محیطی باید یکی از بهترین آنها را به تناسب شرایط انتخاب نمود.

پمپ اسلاری + پمپ دوغاب

پمپ اسلاری + پمپ دوغاب

پمپ اسلاری پمپیران

پمپ اسلاری هم اکنون در انواع مدل‌ها و برندهای مختلفی به تولید می‌رسد. باید به دنبال بهترین برندهای پمپ اسلاری در بازار باشید که کیفیت مطلوبی دارد.

اگر به دنبال بهترین پمپ اسلاری یا دوغاب در بازار هستید، می‌توان به تولیدات شرکت پمپیران اشاره کرد. این مجموعه از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع پمپ‌های هیدرولیکی و مکانیکی آغاز کرد. این مجموعه توانست با به کارگیری متخصصین کاربلد، ماشین آلات پیشرفته، علم روز و طرح‌های نوین؛ پمپ‌های فوق العاده پیشرفته‌ای را به تولید برساند.

پمپ‌های تولیدی این مجموعه بالاترین قدرت مقاومت را در برابر سایش، خوردگی و ترک دارند. این مجموعه تنوع زیادی از پمپ‌های اسلاری را در ابعاد و مدل‌های مختلف روانه بازار کرده است. هدف از تولید پمپ اسلاری با تنوع زیاد، پاسخگویی به نیاز بازار و مشتریان می‌باشد. پمپ‌های تولیدی این مجموعه، در مدل‌های افقی، عمودی و … روانه بازار شده‌اند.

سطح مقاومت این پمپ‌ها به حدی زیاد است که برای صنایع مختلف زغال سنگ، مواد معدنی، صنایع شیمیایی، نیروگاه‌های سوخت فسیلی و … می‌توان آنها را به کار برد. تمامی قسمت‌های مختلف آن آب بندی شده‌اند و همین آب بندی آن را عایق کرده و طول عمر پمپ را افزایش می‌دهد.

شما کاربران عزیز، به این پمپ‌های بازار با راندمان بالا دسترسی پیدا می‌کنید. این پمپ‌ها را می‌توان به دو صورت عمودی و افقی نصب کرد.

 به گونه‌ای طراحی شده که قدرت انتقال ذرات جامد، زبر و خشن را دارند. به راحتی می‌توان به فشار و دبی‌های بالای این پمپ‌های محبوب و با کیفیت دسترسی داشت. پمپ‌های تولیدی شرکت پمپیران با رعایت استانداردهای جهان به تولید رسیده‌اند. با وجود تمامی این مشخصات شاخص، شما موظف هستید هنگام خرید دبی، هد استاتیک، قطر لوله، سایز، پروانه، آب بندی، جنس بدنه و حتی اصل بودن برند را مورد بررسی قرار دهید.

پمپ اسلاری + پمپ دوغاب

پمپ اسلاری + پمپ دوغاب

نتیجه

پمپ اسلاری یا دوغاب یک پمپ ویژه و کاربردی برای انتقال سیالاتی حاوی ذرات جامد ساینده است. شما کاربران عزیزی که قصد خرید دارید، باید به چند نکته مهم برای انتخاب بهترین پمپ توجه کنید. قطر لوله آب بندی، جنس بدنه، برند و … را مورد توجه قرار دهید.

قطعاً مهم است که شما به دمای محیط یا شرایط محیطی، کیفیت ساخت پمپ، میزان اسیدی یا باز بودن سیالات، سرعت پمپاژ سیالات و غیره نیز توجه داشته باشید. هم اکنون در مجموعه الکتنو به تنوع زیادی از این پمپ‌ها دسترسی خواهید داشت. برای انتخاب اقتصادی می‌توانید همین حالا با کمترین قیمت بازار بهترین پمپ اسلاری را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *