مجله الکتنو

واردات خط تولید

واردات خط تولید

واردات خط تولید می توان یک سرمایه گذاری بسیار سودآوری باشد که هم‌اکنون افراد زیادی در این زمینه سرمایه گذاری می کنند. چرا که خط تولید، یکی از نیازهای اصلی و بسیار مهم به منظور به چرخش در آمدن چرخ کارخانجات و تولیدی های بسیار زیاد است. حال این که برای واردات و صادرات شما بایستی تجارب کافی در این زمینه داشته باشید. و البته کسب اطلاعات زیاد نیز یکی از مهمترین اولویت های شما خواهد بود. اگرچه تجارت به طور کلی بسیار پر منفعت است. اما بایستی به بازار فروش و البته میزان تقاضای بازار نیز توجه کنید. به عنوان مثال واردات خط تولید بهترین و سودآور ترین تجارت دنیا می باشد.

با این حال واردات این محصولات ساده نیست. به ویژه برای کسانی که خط تولید را صرفا برای کسب و کار خود می خواهند. برای همین منظور ابتدا قبل از اقدام به هر گونه کاری، باید با یک شرکت معتبر همکاری کنید. که در این زمینه ما شرکت معتبر الکتنو که بیش از 20 سال سابقه فعالیت در تامین قطعات یدکی کارخانجات را دارد، را معرفی می کنیم.  علاوه بر معرفی شرکت الکتنو این مقاله را نیز در اختیار شما قرار می دهیم. تا از خم و چم واردات کاملا آگاهی پیدا کنی.

صفر تا صد تجارت بین المللی

زمانی که سما برای خرید محصولی به بازار یک شهر مراجعه می کنید. قطعا حساسیت زیادی را برای انتخاب محصول مورد نظر به خرج می دهید. حال اینکه این تجارت شامل واردات خط تولید از چین باشد که یک تجارت بین المللی باشد. اما برای این تجارت شما بایستی شناخت کلی درباره گام های آن داشته و حتی در صورت عدم شناخت هم مطالعات بسیاری انجام دهید. حال اینکه برای واردات خط تولید شما باید گام های زیر را مورد توجه قرار دهید که شامل:

  • برنامه ریزی کلی از استراتژی بازاریابی بین المللی
  • بررسی و ارزیابی کلیه عملیات و فرآیندهای تجارت
  • بررسی تمامی نقاط قوت‏ و ضعف‏ ها
  • مشاور با بازرگانی های مطرحی چون شرکت الکتنو (بازرگانی الکتنو یکی از معتبرترین شرکت هایی است که تمامی گام های واردات را به خوبی برای شما انجام می دهد.)
  • تحقیق و بررسی درباره میزان نیاز بازار و حتی نوع محصولی مورد نیاز
  • آشنایی با تمامی منابع مهم و همچنین موانع و محدودیت های بازار
  • اخذ کارت بازرگانی به عنوان مهمترین گام تجارت بین المللی
  • پیدا کردن کشور مبدا و کمپانی مطرح تولید قطعات خط تولید جهت واردات خط تولید
  • تحقیق درباره کمپانی های موجود در یک کشور جهت تولید خط تولید و انتخاب بهترین گزینه
  • ثبت سفارش محصول پس از تاییدیه و انجام مقایسه ها
  • انتخاب یک روش مناسب از میان سه روش تجارت برای واردات و صادرات
  • انجام کلیه عملیات گمرکی در این زمینه نظیر بار کردن، انبار داری ترخیص کالا و …
  • اخذ مجوزهای لازمه جهت انجام عملیات های مختلف اعم از مجوز وزارت صنایع، مجوز کارت بازرگانی، مجوز اداره بهداشت و استاندارد ها و …
  • پس از انتقال، ترخیص کالا در گمرک مورد نظر
  • انتقال محموله از گمرک تا مقصد

واردات خط تولید

انواع روش های واردات خط تولید

برای واردات خط تولید شما می توانید این تجارت بزرگ بین المللی را به سه روش انجام داد. حال اینکه هر یک از این روش ها خود طی فرآیند پیچیده و سختی طی می گردد. اما‌ قبل از اینکه اقدامات لازم را برای واردات انجام دهید، ابتدا بایستی یکی از این سه روش ممکن را جهت حمل و نقل محموله خود انتخاب نمایید.

  • زمینی

یکی از انواع روش هایی که برای انتقال محموله از آن استفاده می کنند شامل روش حمل و انتقال زمینی است. حال اینکه این روش خود می تواند به صورت ریلی و یا جاده ای صورت بگیرد. در روش جاده ای شما با استفاده از کانتینر یا کامیون می توانید محصول مورد نظر را حمل کنید و یا حتی توسط روش ریلی اقدام به واردات نمایید. در میان انواع روش های تجارت، روش حمل و نقل زمینی از دیگر روش های واردات به شمار می رود. این روش از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه می باشد.

  • هوایی

یکی دیگر از انواع روش هایی که برای حمل و نقل کالا از آن استفاده می کنند، روش حمل و نقل هوایی است. در واقع روش حمل و نقل هوایی سریع ترین و پرهزینه ترین روش خواهد بود. حال اینکه در روش تجارت هوایی برای میزان بار صادراتی محدودیت وجود دارد. با در نظر گرفتن تمامی شرایط و باید ها و نبایدها، می توان از این روش استفاده کرد؛ اما در صورتی که طبق قوانین صادرات و واردات این فرآیند صورت بگیرد.

  • دریایی

روش دریایی را می توان یکی از رایج ترین، روش هایی برشمرد که توسط لنج های بزرگ می توان محموله مورد نظر وارد نمود. مدت زمان انتقال در این روش طولانی؛ اما مقرون بصرفه تر از روش حمل و نقل هوایی می باشد. برای واردات خط تولید از هر کشوری می توانید طبق شرایط مورد نظر و مرز مشترک موجود، یک روش مناسب را انتخاب نمایید.

واردات خط تولید

مراحل واردات خط تولید

همانگونه که اشاره شد، تجارت یک عملیات بزرگ است که حساسیت بسیاری باید برای آن به کار برد. حال اینکه خط تولید یکی از انواع قطعات و ماشین آلات بسیار بزرگ و کارآمدی است که نیاز آن در بازار بسیار می باشد. اما برای واردات خط تولید از ار کشوری شما باید ابتدا با تمام مراحل و نکات ضروری و مهم تجارت آشنا شوید. انبار داری یکی از انواع عملیات هایی است که طی فرآیند مختلفی به این مرحله خواهیم رسید‌. حال اینکه پس از تمام مراحل تجارت شما جهت انتقال محموله و حتی در گمرک بایستی محموله را انبار کنید. برای انبار داری نیز شما بایستی اقدامات بسیاری انجام داده و حتی مدارک و اسناد بسیاری نیز ارائه دهید. در مرحله انبار داری مامور نگهداری محموله در انبار، هزینه هایی را در قبال نگهداری محصول مورد نظر، پرداخت می کنید.

حال اینکه محاسبه هزینه انبار داری نیز بر اساس پارامترهای بسیار مختلفی نیز صورت می گیرد. به عنوان مثال این هزینه می تواند شامل هزینه تخلیه، بارگیری محموله، بیمه محموله خریداری شده، زمان انبار داری، حجم و ارزش حصول و … باشد. همانگونه هم که اشاره شد برای دریافت و بارگیری محصول مورد نظر از انبار، شما موظف هستید، تمامی مدارک لازم را ارائه دهید. پس از دریافت و بارگیری محموله نیز بایستی اقدام به تعیین مسیر انتقال کالا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *