مجله الکتنو

راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس

راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس

آیا با راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس آشنا هستید؟ می دانید مزایای بهترین اینورتر شرکت زیمنس چیست؟ مهمترین نکته خرید بهترین اینورتر بازار شامل چه پارامتری است؟ اینورترها نیز به عنوان تجهیزات کاربردی در صنعت شناخته می شوند. برای آشنایی با عملکرد و حتی چگونگی عیب یابی دستگاه ادامه متن را بخوانید.

عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس

اینورتر به عنوان یکی از قطعات مطرح در بازار است که با نام درایو نیز شناخته می‌شود.‌این قطعه که نوعی مبدل است می تواند فرکانس و سطح ولتاژ تولیدی را با کمک تقویت کننده به سطح ولتاژ و فرکانس مورد نظر تبدیل نماید. در واقع اینورترها دارای طراحی خاصی هستند و جریان برق ac خروجی را با ولتاژ و فرکانس استاندارد تولید خواهد کرد. همچنین برق آ سی ایجاد شده در خروجی اینورتر به موتورهای ac سه فاز کنترل و راه اندازی می شود.

به طور کلی اینورترها به عنوان کنترل کننده موتور الکتریکی هستند. از برندهای مطرح اینورتر میتوان به زیمنس اشاره کرد. این نوع اینورتر دارای قدرت عملکرد فوق العاده عالی است. گاهی به دلیل شرایط بسیار مختلفی شازد اینورتر با خطاهای مواجه شود.‌ در صورت آشنایی با راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس می توانید به راحتی این مشکلات را برطرف کنید.

توجه داشته باشید که در راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس به صفر تا صد نکات مهم اشاره می شود. اما برای خطایابی یا عیب یابی نیز نیاز به تجربه و تخصص بسیار است. چنانچه شخصی که اقدام به عیب یابی می کند تخصص بالایی در این زمینه نداشته باشد، ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگتری شود.

پس از این رو توصیه می کنیم با متخصصین کاربلد مجموعه الکتنو تماس حاصل کنید. اینورتر دستگاه مورد نظر و حتی موتور را در برابر جریان اضافه بار محافظت خواهد نمود، پس از این رو اهمیت بسیار زیادی دارد. اما برای تعمیر اینورتر ابتدا باید مشکل به وجود آمده را بررسی کنید. ممکن است این خطا یا مشکل مربوط به قسمتهای مختلف دستگاه باشد پس جهت تعمیر در گام نخست عیب‌یابی مهمترین پارامتری است که روی آن مانور میدهیم.

راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس

عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس

عیب یابی اینورتر

  • یکی از مشکلات رایج در اینورتر خاموش بودن صفحه نمایش است. گاهی صفحه نمایش اینورتر به حالت خاموش می باشد در چنین مواقعی باید اقدام به عیب یابی کنید. در گام نخست برق ورودی را بررسی نمایید، حتماً باید در این محدوده جریان در مدار جاری باشد. ابتدا باید شارژ را قطع کنید، همچنین تمامی سیم ها به جز سیم ورودی به زمین باید از آن جدا شود. پس از این کار مجدد باید اقدام به راه اندازی اینورتر کنید: چنانچه هنوز مشکل پابرجا بود پس قطعاً این خطا مربوط به این قسمت از دستگاه نیست.
  • چنانچه مشکل را بررسی کردید و مطمئن شدید فیوزهای برق ورودی سوخته است می توانید اقدام به تعویض فیوز نمایید. اگر فیوزها ذوب شده باشد ممکن است پس از اتصال مجدد آسیب های بسیار زیادی به قطعه وارد شود: با این حساب بایستی قسمت های مختلف نظیر توان ورودی را مورد بررسی قرار دهید. چنانچه فیوزهای نصب شده مجدداً ذوب شدن مطمئن باشید درایو آسیب دیده است، پس درایو را تعویض یا تعمیر کنید.
  • شاید اینورتر اصلاً راه اندازی نشود. چنانچه صفحه نمایش دستگاه روشن باشد اما اینورتر راه اندازی نگردد خطاهای موجود را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی باید از عدم وجود آنها مطمئن شوید، در نتیجه ورودی اعمالی به درایو را بررسی کنید. ممکن است به دلیل شل بودن تست اتصالات چنین مشکلی به وجود آمده باشد. در راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس نیز عدم راه اندازی اینورتر به سبب شل بودن سیم های دستگاه است. پس تمامی اتصالات دستگاه که توسط سیم یا دیگر تجهیزات صورت می‌گیرد را موبه‌مو مورد بررسی قرار دهید و در صورت شل بودن حتماً این مشکل را برطرف سازید. چنانچه پس از سفت کردن اتصالات باز هم مشکل پابرجا بود، دیگر قسمت‌ها را بررسی کنید.

مزایای اینورتر زیمنس

اینورتر به عنوان یک کنترل کننده دور موتور نقش مهمی در بسیاری از تجهیزات به عهده دارد. این دستگاه در تجهیزات صنعتی کاربرد بسیار زیادی داشته و با توجه به پیشرفت هر روز با قدرت تکنولوژی بهتر روانه بازار میشود. اینورترها در مدل های تک فاز و سه فاز طراحی شده اند. حال اینکه با راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس تا حدودی آشنا شده اید مزایای آن را نیز بشناسید.‌ زیمنس به عنوان یکی از برندهای بسیار مطرح و شناخته شده در بازار است. دلیل بالا بودن سطح خرید محصولات زیمنس به سبب قدرت تکنولوژی پیشرفته محصولات آن می‌باشد. البته اینورتر زیمنس دارای مزایای بسیار زیاد دیگری نیز است که برخی از آنها شامل:

  • اینورتر زیمنس با توجه به تکنولوژی ساختاری پیشرفته میزان انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند. همین کاهش برق مصرفی باعث کاهش هزینه‌های قبوض برق نیز خواهد شد.
  • از بهترین مزایای اینورتر شرکت زیمنس می‌توان به جریان راه اندازی بسیار سریع آن اشاره کرد. جریان راه اندازی کم خود می تواند باعث افزایش طول عمر موتور دستگاه شود: چرا که هیچ فشاری روی موتور هنگام راه اندازی دستگاه اعمال نخواهد شد.
  • اینورتر می‌تواند سرعت موتور را به راحتی تغییر دهد. همین تغییر خودکار سرعت موتور از دیگر مزایایی است که باعث افزایش طول عمر موتور و دستگاه خواهد شد. از طرفی حرکت موتور را نیز به جهت های مختلف تغییر خواهد داد.
  • با وجود اینورتر موتور حتی با ولتاژ ورودی متغیر می تواند عملکرد داشته باشد: بدون اینکه هیچ مشکلی برای آن به وجود بیاید.
  • کنترل اینورتر از راه دور به راحتی امکان پذیر است و می توان حرکت آن را نیز برنامه ریزی کرد.
  • اصلی ترین و مهمترین پارامتر ای که باعث سطح فروش اینورتر شرکت زیمنس می شود مقرون به صرفه بودن قیمت محصولات آن است. این شرکت اگرچه محصولاتی نظیر اینورتر را با تکنولوژی ساختاری بسیار پیشرفته روانه بازار می کند.

راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس

نتیجه

راهنمای عیب یابی و خطاهای اینورتر زیمنس توسط شرکت الکتنو در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفت. با مطالعه این راهنما می توانید جهت عیب یابی سیستم خود اقدامات لازم را انجام دهید. اما بد نیست بدانید برای عیب یابی و تعمیر اینورتر حتماً باید از متخصصین ماهر کمک بگیرید. الکتنو از تیم حرفه ای و کاملا مجرب تشکیل میشود. متخصصین این مجموعه صفر تا صد اطلاعات لازم را در رابطه با سوالات مبهم در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. اکنون جهت عیب یابی و خرید اینورتر می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *