مجله الکتنو

واردات دستگاه از چین

واردات دستگاه صنعتی از چین

واردات دستگاه از چین

از آن جایی که امروزه کشور چین جزء یکی از ابر قدرت های صنعتی و اقتصادی در کل دنیا شده است. واردات دستگاه از چین برای همه کشور های در حال توسعه از جمله برای ایران اهمیت پیدا کرده است. واردات دستگاه از چین هم به دلیل قیمت های به صرفه و به نسبت ارزان آن و هم به دلیل فراوانی نسبی میزان عرضه دستگاه های آن قابل توجه و سرمایه گذاری است. با این حال کار واردات به سادگی هم نیست و شما بایستی حتما اطلاعات کامل را داشته باشید. که دراین مقاله ما از سیر تا پیاز واردات دستگاه از کشور چین را خواهیم گفت.

شرایط و سختی های واردات از چین

واردات دستگاه از چین به خصوص به دلیل تحریم هایی که طی چندین سال اخیر از سوی برخی کشور های جهان به ایران تحمیل شده است. توانسته است کمبود دستگاه ها و تکنولوژی بالا را تا حدی در کشور عزیزمان ایران برطرف کند. اما واردات از چین به راحتی هم صورت نمی گیزد. شما برای خرید بایستی به صورت شخصی به این کشور سفر کنید. یا نماینده خود را به این کشور ارسال کنید. که این کار لازمه دریافت کارت بازرگانی و مراحل مختلفی است. اما راه های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن کار واردات دستگاه به ایران را انجام دهید. به طور مثال واردات از طریق شرکت بازرگانی ها است. در همین راستا لازم است اطلاعات کاملی داشته باشد حتی اگر کار واردات را به بازرگانی ها بسپارید.

بااین حال بازرگانی الکتنو از جمله شرکت های است که به طور اختصاصی در زمینه واردات دستگاه فعالیت می کند. و شما می توانید جهت واردات قطعات صنعتی و دستگاه های بزرگ کارخانجات با کارشناسان آن در تماس باشید. این شرکت سابقه طولانی در واردات از کشورهای مختلف دارد. و توصیه ما به شما این است قبل ازاقدام له واردات حتما با این شرکت تماس بگیرید.

قوانین واردات و خرید دستگاه از چین

از آن جایی که واردات دستگاه از چین مشمول یک سری قوانین پیچیده و وقت گیر گمرکی و بازرگانی می شود. بهتر است که خود شرکت های تولید کننده مستقیماً وارد عمل نشوند. بلکه در این بین از تجربیات و مهارت شرکت های بازرگانی معتبر و زبده در این خصوص استفاده کنند. تا هم بتوانند در مدت زمان سپری شده برای واردات ماشین آلات خود صرفه جویی کنند. و هم در پرداخت هزینه های مالیات گمرکی و دیگر هزینه های واردات دستگاه از چین صرفه جویی نمایند.

به علاوه پیدا کردن یک شرکت معتبر چینی که تولید کننده ماشین آلات با کیفیت و مرغوب با خدمات پس از فروش ثابت شده باشد. کاری بس دشوار و مخاطره آمیز است. که تجربه بسیاری می طلبد. از این رو هوشمندانه تر آن است که کار واردات دستگاه مورد نیاز خط تولید کارخانه خود را از چین از صفر تا صد بر عهده شرکت های بازرگانی و متخصص در امر واردات ماشین آلات بسپارید. تا بدین طریق ضمن استفاده از دانش و تجربیات متعدد این شرکت ها در امر واردات ماشین آلات از چین، از خطرات احتمالی بستن قرارداد های بین المللی با شرکت های کلاهبردار چینی در امان بمانید. و یک سرمایه گذاری مطمئن و اصولی و بی خطر انجام داده باشید.

واردات دستگاه صنعتی از چین

نحوه واردات دستگاه از چین

امروزه واردات دستگاه از چین برای تمامی صنایع اعم از کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع بسته بندی، تزریق پلاستیک، لیزر و برش، ماشین آلات تراش و راه سازی و ساختمانی و چاپ و صنعت کاغذ سازی و امثال آن رواج دارد. البته شما بایستی در این راه نکاتی را در نظر بگیرید.

نکته اول

در خصوص نحوه واردات دستگاه از چین باید بگوییم که نکته اول پیدا کردن یک شرکت معتبر و خوش سابقه در زمینه تولید دستگاه مورد نیاز شما است. که ما به شما الکتنو را پیشنهاد می کنیم.  صد البته که در آوردن سابقه و اعتبار یک شرکت خارجی تنها از طریق تجربیات مذاکرات متعدد و خرید های گوناگون به دست می آید. و نه از طریق سوابق ایمیل شده آن شرکت چینی. زیرا در خصوص قرارداد های بین المللی کسب سابقه از طریق تجربیات خرید متعدد به طور یقین بر هر رزومه دیگری ارجحیت دارد.

بنابراین به نظر می رسد که در این خصوص عاقلانه تر آن است. که از تجربیات شرکت های بازرگانی معتبر در این زمینه بهره ببریم و خود ریسک نکنیم. زیرا ریسک کردن در بازار های بین المللی و قرار داد های خارجی می تواند به بهای سنگینی برای فرد سرمایه گذار تمام شود.

نکته دوم

پس از یافتن یک شرکت چینی تولید کننده معتبر دستگاه مورد نظر خود، نوبت به بستن قرارداد تجاری با آن شرکت چینی می رسد. همان طور که استحضار دارید قرارداد های بین المللی و ارزی که بر حسب یورو و یا دیگر ارز های خارجی بسته می شود. دارای ظرایف و حساسیت های خاصی مانند هزینه های حمل و نقل و هزینه تمام شده یا بهای کلی دستگاه است. بدیهی است که اگر شرکت وارد کننده توجه و دقت ویژه به این مسائل ظریف نداشته باشد. ممکن است منجر به تحمیل خسارات مادی و دلاری غیر قابل جبرانی گردد.

نکته سوم

مرحله بعد از بستن قرارداد با شرکت های چینی صادر کننده دستگاه ها نوبت به مرحله ثبت سفارش در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران می رسد. این مرحله نیز خود دارای پیچیدگی هایی مانند کد تعرفه دستگاه مورد نظر و اخذ مجوز های لازم از سازمان های دولتی وابسته است. که در صورت فقدان تجربیات کافی ممکن است دچار چالش هایی شود.

واردات دستگاه صنعتی از چین

راه های واردات دستگاه از چین

جهت واردات دستگاه از چین می توان از طریق هوایی، زمینی و دریایی اقدام کرد. بدیهی است که واردات دستگاه از چین از راه هوایی برای دستگاه هایی که بسیار سبک و کم حجم هستند، امکان پذیر است. ضمن آن که این روش حمل هوایی بسیار گران و پر هزینه تمام می شود. ولی از لحاظ زمانی بسیار سریع تر از روش های دیگر است.

چرا حمل دریایی از چین

بهترین و کم هزینه ترین روش حمل در واردات دستگاه از چین حمل دریایی است. زیرا این نوع حمل هم به نسبت سایر روش های حمل مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر است و هم زمان حمل معقول و قابل هضمی دارد.

حمل دریایی کلیه محموله های وارداتی از طریق بنادر آزاد و گمرکات مجاز کشورمان صورت می گیرد. در مقوله واردات دستگاه از کشور چین شش گمرک بندر امام خمینی، گمرک شهید رجایی، گمرک غرب تهران، منطقه ویژه اقتصادی بم و منطقه ویژه بوشهر و منطقه آزاد چابهار و دو گمرک فرودگاه بین المللی و گمرک تهران امور واردات فعال هستند.

ترخیص دستگاه وارداتی از گمرک

انتخاب گمرک مقصدی که دستگاه را در ایران تحویل خواهید گرفت به انتخاب شما و آن شریک تجاری چینی شما بستگی دارد. شرکای تجاری شما در کشور چین اغلب ترجیح می دهند دستگاه وارداتی شما را در همان بندری که همیشه با آن کار می‌کنند تحویل بدهند. زیرا آن ها اغلب با یک شرکت کشتیرانی مشخص که خود با آن راحت تر هستند کار می کنند. ولی شما به عنوان خریدار باید ببینید که کدام گمرک یا بندر برای شما از لحاظ هزینه و صرفه جویی در زمان به صرفه تر است.

در نتیجه بهتر است در این مرحله کار را به دست شرکت های بازرگانی متخصص واردات دستگاه از چین بسپارید. تا بهترین گمرک مقصد را از لحاظ کمترین هزینه های ترخیص و روند سریع تر ترخیص دستگاه شما از گمرک انتخاب کنند. تا در سریع ترین زمان به دستگاه وارداتی مطلوب خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *