مجله الکتنو

پمپ آب شیرین کن صنعتی

پمپ آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی یکی از کاربردی‌ترین سیستم‌هایی است که برای حذف شوری آب و شیرین سازی آن به کار می‌رود. معمولاً این دستگاه‌ها تمامی املاح موجود در آب را از حذف می‌کنند. برای عملکرد مطلوب یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی، باید تمامی اجزای تشکیل دهنده آن عملکرد خوبی داشته باشد. پمپ صنعتی نیز به عنوان اصلی‌ترین قطعه کاربردی در این دستگاه است که نقش مهمی به عهده دارد. در ادامه به معرفی پمپ آب شیرین کن صنعتی این قطعه حیاتی در دستگاه تصفیه آب می‌پردازیم.

خرید پمپ آب شیرین کن صنعتی

پمپ آب شیرین کن صنعتی پمپ‌های مخصوصی هستند که در مراکز صنعتی برای ضد عفونی آب از آن استفاده می‌کنند. پمپ آب شیرین کن همان دستگاه تصفیه آب صنعتی است که در ظرفیت‌های مختلفی به تولید می‌رسد. این دستگاه‌ها به روش اسمز معکوس می‌توانند تمامی رسوبات، آلاینده‌ها و نمک موجود در آب را از بین ببرند.

پمپ در داخل این دستگاه‌ها برای افزایش حجم آبی استفاده می‌شود که باید تصفیه شود. در سیستم‌های تصفیه آب نیاز به معکوس جریان اسمزی فشار بالای آب است؛ حال برای اینکه این فشار افزایش یابد این پمپ‌ها به کار می‌روند.

در صورتی که فشار لازمه تامین نشود، دستگاه نمی‌تواند آب خالص را انتقال دهد. این پمپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند جریان اسمزی را به راحتی معکوس کنند. چرا که این معکوس برای انتقال آب از فیلتر باعث تامین فشار لازمه می‌شود.

این پمپ‌ها از قسمت‌های مختلفی نظیر هد، اتصال برق، بدنه، پایه نگهدارنده، سیم برق، سوکت اتصال برق و غیره تشکیل شده‌اند. تمامی این قطعات را برای عملکرد پمپ و محافظت از آن در نظر گرفته‌اند. پس شما حتی در انتخاب پمپ و برای طول عمر آن باید به قطعات مختلف پمپ، برند و سطح کیفیت آن توجه داشته باشید.

این پمپ‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته و نسل جدیدی نظیر تکنولوژی اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می‌کنند. با کمک این پمپ‌ها فرآیند تصفیه آب در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. چرا که این پمپ آب را در هر حجمی با فشار بالایی وارد سیستم می‌کنند. با فشار وارده بر آب به داخل فیلتر، حجم آب تصفیه شده نیز به طبع افزایش می‌یابد.

مقالات مرتبط:

پمپ آب شیرین کن صنعتی

پمپ آب شیرین کن صنعتی

انواع پمپ آب شیرین کن صنعتی

هدف از به کارگیری پمپ در دستگاه تصفیه آب، برای افزایش فشار به منظور انتقال آب به داخل فیلتر جهت تصفیه است. بد نیست بدانید بر اساس نوع فیلتر، پمپ‌ها نیز در مدل‌های مختلفی به تولید رسیده اند. هر یک از انواع پمپ شیرین کن صنعتی نیز دارای مزایایی هستند. البته پمپ‌ها خود از نظر میزان فشاری که دارند، به صورت کلی به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند.

پمپ فشار بالا

این دسته از پمپ‌ها به عنوان قوی‌ترین پمپ آب شیرین کن صنعتی به شمار می‌رود. همانطور که از نام آنها پیداست، با فشار بالا و معمولاً ۸۰ تا ۱۴۰ پاسکال آی را به داخل فیلتر انتقال می‌دهند.

بدون شک چنین پمپ‌هایی برای فیلتر آب با حجم بالا مناسب است. چه بسا اینکه این فشار بالا فرآیند تصفیه آب را سریعتر می‌کند و باعث تولید آب تصفیه شده بیشتر می‌شود. معمولاً این پمپ‌ها با ولت ۳۶ و ۴۸ ولت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فشار کم

پمپ با فشار کم شامل پمپ‌هایی است که معمولاً با فشار پایین باعث انتقال آب به داخل فیلتر می‌شود. این پمپ‌ها معمولاً در ابعاد کوچکتر و قدرت کمتری نسبت به پمپ‌های فشار بالا تولید شده‌اند. چنین پمپ‌هایی را معمولاً برای صنایع با کاربردهای کوچکتر مورد استفاده قرار می‌دهند. پمپ‌های فشار کم را می‌توان یک نوع پمپ‌ نیمه صنعتی برشمرد که ۳۲ ولت هستند.

فشار بسیار کم

پمپ‌هایی با فشار بسیار کم یا فیلتر با فشار بسیار کم جزو جدیدترین قطعات در بازار به شمار می‌روند. این پمپ‌ها مناسب استفاده برای صنایع نیستند. شما می‌توانید برای دستگاه تصفیه آب خانگی از این نوع پمپ‌ها استفاده کنید. طراحی این پمپ‌ها یا پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی به گونه‌ای است که تا ۱۲۵ پاسکال فشار را می‌تواند برای انتقال آب تامین نماید. چنین پمپ‌هایی ۲۴ ولت هستند.

مشخصات پمپ آب شیرین کن صنعتی در ظرفیت اسمی مختلف

پمپ آب شیرین کن صنعتی در ظرفیت‌های اسمی بسیار متعددی به تولید می‌رسد. هر یک از این پمپ‌ها با ظرفیت‌های اسمی مختلف قادر هستند تا در شبانه روز آب را با حجم مشخصی و با یک فشار مناسب انتقال دهند. برای انتخاب پمپ مناسب تصفیه آب صنعتی باید هم به ظرفیت اسمی و هم به عملکرد آنها در طول شبانه روز توجه داشته باشید. قطعاً پمپ‌هایی با ظرفیت اسمی بالاتر قادر هستند در طول شبانه روز آب را با حجم بالاتری وارد فیلتر کنند.

برای دستگاه تصفیه آب با ظرفیت ۵ نیاز به یک پمپ از نوع سانتریفیوژ افقی است. دبی مورد نیاز این پمپ‌ها ۰.۵ اما واحد ۵۰ متر و توان خروجی یک اسب بخار دارند. معمولا این پمپ‌ها از پوسته‌ای از جنس SS و پروانه‌ای از جنس pe به تولید می‌رسند.

دستگاه تصفیه آب با ظرفیت ۱۰ نیاز به یک پمپ از نوع سانتریفیوژ افقی دارد. معمولاً چنین پمپ‌هایی دبی آنها یک متر مکعب در ساعت است. هد این پمپ‌ها ۵۰ متر و دارای توان خروجی دو اسب بخار هستند. معمولاً جنس پوسته این پمپ‌ها از چدن و جنس پروانه آنها از pe استفاده می‌شود.

دستگاه‌هایی با ظرفیت ۱۵ نیاز به یک پمپ از نوع سانتریفیوژ با دبی ۱.۵ متر در ساعت دارند. هد این پمپ‌ها ۳۸ متر و با توان خروجی ۲ اسب بخار تولید شده‌اند. جنس پوسته این پمپ‌ها از چدن مقاوم و جنس پروانه آنها از pe خواهد بود.

برای دستگاه‌های تصفیه آب در ظرفیت 100 نیاز به یک پمپ از نوع سانتریفیوژ اما با دبی ۹ متر مکعب در ساعت است. هد این پمپ‌ها ۵۲ متر و با توان خروجی ۲.۲ اسم بخار، مناسب استفاده برای صنایع بزرگ هستند. این پمپ‌ها از جنس پوسته SS و جنس پروانه SS به تولید می‌رسند.

پمپ آب شیرین کن صنعتی

اهمیت توان پمپ در آب شیرین کن صنعتی

پمپ آب شیرین کن صنعتی با مشخصات فنی مختلفی روانه بازار می‌شود. تک تک این مشخصات به تناسب نوع کاربرد و سختی سیال باید مورد بررسی قرار بگیرد. توان یکی از شاخصه‌های مهمی است که هنگام انتخاب پمپ مناسب دستگاه آب شیرین کن صنعتی به آن توجه می‌شود. این پمپ‌ها با توجه به عملکرد و قدرتی بالا، روی میزان آب خروجی تصفیه از سیستم تاثیر بسیار بالایی می‌گذارند.

پس نیاز به یک پمپ با توان مناسب است؛ زیرا اگر توان پمپ کمتر از نیاز باشد میزان آب خروجی نیز کاهش پیدا می‌کند. در صورتی که پمپ‌هایی را با توان بسیار بالاتر از نیاز بخرید، تنها هزینه‌های نگهداری دستگاه افزایش می‌یابد. معمولاً پمپ‌های فشار قوی انرژی بسیار بالایی مصرف می‌کنند. به کارگیری چنین پمپ‌هایی برای کاربردهای ضعیف‌تر اصلاً مقرون به صرفه نیست. توصیه می‌شود در انتخاب توان پمپ به مصرف بهینه انرژی آنها نیز توجه داشته باشید.

بد نیست بدانید که نوع پمپ و کیفیت آن نیز می‌تواند روی فشار و کیفیت آب خروجی تاثیر بگذارد. در انتخاب بهترین پمپ بازار به دنبال برندهای مطرح و شناخته شده ایرانی و خارجی باشید. چرا که شرکت‌های معتبر تولید کننده پمپ آب شیرین کن صنعتی برای حفظ اعتبار خود در بین مشتریان، محصولاتی با کیفیت به تولید می‌رسانند. همچنین چنین شرکت‌هایی پمپ‌ها را با توان‌های مختلف تولید می‌کنند. چرا که هر یک از مشتریان بسته به نیاز خود در صنایع مختلف باید یک پمپ مناسب بخرند.

نتیجه

تسویه آب به حدی برای سلامت انسان اهمیت دارد که باید در انتخاب دستگاه تصفیه آب و قطعات آن دقت بسیار زیادی داشت. برای اینکه این دستگاه عملکرد مطلوبی داشته باشد، تمامی قطعات آن نظیر پمپ باید با بالاترین کیفیت انتخاب شوند. پمپ آب شیرین کن صنعتی پمپ‌های مخصوصی هستند که برای سیستم‌های تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 با رعایت نکات مهم خرید و توجه به مشخصات مختلف پمپ، بهترین و کاربردی‌ترین پمپ مورد نیاز دستگاه تصفیه آب صنعتی را انتخاب کنید. در الکتنو بهترین پمپ‌های بازار با کیفیت رقابتی و قیمت ارزان توزیع می‌شود. برای خرید اقتصادی، تنها کافیست تا شما از لیست فروشگاهی الکتنو بهترین پمپ دستگاه آب شیرین کن صنعتی را به صورت آنلاین بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *