مجله الکتنو

دستگاه ماسه شور و انواع آن

دستگاه ماسه شور

شن و ماسه به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساخت و ساز است. شن و ماسه اگر دارای ناخالصی باشد، گل و لای موجود در آن کیفیت مصالح را به شدت کاهش می‌دهد. برای اینکه شن و ماسه دارای کیفیت مطلوبی باشند، باید حتماً آنها را شست و شو داد. شستشوی شن و ماسه دیگر همانند گذشته به روش دستی صورت نمی‌گیرد. امروزه دستگاه‌های پیشرفته نظیر دستگاه ماسه شور به صورت پیشرفته به تولید رسیده‌اند. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دستگاه‌های کاربردی با ما همراه باشید.

دستگاه ماسه شور چیست؟

دستگاه ماسه شور، دستگاه‌های مخصوصی هستند که برای شستشوی ماسه به کار می‌روند. این دستگاه وظیفه شستشوی ناخالصی و افزایش کیفیت ماسه را دارد. دستگاه‌های ماسه شور را پس از سرند نصب می‌کنند و فرآیند شستشوی ماسه در آنها توسط آب صورت می‌گیرد.

 این تجهیزات معدنی مانند تیکنر و پمپ صنعتی و … با مشخصات فنی مختلفی به تولید رسیده‌اند. تمامی شن و ماسه‌هایی که از بستر رودخانه استخراج می‌شود، دارای ناخالصی بسیار زیادی است. قطعاً که این ناخالصی در فرآیندهای ساخت و ساز مشکل به وجود می‌آورد. برای به کارگیری ماسه با کیفیت عالی و بدون هیچ مشکل در صنایع ساخت و ساز باید حتماً قبل از مصرف آن را شست و شو داد. امروزه این دستگاه‌ها در بسیاری از معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که باید شن و ماسه از هرگونه گل و لای و دیگر مواد اضافی به صورت کامل جداسازی شود.

شاید وجود گل و لای در ماسه برای تقویت گل‌های آپارتمانی مفید باشد؛ اما برای ساخت و ساز کیفیت آن را پایین می‌برد. پس برای اینکه کیفیت ماسه ساخت و ساز افزایش یابد، باید حتماً گل و لای موجود در آن شستشو داده شود.

انواع دستگاه ماسه شور

دستگاه ماسه شور دارای انواع مختلفی است که هر یک به تناسب مشخصات فنی مختلف، عملکردهای متفاوتی نیز دارند. هر یک از مدل‌های مختلف ماسه شور, برای شستشوی ماسه و حذف ناخالصی‌های آن استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها تنها از نظر قدرت حذف ناخالصی و کیفیت ماسه خروجی با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع عملکرد هر یک به گونه‌ای است که می‌توانند ناخالصی‌های بیشتری را در مقایسه با دیگر مدل‌ها شست و شو دهند.

دستگاه ماسه شور

دستگاه تک حلزونی ماسه شور

دستگاه تک حلزونی ماسه شور دستگاه‌های مخصوص و متشکل از یک محفظه هستند. این دستگاه و محفظه آن برای تمیز کردن شن و ماسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. شن و ماسه و همچنین آب در داخل این محفظه حلزونی شکل و البته تک حلزونی دستگاه، ریخته می‌شود. پره‌های قسمت محفظه این دستگاه به شکل حلزونی هستند و شن و ماسه در داخل محفظه به طرف دریچه خروجی هدایت می‌گردد. در داخل این محفظه و از طریق عملکرد ‌های حلزونی شکل، تمامی ناخالصی‌های شن و ماسه گرفته شده و در نتیجه شن و ماسه به سمت بیرون انتقال می‌یابند.

مقالات مرتبط:

دستگاه دو حلزونی ماسه شور

یکی از دستگاه‌های شست و شوی ماسه که برای شن و ماسه‌های دارای ضایعات و مواد اضافی به کار می‌رود، دستگاه دو حلزونی ماسه شور است. این مدل‌ها تقریباً مشابه ماسه شورهای تک حلزونی هستند. معمولا از مدل‌های دو حلزونی برای شست و‌ شوی ماسه‌هایی استفاده می‌شود که ضایعات و مواد اضافی موجود در آنها بسیار زیاد است. با توجه به قدرت بالاتری که مدل‌های دو حلزونی در مقایسه با مدل‌های تک حلزونی دارند، برای شستشوی با کیفیت‌تر قطعاً این مدل‌ها بهتر هستند.

دستگاه پاکتی دو محور ماسه شور

دستگاه ماسه شور پاکتی دو محور یکی از دستگاه‌های ماسه شور با طراحی خاص است. ماسه از نظر مشخصات مختلف تقسیم بندی می‌شود. برخی از ماسه‌ها را با نام ماسه‌های بادی می‌شناسند که به منظور شست و شوی آنها می‌توان از دستگاه‌های پاکتی دو محور استفاده کرد. این دستگاه پیشرفته و منحصر به فرد دو ورودی و سه خروجی آب به صورت جداگانه دارد. تحت تاثیر این ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد و جداگانه در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

 ساختار خاص و عملکرد مقرون به صرفه این دستگاه باعث شده تا تنها در خط تولید حرفه‌ای بتوان آن را به کار برد. این دستگاه‌ها دارای چنان ساختمان قدرتمندی هستند که می‌توانند ۷۹ تن بر ساعت ماسه را با کیفیت مطلوبی شستشو دهند. این دستگاه در مقایسه با دیگر ماسخ شورهای موجود در بازار، قدرت بیشتر و کیفیت مطلوب‌تری دارد؛ در عوض قیمت این مدل نیز بیشتر است.

دستگاه ماسه شور بدون آب

مدل‌های خاصی از دستگاه ماسه شور با نام ماسه شور بدون آب روانه بازار شده‌اند. این دستگاه‌ها تمامی ریزدانه‌ها یا ناخالصی‌های موجود در شن و ماسه را به راحتی جدا می‌کنند. مدل‌های بدون آب به گونه‌ای است که فرآیند جداسازی ناخالصی شن و ماسه توسط آب و فرایند شست و شو صورت نمی‌گیرد. در مدل‌های بدون آب از آب برای جدا کردن این ناخالصی استفاده نمی‌کنند. کیفیت شن و ماسه خروجی در این دستگاه‌ها به راحتی کنترل می‌شود.

 در واقع شما می‌توانید تعیین کنید که کیفیت ماسه خروجی در چه سطحی قرار بگیرد. دستگاه می‌تواند بر اساس این تنظیمات ناخالصی‌های موجود در ماسه را تا یک درصدی استخراج کند. چرا که ممکن است در ساختار شن و ماسه موادی نظیر زغال، گچ، آهک، گل و لای و … وجود داشته باشد.

ساختار این دستگاه به گونه‌ای است که می‌توانند دانه‌هایی به زیر ۱۰۰ تا ۴۰۰ مش را به راحتی جدا کنند. این دستگاه‌های جدید هزینه‌هایی که بابت مصرف آب متحمل می‌شدید را نیز حذف کرده‌اند. به کارگیری این دستگاه یک روش نوین در صنعت و معدن برای حذف ناخالصی‌های موجود در شن و ماسه است. این دستگاه‌ها قابل تنظیم هستند و همین ویژگی به عنوان مهم‌ترین مشخصه آنها به شمار می‌رود.

 معمولاً دستگاه‌های ماسه شور بدون آب در ظرفیت‌های ۴۰ تا ۱۲۵ تن بر ساعت طراحی شده‌اند. توان این دستگاه‌ها نیز بین ۴۰ تا ۷۵ اسم بخار متفاوت خواهد بود. شما کاربران عزیز به تناسب نیاز خود و نوع صنعتی که در آن نیاز به شستشوی ماسه است، باید به مشخصات فنی این دستگاه‌ها توجه داشته باشید.

دستگاه ماسه شور

دستگاه ماسه شور

قیمت دستگاه ماسه شور

دستگاه ماسه شور یک دستگاه پیشرفته و مورد نیاز صنعت استخراج شن و ماسه است. اهمیت شستشوی ماسه باعث اهمیت به کارگیری چنین دستگاه‌هایی می‌شود. کاربرانی که قصد خرید دستگاه‌های ماسه شور را دارند، باید به بررسی قیمت این محصول بپردازند. پارامترهای بسیار زیادی مستقیماً برای تعیین قیمت دستگاه ماسه شور دخیل هستند.

شما کاربران عزیز قصد خرید دستگاه ماسه شور نو دارید یا به دنبال خرید دستگاه‌های دست دوم هستید؟ بدون شک مدل‌های دست دوم در مقایسه با مدل‌های نو قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تری دارند.

به مدل‌های مختلف ماسه شور توجه کنید. چرا که این دستگاه در مدل‌های تک حلزونی ماسه شور، دو حلزونی ماسه شور و پاکتی دو محور ماسه شور طراحی شده است. هر یک از مدل‌های مختلف این دستگاه با توجه به مشخصات فنی مختلف، قطعاً قیمت متفاوتی نیز دارند.

به دنبال انتخاب برندهای شناخته شده دستگاه‌های پیشرفته ماسه شور، باید قیمت بالایی نیز بپردازید. تولید کننده‌های معتبر این دستگاه را با بالاترین کیفیت و قابلیت‌های به روز روانه بازار می‌کنند.

روش خرید و مرکز فروش این دستگاه‌ها را نیز مورد توجه قرار دهید. هم اکنون شرکت‌های بسیار زیادی نظیر مجموعه الکتنو در زمینه توزیع چنین دستگاه‌های فعالیت می‌کند. شما کاربران عزیز می‌توانید همین حالا مستقیما از این مجموعه بهترین دستگاه های ماسه شویی را بدون هیچ واسطه ای بخرید.

نتیجه

با عملکرد دستگاه ماسه شور و انواع مدل‌های مختلف آن آشنا شدید. قطعاً اهمیت به کارگیری این دستگاه برای جداسازی ناخالصی شن و ماسه و افزایش کیفیت مطلوب آن است. یک دستگاه برای عملکرد مطلوب، باید تمامی قطعات مختلف آن با کیفیت باشند. از این رو شما کاربران عزیز برای انتخاب بهترین ماسه شورهای بازار با کیفیت مطلوب می‌توانید به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید.

در شرکت الکتنو تنوع زیادی از دستگاه‌های پیشرفته ماسه شور در مدل‌های مختلف وجود دارد. همین حالا برای خرید بهترین دستگاه‌های ماسه شور با قیمت مقرون به صرفه، می‌توانید همین حالا با کارشناسان مجموعه الکتنو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *