مجله الکتنو

روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی

روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی

امروزه در زمینه اتوماسیون صنعتی محصولات تقلبی بسیار زیادی در بازار وجود دارد. بدون شک این مسئله یک چالش مهمی است که مدت‌هاست افراد بسیار زیادی با آن درگیر هستند. قطعاً که واردات محصولات تقلبی به نفع وارد کنندگان است که سود بیشتری از این قضیه می‌برند. مشتریانی که بابت خرید این محصولات تقلبی هزینه بالایی پرداخت می‌کنند، بدون شک ضرر مالی بسیار گزافی در انتظار آنها خواهد بود. بدون شک تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی یکی از مباحث مهمی است که باید در رابطه با آن اطلاعات مفیدی کسب کرد. اکنون جهت آشنایی با بهترین روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی، با الکتنو همراه باشید.

 تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی

اهمیت کیفیت قطعات اتوماسیون صنعتی

بدون شک بسیاری از محصولات تقلبی از طریق قاچاق وارد بازار کشور می‌شوند. به ویژه قطعات اتوماسیون صنعتی که امروزه در بازار با استقبال بالایی مواجه هستند. قطعات اتوماسیون صنعتی به عنوان مهم‌ترین تجهیزات یا ماشین آلات، در صنایع بسیار زیادی کاربرد دارند. چه بسا اینکه این قطعات اتوماسیون صنعتی گاهی به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعاتی محسوب می‌شوند که عامل اصلی گردش چرخ صنایع خواهند بود.

بدون شک یکی از مهمترین نکاتی که باعث عملکرد بهتر تجهیزات و طول عمر آنها می‌شود، کیفیت آن‌ها است.‌ حال کیفیت نیز بسته به اصل یا تقلبی بودن قطعات متفاوت خواهد بود. اهمیت توجه به راهنمای خرید دسترسی به قطعات اتوماسیون درجه یک و اصل است. چرا که در بازار قطعات فیک و تقلبی بسیار زیادی توسط واسطه‌گران توزیع می‌شود. پس اگر به محصولات تقلبی و بی‌کیفیت اتوماسیون صنعتی دسترسی پیدا کنید بدون شک ضرر خواهید دید.

چرا که اولاً شما بابت خرید این قطعات هزینه قطعات اصل و با کیفیت را پرداخت کرده‌اید. در نتیجه بی‌کیفیت بودن قطعات اتوماسیون صنعتی باعث می‌شود تا عملکرد مطلوبی نداشته باشند. همچنین به مرور زمان روی دیگر تجهیزات سیستم اتوماسیون صنعتی تاثیر می‌گذارد و حتی باعث مختل شدن عملکرد اتوماسیون صنعتی می‌شود.

راه های  تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی

با توجه به اهمیت اصل بودن اتوماسیون صنعتی هنگام خرید باید به محصولات اصل و با کیفیت دسترسی داشت. با بهترین روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی می‌توانید به راحتی قطعات و ماشین آلاتی با کیفیت اصل تهیه کنید.

گارانتی

مهمترین نکته برای تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی توجه به گارانتی معتبر محصولات است. قطعاً تجهیزات با کیفیت و اصل به همراه گارانتی معتبری توزیع می‌شوند. همچنین محصولات با کیفیت شرکت‌های معتبر با مشخصات ویژه‌ای در بازار به فروش می‌رسند. تمامی این تجهیزات دارای بسته‌بندی‌های استاندارد و با کیفیتی هستند. این کالاهای معتبر با داشتن برچسب ضمانت اصالت کالا و همچنین گارانتی معتبر از محصولات تقلبی متمایز می‌شوند.

 روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی

روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی

بارکد خوان‌

امروزه از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری برای تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی استفاده می‌کنند. بدون شک روش‌های پیشرفته‌تر بهترین راه حل برای تشخیص کالای اصل از کالای تقلبی خواهند بود. استفاده از بارکد خوان‌ها یک روش پیشرفته جدیدی است که بدون شک با کمک آن، کالای اصل از تقلبی را تشخیص می‌دهید. روی بسته‌بندی‌های کالاهای معتبر و اصل بارکدهایی وجود دارد تا مشتریان بتوانند اطلاعات مربوط به محصول را به راحتی تشخیص دهند. این اطلاعات نیز شامل شماره سریال، کد محصول و همچنین تاریخ تولید قابل استخراج هستند.

سیستم RFID

سیستم RFID یکی از روش‌های جدید و پیشرفته‌ای است که از این فناوری بی‌سیم نیز برای تشخیص کالای اصل استفاده می‌کنند. معمولا بر روی کالاهای اصل و باکیفیت برچسب RFID قرار می‌گیرد. حال اطلاعات محصول مورد نظر توسط امواج رادیویی بین برچسب و خواننده این سیستم رد و بدل می‌شود. پس از خوانش اطلاعات، این فناوری جدید تشخیص می‌دهد که آیا محصول مورد نظر اصل یا تقلبی است.

بهترین روش‌های تشخیص محصولات اصلی در اتوماسیون صنعتی

در بخش اتوماسیون صنعتی که به عنوان مهم‌ترین قسمت‌های صنایع محسوب می‌شود، قطعاً کیفیت اصل محصولات اهمیت دارد. حال باید از مناسب‌ترین و پیشرفته‌ترین روش تشخیص محصولات اصلی در اتوماسیون صنعتی به منظور تشخیص محصولات تقلبی از اصل استفاده کرد.

خرید از مراکز قابل اعتماد

یکی از مهمترین نکاتی که برای دسترسی به کالای اصل در اتوماسیون صنعتی باید به آن توجه کرد، خرید از مراکز قابل اعتماد است. بدون شک این روش بهترین روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی خواهد بود. بسیاری از افراد تنها به قیمت محصول تمرکز دارند و گاهی به دلیل کمتر بودن قیمت آن را تهیه می‌کنند. چنانچه شما به یک شرکت قابل اعتماد جهت خرید مراجعه داشته باشید، بدون شک به کیفیت اصل محصولات نیز دسترسی دارید. الکتنو قابل اعتمادترین شرکتی است که برای خرید اتوماسیون صنعتی اصل می‌توانید به آن اعتماد کنید.

 روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی

روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی

تکنولوژی NFC

NFC به عنوان یک فناوری پیشرفته دیگر برای تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری بی‌سیم روی بسیاری از دستگاه‌های هوشمند و کارت‌ها وجود دارد. حال بر اساس این تکنولوژی پیشرفته و فناوری جدید مشخصات محصول به صورت بیسیم  دستگاه‌ها منتقل می‌شود. اگر محصول یا قطعات اتوماسیون صنعتی را در کنار این دستگاه‌های پیشرفته قرار دهید. با کمک این تکنولوژی به راحتی از روی بارکد، اصل یا تقلبی بودن محصولات تشخیص داده می‌شود.

تکنولوژی QR

QR کد یک سیستم پیشرفته‌ای است که اطلاعات کامل‌تری در مقایسه با بارکدها دارد. زمانی که شما بتوانید این کد را بخوانید با کمک دستگاه‌های مجهز اطلاعات جزئی و دقیق‌تری در رابطه با محصول به دست می‌آورید. حال از این روش می‌توانید برای ارزیابی اطلاعات جزئی استفاده کنید. با تحلیل این جزئیات و اطلاعات امکان تشخیص کالای اصلی از کالای فیک وجود دارد.

نتیجه

خرید کالای اصلی با کیفیت بالا اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون شک یکی از نکات مهم خرید توجه به اصل بودن کالا است. از این رو کاربران به دنبال روش‌های مناسبی برای دسترسی به کالای اصلی هستند. در صورت آشنایی با بهترین روش تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی می‌توانند کالای تقلبی از اصلی را به راحتی تشخیص دهند. بدون شک خرید کالای تقلبی به نفع شما مشتریان عزیز است. حال واسطه‌گران و حتی وارد کنندگان از این قضیه سود بیشتری خواهند برد.

 قطعا شما کاربران عزیز قصد دارید در رابطه با روش‌های تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی اطلاعات بیشتری کسب کنید. پس همین حالا می‌توانید با کارشناسان معتبر مجموعه الکتنو تماس حاصل فرمایید. کارشناسان خبره مجموعه الکتنو حتی در زمینه فروش قطعات اتوماسیون صنعتی فعالیت دارند. همچنین می‌توانید از خدمات و مشاوره‌های این مجموعه و کارشناسان خبره آن نیز بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *