مجله الکتنو

خرید پمپ پریستالتیک صنعتی

خرید پمپ پریستالتیک صنعتی

قطعاً در تمامی صنایع انتقال مایعات و سیالات یکی از موضوعات مهمی است که به دنبال آن انواع پمپ صنعتی در مدل‌های مختلف تولید شد. حال انتقال سیالات خورنده نیز یکی از مباحث بسیار مهمی است که چالش‌های بسیار زیادی را به همراه داشت. بدون شک در صنایع مختلف نیاز به پمپ‌های با کیفیتی بود تا در برابر این سیالات مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. پمپ پریستالتیک صنعتی یکی از کاربردی‌ترین انواع پمپ‌هایی است که ویژگی‌های شاخص بسیار زیادی دارد.

اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پمپ‌های کاربردی و در نتیجه چگونگی خرید آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پمپ پریستالتیک صنعتی

پمپ پریستالتیک صنعتی یک نوع پمپ جابجایی مثبت برای انتقال سیالات مختلف است. این دسته از پمپ‌های صنعتی دارای ساختار خاصی هستند که آنها را با نام پمپ غلطکی نیز می‌شناسند. این پمپ‌ها دارای یک لوله انعطاف پذیر هستند که سیال توسط چندین غلطک در آن به جریان در می‌آید.

 طراحی این پمپ‌ها به گونه‌ای است که سیال در آنها هیچ تماسی با محیط بیرون نخواهد داشت و در نتیجه آلودگی وارد سیستم نمی‌شود. درصد استهلاک در این پمپ‌ها بسیار کم است چرا که سیال تنها با قسمت جداره داخلی لوله تماس پیدا می‌کند.

حال در این پمپ‌ها برای انتقال سیال هیچ نیازی به پکینگ آب‌بند و همچنین شیرآلات نخواهد بود. این پمپ‌های پیشرفته برای پمپاژ، تزریق و همچنین فیلتراسیون مایعات شکننده و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی برای سیالات خورنده، ساینده، ترکیبی و آلوده کننده نیز می‌توان از این پمپ‌ها استفاده کرد. در این نوع پمپ‌ها سیال تنها با قسمت داخلی تیوب در تماس خواهد بود.

حال برای انتقال سیالاتی که نیاز به شرایط استریل دارند و همچنین سیالات حساس به تنش برش، این پمپ‌ها می‌توانند گزینه منحصربه‌فردی باشند. قدرت مکش در این پمپ‌ها بسیار زیاد است و قابلیت خشک کار کردن نیز دارند. در ساختار این پمپ‌ها هیچ قطعات آب‌بندی استفاده نشده است و همچنین تعمیرات و نگهداری آنها نیز راحت می‌باشد.

امروزه پمپ‌های پریستالیک در مدل‌های نو و دست دوم در بازار خرید و فروش می‌شود. افرادی که هزینه لازم برای خرید پمپ پرستالیک صنعتی نو را ندارند، می‌توانند اقدام به خرید پمپ دست دوم پرستالیک صنعتی کنند. بدون شک عملکرد پمپ‌های دست دوم نیز قابل تحسین است. به شرط اینکه هنگام خرید به تمامی مشخصات و به ویژه سطح کیفیت دستگاه توجه کنید.

خرید پمپ پریستالتیک صنعتی

خرید پمپ پریستالتیک صنعتی

پمپ پریستالتیک آزمایشگاهی ضداسید

پمپ‌های پریستالتیک صنعتی را برای کاربردهای مختلف با مشخصات متنوعی طراحی کرده‌اند. بدون شک پمی‌هایی که برای انتقال سیالات خورنده مورد استفاده قرار می‌گیرند، مقاوم‌تر و با سطح کیفیت بالاتری طراحی می‌شوند. امروزه حتی در آزمایشگاه‌ها نیز برای پمپاژ مواد شیمیایی مختلف به ویژه مواد خورنده نیاز به یک پمپ مناسب است. حال باید پمپی را انتخاب کرد که جنس بدنه آن در تماس با مواد خورنده مقاوم می‌باشد. بدون شک مواد اسیدی خاصیت خورندگی بسیار بالایی دارند.

این مواد در تماس با فلزات سریعاً باعث خوردگی آنها شده و قطعاً این مسئله مشکلات بسیار بزرگتری را به وجود می‌آورد. همین چالش و مسئله مهم باعث شد تا پمپ‌های پریستالتیک آزمایشگاهی در مدل‌های ضد اسید با مقاومت بالایی در برابر خوردگی به تولید برسند. بدون شک به کارگیری چنین پمپ‌هایی باعث محافظت از محیط زیست و کارکنان یک مجموعه آزمایشگاهی خواهد شد. این پمپ‌های ضد اسید در برابر سیالات خورنده مقاوم هستند.

این پمپ‌ها را تنها برای جابجایی گروه خاصی از سیالات می‌توان از آنها استفاده کرد. البته مقاومت این پمپ‌ها باعث شده تا برای جابجایی مواد شیمیایی با خاصیت حلال، بازی، اسیدی و غیره بتوان آنها را به کار برد. این پمپ‌ها طول عمر بسیار بالا اما استهلاک کمی دارند. مقاومت بالای این پمپ‌ها در برابر تمامی انواع مواد شیمیایی و قدرت پمپاژ بالای آنها باعث افزایش طول عمر پمپ می‌شود.

امروزه از این پمپ‌ها در صنعت نفت و گاز، صنعت خودروسازی، صنعت مواد شوینده و غیره استفاده می‌کنند. این پمپ‌ها در صنعت داروسازی و سیستم‌های تصفیه فاضلاب و پساب نیز کاربرد بسیار زیادی دارند. بدون شک برای دسترسی به با کیفیت‌ترین پمپ‌های ضد اسید باید به بهترین برندهای بازار دسترسی داشت. قطعاً چنین پمپ‌هایی در برابر حرارت و خوردگی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

خرید پمپ پریستالتیک صنعتی

قیمت پمپ پریستالتیک صنعتی

یکی از نکات مهم در رابطه با پمپ‌های پریستالیک، دسترسی به لیست قیمت پمپ پریستالیک است. بدون شک همه ما قبل از خرید به بررسی قیمت پمپ و هر وسیله مورد نیاز خواهیم پرداخت. برای دسترسی به پمپ‌های مقرون به صرفه نی به مراکز فروشگاهی معتبری چون الکتنو مراجعه می‌کنیم.

 بد نیست بدانید لیست قیمت پمپ پریستالیک صنعتی در انواع مدل‌های مختلف متفاوت است. این پمپ‌ها دارای انواع مختلفی هستند که در ساختار هر یک قطعات و تجهیزات مختلفی استفاده شده است. عملکرد هر یک از این پمپ‌ها با یکدیگر متفاوت است، پس بدون شک دارای قیمت متفاوت‌تری نیز هستند. چه بسا اینکه قیمت پمپ‌های دست دوم در مقایسه با پمپ‌های نو ارزان‌تر است.

محصولات مرتبط:

پمپ کارواش صنعتی

گریس پمپ صنعتی

راهنمای خرید پمپ پریستالتیک

برای انتخاب پمپ پریستالتیک صنعتی چند نکته مهم را باید به خاطر بسپارید. اهمیت بررسی این نکات دسترسی به بهترین پمپ‌های با کیفیت موجود در بازار، البته به تناسب نوع کاربرد است.

از مهمترین نکاتی که برای انتخاب پمپ پریستالتیک باید به آن توجه داشت، انتخاب تیوب یا شلنگ مناسب است. شلنگی که نیاز دارید باید متناسب با سیال پمپ شونده انتخاب شود. اگر برای پمپاژ مواد شیمیایی پمپ را استفاده می‌کنید، پس نوع تیوب و جنس شلنگ آن باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

به فشار پمپ توجه کنید، زیرا به تناسب نوع کاربرد باید یک پمپ را با فشار مناسب انتخاب نمود. این پمپ‌ها در دسته پمپ‌های جابجایی مثبت قرار می‌گیرند و معمولاً فشار آنها تا بی‌نهایت قابل افزایش خواهد بود. مقاومت مواد مورد استفاده در ساختار پمپ و توان الکتروموتور این فشار با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود که هنگام خرید باید آن را بررسی کرد.

دبی پمپ را به خاطر بسپارید، چرا که در انتخاب پمپ پریستالتیک توجه به دبی الزامی است. حال این دبی رابطه مستقیمی با سرعت دورانی غلطک، طول و قطر شلنگ دارد.

قطعاً هرچه طول، قطر و سرعت دوران شلنگ بیشتر باشد، سرعت افزایش می‌یابد. حال جریان خروجی از پمپ دارای تناوب است که هرچه تعداد غلطک در پمپ بیشتر بدون شک جریان یکنواخت‌تری نیز ایجاد خواهد شد. بررسی جریان یکنواخت یا غیر یکنواخت پمپ در هنگام خرید نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهترین پمپ پریستالتیک صنعتی

نتیجه

پمپ‌ها به عنوان کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که در مدل‌های مختلف برای کاربردهای متنوع طراحی شده‌اند. پمپ پریستالتیک صنعتی به عنوان یک نوع پمپ کاربردی امروزه در بسیاری از صنایع ایفای نقش می‌کند. این پمپ‌ها در صنایع مختلف با مدل‌های متنوع عملکردهای خاصی دارند که هنگام انتخاب پمپ باید تمامی این نکات را مورد توجه قرار داد. به عنوان مثال، در آزمایشگاه نیاز به پمپ‌هایی با ظرفیت پایین است. حال پمپ‌های مورد استفاده در صنعت پزشکی باید دبی پایین؛ اما دقت بسیار بالایی داشته باشند.

قبل از خرید می‌توانید با کارشناسان مجموعه الکتنو در رابطه با انتخاب بهترین پمپ مشورت کنید. کارشناسان این مجموعه حتی جهت خرید بهترین پمپ‌های بازار مانند پمپ خلاء صنعتی و پمپ حرارتی با قیمت مقرون به صرفه میزبان پاسخگویی شما کاربران عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *