مجله الکتنو

مراحل راه اندازی پی ال سی

مراحل راه اندازی پی ال سی

آیا با مراحل راه اندازی plc آشنا هستید؟ میدانید مهمترین گام های نصب یک plc چیست؟ مزایای استفاده از plc شامل چه پارامترهایی هستند؟ plc در دستگاه و قطعات مختلف چه نقشی ایفا میکند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این قطعه کاربردی بد نیست ادامه مطالب را بخوانید.

مراحل راه اندازی پی ال سی

پی ال سی ها به عنوان یک نوع کنترل کننده بسیار پیشرفته و قوی هستند که برای اکثر تجهیزات اتوماسیون صنعتی به کار می روند. این قطعات کنترل کننده منطقی به راحتی قابلیت برنامه پذیری دارند. در واقع پی ال سی نوعی کامپیوتر بسیار پیشرفته شناخته می‌شود که می‌تواند یک فرایند خاص را به راحتی کنترل کند. پی ال سی جایگزین تمامی سیستم های کنترل نسل قدیمی شده است. این قطعات امکان کنترل بسیاری از سیستم ها را برای بسیاری از دستگاه‌های اتوماسیون صنعتی راحت تر کردند. استفاده از plc به مراتب بیشتر و قدرتمندتر از تمامی روش های سنتی خواهد بود. برای استفاده از plc ابتدا بایستی آنها را راه اندازی کرد اما مراحل راه اندازی پی ال سی شامل پروژه‌هایی است که حتماً بایستی با صفر تا صد آن آشنا شوید. توجه داشته باشید که این مراحل همگی بایستی یک به یک طی گردند.

  • اولین مرحله راه اندازی سیستم plc شامل بررسی سخت افزار آن است. در این مرحله بایستی سخت افزار را موبه‌مو مورد بررسی قرار داد. تمامی سنسور ها از یک ورودی خاص تشکیل می‌شود و همچنین هر یک از محرک ها نیز یک خروجی خواهند داشت. حال اینکه در هنگام راه اندازی این قطعه هرگز نباید آدرس و سیم ها با یکدیگر ادغام شوند. توجه داشته باشید که در این مرحله محل حسگر و محرک ها بایستی جهت اطمینان از جای خود قرار گرفتن مورد بررسی قرار بگیرند. توجه داشته باشید که خروجی باید در حالت آزمایشی باشد در نتیجه محرک ها و عملکردهای آنها را نیز تامین کنید. چنانچه تغییری در این مرحله صورت گرفت باید یکسان سازی با واقعیت بروزرسانی انجام شود.

گام های مهم راه اندازی پی ال سی

  • مرحله دیگر تست کردن ورودی و خروجی های قطعه خواهد بود. تمامی قطعات ورودی نظیر سوئیچ باید بررسی شود. این بررسی بدین منظور است تا شرایط تماس باز و بسته در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد: در نتیجه ال ای دی مورد نظر روی قسمت ماژول ورودی قابل مشاهده باشد. ال ای دی درست زمانی روشن خواهد شد که ورودی بسته شود. حال اینکه با باز شدن ورودی هرگز ال ای دی روشن نخواهد شد و چنانچه ال ای دی در این مرحله روشن نگردد قطعا که دستگاه در قسمت ورودی به درستی کار نمی کند. حتی اتصالات سیم کشی ممکن است به درستی انجام نشده باشد پس آن ها را بررسی نمایید.
  • مهمترین مرحله راه اندازی plc شامل مرحله انتقال و تست نرم افزار است. قبل از اینکه سیستم راه اندازی شود بهتر است تمامی ابزار مورد استفاده قرار بگیرند. قطعاً که با توجه به این عملیات خطاهای برنامه شناسایی می شود. در این برنامه به قسمت پردازش مرکزی در پی ال سی مجازی انتقال پیدا میکند. این پروسه باعث می‌شود تا تمام برنامه به صورت یکجا و بدون استفاده از پی ال سی حقیقی قابل اجرا باشد. با این حساب پردازش خروجی تنها در جدول تصویر این قطعه به اشتراک گذاشته می شود.
  • اکنون نوبت به بهینه‌سازی نرم‌افزار است. تمامی برنامه هایی که روی سیستم نرم‌افزار نصب هستند اکنون باید به صورت آزمایشی بهینه سازی شود: بدون اینکه هیچ گونه تغییری در برنامه ها به وجود بیاید. این تغییر سازی تنها برای مستندات در نظر گرفته شده‌اند.
  • اکنون نوبت به راه اندازی کل سیستم است. شما باید در این گام پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل که با هیچ نقصی مواجه نبود کل سیستم را راه اندازی کنید. این مرحله نیز بایستی به درستی و با رعایت اصول و نکات مهم پشت سر گذاشته شود. توجه داشته باشید راه اندازی کل سیستم زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که شما تمامی پارامترهای ذکر شده را طی کرده باشید.
مراحل راه اندازی پی ال سی

مراحل راه اندازی پی ال سی

مزایای استفاده از پی ال سی

همانگونه که اشاره شد، پی ال سی به عنوان یکی از قطعات بسیار کاربردی است که برای بسیاری از سیستم ها نقش مهمی ایفا می کند. plc قبل از استفاده بایستی به راحتی راه‌اندازی شود البته این راحتی راه اندازی برای افراد ماهر و متخصص با این قطعات میباشد. راه اندازی این قطعه باید با رعایت نکات بسیار زیادی همراه شود. آشنایی با مراحل راه اندازی پی ال سی نیز مرحله نصب آن را راحت تر می کند.

  • با استفاده از پی ال سی کلیه پروسه یک خط اتوماسیون صنعتی با کنترل بهتر دقیق‌تر و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.
  • پی ال سی دارای طراحی فوق العاده پیشرفته‌ای است و می تواند انواع ورودی های دیجیتال و آنالوگ را با فرکانس بسیار بالایی بخواند.
  • plc در دستگاه ها باعث می شود تا دستور به سیستم و قطعات خروجی مختلف نظیر شیر برقی و مانیتورهای صنعتی انتقال داده شود.
  • پی ال سی ها در مقایسه با تجهیزات مشابه خود در ابعاد بسیار کوچکی طراحی شده‌اند و در نتیجه فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند.

‏plc به عنوان یک قطعه کاربردی انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد: در نتیجه قابلیت برنامه‌ریزی آن نیز با قدرت بسیار بالایی صورت می گیرد.

یک plc می تواند با دیگر پی ال سی ها و همچنین برخی از قطعات به راحتی شبکه‌سازی شود.

  • بهترین پی ال سی های موجود در بازار تا ۱۲۸ خروجی را پشتیبانی خواهند کرد.
  • پی ال سی قابلیت برنامه ریزی بسیار ساده‌ای دارد: همچنین می توانید به راحتی آن را برنامه ریزی مجدد کنید.
  • پی ال سی پس از قطع برق هرگز تمامی اطلاعات ذخیره شده در خود را از دست نمی دهد.
  • پی ال سی ها حداقل یک کیلو بایت حافظه دارند درنتیجه می‌تواند اطلاعات و داده های بسیار زیادی را در خود ذخیره کنند.
مراحل راه اندازی پی ال سی

مراحل راه اندازی پی ال سی

نتیجه

پی ال سی ها به عنوان یکی از قطعات بسیار مطرح برای بسیاری از تجهیزات اتوماسیون صنعتی هستند. plc بایستی قبل از استفاده راه‌اندازی شود: پس آشنایی با مراحل راه اندازی plc جزوه نکات بسیار مهم است. اما برای راه اندازی پی ال سی باید پارامترهایی را نیز مورد بررسی قرار دهند. این قطعات باید دارای مزایای بسیار زیادی باشد. اکنون برای راه اندازی plc یا جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید پی ال سی با کادر متخصص مجموعه الکتنو تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *