مجله الکتنو

واردات عمق سنج

واردات عمق سنج

واردات عمق سنج

واردات عمق سنج جزو تجارت هایی است که شاید کمتر کسی به فکر سرمایه گذاری برای آن باشد. این دستگاه، یکی از تجهیزات بسیار پر کاربردی است که جهت سنجش میزان عمق در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که قطعا کمتر کسی به دنبال واردات عمق سنج است، بهترین تجارت سودآور برای شما خواهد بود.

چرا که شما رقبای زیادی نخواهید داشت و قطعا تجارت شما فروش خوبی خواهد داشت. اما برای واردات قطعات صنعتی همانند دیگر محصولات موجود، بایستی با تمام شرایط و قوانین به خوبی آشنا باشید. اگر چه شاید رقبای تجاری شما در این زمینه کم باشد. اما پروسه تجارت خود یک فرآیند سختی است. در این مورد بهتر است با بازرگانی الکتنو همکاری داشته باشید. این بازرگانی بهترین خدمات تجاری را در اختیار شما عزیزان خواهد گذاشت.

واردات عمق سنج با بازرگانی الکتنو

برای واردات عمق سنج شما نیاز به یک روش مناسب برای وارد نمودن محموله خریداری شده دارید. روش های مختلفی نیز اعم از حمل و نقل هوایی، حمل و نقل زمینی و همچنین حمل و نقل دریایی برای جابجایی بار وجود دارد. اما شما می دانید که کدام یک از این روش ها می تواند بهترین و مقرون بصرفه ترین روش باشد. آیا با سختی ها و حتی قوانین و شرایط هر یک از این روش ها آشنایی دارید؟

شناخت قوانین در حوزه فعالیتی نورد نظر به شما کمک می کند تا تجارت خود را به سرعت گسترش دهید. اما انجام این کارها حتی در صورت مطالعه نیز کار دشوار و پیچیده ای است. بهترین کار، مشاوره گرفتن از متخصصین با تجربه و با سابقه بازرگانی الکتنو است.

این شرکت با تجربه کافی و همچنین داشتن مشاورینی زبده چنین توانایی و مهارتی را دارد که تمامی امور مربوط به واردات عمق سنج را به درستی انجام دهد. این بازرگانی با سال ها سابقه کار در زمینه های واردات و صادرات یا تجارت های بین المللی، بدون هیچ دغدغه ای کار شما را راحت تر می کند. با بازرگانی الکتنو، می توانید گام های بسیار بزرگی را بردارید.

واردات عمق سنج

واردات عمق سنج

مراحل واردات عمق سنج

به منظور طی کردن کلیه فرآیندهای مربوط به واردات و صادرات ما موظف هستیم. تا علاوه بر شناخت قوانین و ضوابط تعیین شده بین المللی، همچنین قوانین موجود در کشورهای متقابل معامله، نکات دیگری را نیز به خاطر بسپاریم. شما بایستی حتما با چگونگی انجام فرآیند واردات و تمام راه های مربوط به آن آشنا باشید. تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این روند را طی نمایید. اگرچه برای انجام اموری چون بانکداری بین المللی، انجام روش های حمل‌ و نقل بین‌ المللی، ترخیص محموله از گمرک و … تنها در صورت داشتن تجربه و سابقه میسر خواهد بود. آشنایی با شرح مختصری از گام های تجارت به شما کمک می کند با شناخت بهتر به سوی قله های موفقیت حرکت کنید. برخی از مراحل مهم واردات عمق سنج عبارتند از:

  • اخذ کارت بازرگانی

اولین گام تجارت، دریافت کارت بازرگانی است. که به عنوان یک سند مهم جهت انجام واردات مورد نیاز می باشد. افرادی که به تازگی شروع به تجارت کرده اند نمی توانند به سازمان های مربوط به اخذ کارت بازرگانی با در دست داشتن اسناد و  مراجعه مورد نیاز مراجعه کنند‌. در صورتی که اسناد و مدارک مورد تایید سازمان مربوطه بود. آنگاه کارت بازرگانی صادر می گردد. اما این کارت شامل دو نوع حقیقی و حقوقی است که از لحاظ نوع کاربردی متفاوت خواهند بود.

  • حوزه فعالیت مربوطه

گام بعدی پس از اخذ کارت بازرگانی انتخاب زمینه و حوزه فعالیت خود است. شما باید در همان ابتدا تعیین کنید که در خصوص واردات چه نوع محصولی می خواهید فعالیت داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید تعیین کنید که تنها با یک کشور خاص قصد تجارت دارید و یا می خواهید با چندین کشور به تجارت بپردازید. برای واردات عمق سنج نیز چنین است و می توانید یکی از گزینه های پیش رو را انتخاب نمایید. البته در گام نخست کشورهای تولید کننده عمق سنج را پیدا کرده و با در نظر داشتن تمامی شرایط و قوانین از این کشورها حوزه های فعالیت را انتخاب کنید.

گام های اصلی واردات عمق سنج

  • شناخت قوانین و مقررات

اصلی ترین وظیفه شما برای واردات عمق سنج، آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به تجارت می باشد. این قوانین بایستی حتما به روز مطالعه شوند. چرا که ممکن است تحت شرایط مختلفی این قوانین تغییر کنند. یک تاجر موفق کسی است که به صورت روزانه تمامی اطلاعات و قوانین مربوط به تجارت را چک کند. قوانین واردات و صادرات تنها شامل قوانین بین المللی نمی شود. بلکه هر کشوری برای انجام تجارت بین المللی خود دارای قوانین جداگانه ای می باشد.

  • انتخاب کشور مبدا صادرات محصول

اکنون نوبت آن است که شما نوع محصول مورد نظر را برای واردات انتخاب کنید. پس از انتخاب محصول، نوبت به انتخاب کشور تولید کننده یا فروشنده می باشد. برای این کار شما نیاز به زمان بسیار زیادی دارد. تا به خوبی درباره کشورها، کمپانی های تولید کننده و …. تحقیق کنید. در نتیجه پس از پایان کار می توانید، بهترین ها را متناسب با شرایط و موقعیت فعلی خود انتخاب نمایید. شما حتی علاوه بر این موارد بایستی تا حدودی با زبان کشور مورد نظر نیز آشنا باشید. چرا که این شناخت زبان یک امتیاز مثبت برای گذر از برخی پیچ و تاب ها خواهد بود‌.

  • تقاضای ارسال پیش‌ فاکتور

تخصص و مهارت به شما می گوید که پیش فاکتور یکی از اسناد بسیار مهم و ضروری است. که در تنظیم آن بایستی دقت زیادی به خرج دهید. در واقع پرفرما یا همان پیش‌ فاکتور جزو فرآیندهای بسیار مهم محسوب می گردد. که پس از تکمیل آن ثبت سفارش محصول صورت می گیرد. فروشنده این سند را برای خریدار با تمام مشخصات محصول ارسال می کند. که در صورت توافق بین دو طرف، معامله انجام می شود. برای واردات عمق سنج نیز شما باید این مرحله را تکمیل و مورد بررسی قرار دهید.

واردات عمق سنج

مراحل ضروری جهت واردات

  • ثبت سفارش

پس از توافقات صورت گرفته نوبت ثبت سفارش فرا می رسد. که یکی از مراحل مهم دیگر واردات عمق سنج به شمار می رود. وارد کننده پس از تایید پیش فاکتور، برای واردات عمق سنج به سامانه وزارت صمت جهت ثبت سفارش مراجعه می کند. در صورتی که کالای مورد نظر در لیست کالاهای ممنوعه قرار نگیرد و یا اسناد مورد نظر تکمیل باشد، درخواست توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و تاییدیه لازمه صادر می گردد.

  • تخصیص ارز و پرداخت های بین المللی

ثبت سفارش مرحله ای حساس است. که نیاز به تجربه بالایی دارد. و پس از تاییدیه شما باید جهت تهیه ارز اقدام نمایید. حال اینکه برای تهیه ارز نیز می توانید به چند شکل گوناگون اقدام کنید. که معمولا هم برای بسیاری از محصولات ارز ترجیحی یا ارز دولتی اختصاص داده می شود.

  • حمل و نقل و بیمه

مرحله مهم دیگر واردات عمق سنج، انتخاب یک روش کاملا مناسب و مقرون بصرفه است. که باید بر اساس قوانین و همچنین بودجه مورد نظر انتخاب گردد. چرا که هر یک از روش های وارداتی دربرگیرنده هزینه هایی هستند. که بر اساس شرایط مختلف این هزینه ها نیز متفاوت خواهند بود. همچنین بیمه کردن بار نیز جزو مراحل خاص و مهم به شمار می رود. که قطعا این گام بهترین مرحله بوده و ضامن سلامتی بار شما می شود. در صورت بروز سانحه ای چنانچه محموله آسیب ببیند، گمرک خسارت آن را به صورت کامل پرداخت خواهد کرد.

  • ترخیص محموله از گمرک

اما گام آخر و اصلی ترین گام، ترخیص محموله از گمرک می باشد. در این مرحله بار شما از طریق یکی از روش های مورد نظر وارد و در گمرک نگهداری می شود. که وارد کننده باید، با در دست داشتن تمامی مدارک لازمه جهت ترخیص اقدام نماید. توجه داشته باشید که تمامی این مراحل همگی به صورت جداگانه خود دارای مراحل و قوانین جداگانه ای هستند که باید در نظر گرفته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *