مجله الکتنو

خرید پمپ غلیظ کش

پمپ غلیظ کش

امروزه در صنایع مختلف برای تولید هر محصولی نیاز به مواد شیمیایی یا سیالاتی با ویژگی‌های مختلف است. برای انتقال سیالاتی با غلظت بالا نمی‌توان هر نوع پمپی را استفاده کرد. قطعاً پمپ‌های معمولی پاسخگوی نیاز چنین صنایع و انتقال سیالاتی با غلظت بالا نیستند. بدون شک در کوتاه‌ترین زمان ممکن بکارگیری پمپ‌های معمولی برای جابجایی سیالات غلیظ باعث سوختن آن می‌شود. شما می‌توانید از پمپ‌ صنعتی با کیفیت و قدرتمندی نظیر پمپ غلیظ ‌کش  در چنین مواقعی استفاده کنید. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پمپ‌های منحصر به فرد با ما همراه باشید.

پمپ غلیظ کش چیست؟

یکی از پرکاربردترین پمپ‌ها در بازار پمپ غلیظ کش است. چنین پمپ‌هایی همانطور که از نام آنها پیداست، برای جابجایی مایعاتی با غلظت بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف از تولید پمپ تنها انتقال آب یا سیالاتی با غلظت پایین نیست. صنایع  مختلف به منظور جابجایی سیالاتی با غلظت بالا نیاز به پمپ‌هایی با قدرت بیشتر است. این پمپ‌ها ساختاری بسیار قوی دارند و با آخرین تکنولوژی روز دنیا آنها را به تولید رسانده‌اند.

زمانی که پمپ به الکتروموتور اتصال پیدا کند، می‌تواند انرژی لازمه برای چرخش پروانه داخل پمپ را جهت انتقال سیالات تامین کند. بر اساس هر دور حرکت چرخشی پروانه‌ها، حجم مشخصی از سیالات با غلظت بالا به طرف قسمت خروجی پمپ انتقال می‌یابد. قدرت بالای این پمپ برای جابجایی سیالات غلیظ با ویسکوزیته متنوع، باعث تمایز آن با دیگر پمپ‌های موجود در بازار می‌شود.

چنین پمپ‌هایی ویژگی خودمکش دارند که همین ویژگی قدرت مکندگی سیالات غلیظ در این پمپ‌ها را بالا می‌برد. این پمپ از اجزای مختلفی نظیر پروانه، بدنه، یاتاقان، الکتروموتور، کوپلینگ و مکانیکال سیل تشکیل می‌شود. هر یک از این قطعات مختلف یا اجزای پمپ روی عملکرد آن تاثیر دارند. به سبب انتقال سیالاتی با ویسکوزیته و غلظت بالا این پمپ‌ها باید از یک متریال مقاوم نظیر استیل برنز یا چدن به تولید برسند.

چنین پمپ‌هایی را می‌توان در صنعت تولید مواد معدنی، صنعت شیمیایی، صنعت ساختمان سازی، قیر، آسفالت، تولید رزین، روغن، صنعت بهداشتی، دارویی، کاغذسازی، پالایشگاه غذایی و غیر مورد استفاده قرار داد.

پمپ غلیظ کش قیر

پمپ غلیظ کش به دلیل قدرت بالا برای انتقال سیالاتی با غلظت زیاد هم اکنون کاربرد بسیاری دارد. امروزه در صنعت ساختمانی و عمرانی برای انتقال قیر نیز از پمپ‌های غلیظ‌کش استفاده می‌شود. بدون شک یکی از دغدغه‌های مهم در صنایعی که با قیر سر و کار دارد، انتقال قیر با غلظت و ویسکوزیته بسیار بالا است. این دسته از پمپ‌های جابجایی مثبت، می‌توانند سیالات را با ویسکوزیته‌های کم تا زیاد به راحتی انتقال دهند.

پمپ‌های غلیظ کش قیر خودمکش هستند و این به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد و شاخص برای آنها شناخته می‌شود. برای پمپاژ قیر که یک ماده هیدروکربنی سنگین است نیاز به پمپ‌های بسیار قوی می‌باشد. این مواد جزو فرآورده‌های نفتی هستند و تحت تاثیر گرمای بالا روان می‌شوند. پس برای انتخاب پمپ مناسب جابجایی قیر باید به دمای کاری، مقاومت در برابر فرآورده‌های نفتی و چسبندگی قیر نیز توجه داشته باشید.

همین چسبندگی بسیار بالای قیر انتقال آن را کمی سخت‌تر می‌کند. پس اگر به بررسی چسبندگی بالای قیر بپردازیم، متوجه قدرت بسیار بالای پمپ برای پمپاژ این ماده چسبنده و غلیظ خواهیم شد. چنین پمپ‌هایی را حتی برای فرآورده‌های روغنی، رزین و غیره نیز می‌توان به کار برد. برای جابجایی قیر نیز معمولاً پمپ‌های دنده‌ای غلیظ کش گزینه مناسبی هستند. این پمپ‌ها خود شامل دو نوع دنده داخلی و دنده خارجی می‌شوند که معمولاً دنده داخلی بهترین گزینه برای جابجایی قیر خواهد بود.

مقالات مرتبط:

خرید پمپ غلیظ کش

خرید پمپ غلیظ کش

مزایای پمپ غلیظ کش

اکنون که با عملکرد پمپ غلیظ‌کش و کاربرد آن آشنا شدید، بد نیست به بررسی مزایای این پمپ‌های پرقدرت بپردازید.

پمپ‌های غلیظ کش شامل پمپ‌های دنده‌ای هستند که استهلاک پایینی دارند. همین استهلاک پایین پمپ باعث می‌شود تا تعداد قطعات متحرک به کارگیری در ساختار آن نیز کاهش یابد. هر چقدر تعداد قطعات متحرک پمپ‌ها کمتر باشد، بدون شک طول عمر بالاتری خواهند داشت.

پمپ‌های غلیظ‌کش را به سبب تماس مستقیم آنها با فرآورده‌های مختلف نفتی، اسیدی، شیمیایی و غیره با متریال‌های بسیار مقاوم و با کیفیتی تولید می‌کنند. چه بسا اینکه باید در برابر خوردگی، زنگ زدگی، پوسیدگی و غیره استقامت بالایی داشته باشد.

با وجود قدرت بسیار بالا برای جابجایی سیالات غلیظ؛ اما ساختار بسیار ساده و عملکرد ساده‌ای نیز دارد. همین طراحی ساده باعث می‌شود تا تعمیر آن راحت‌تر باشد و هزینه‌های کمتری نیز در قبال آن پرداخت کنند.

برخلاف بسیاری از پمپ‌های موجود در بازار، قدرت مکش ورودی پمپ غلیظ کش بسیار عالی است.

برخلاف بسیاری از پمپ‌های موجود در بازار این مدل پمپ‌ها را نمی‌توان به صورت خشک راه اندازی کرد.

هنگام عملکرد سر و صدای بسیار کمی ایجاد می‌کنند و قطعاً این مزیت به مدل پمپ و به کارگیری قطعات متحرک کمتر در ساختار آن بستگی دارد.

این پمپ‌ها دارای جریان خروجی یکنواخت هستند، به همین سبب می‌توان از آنها به عنوان یک دوزینگ پمپ استفاده کرد.

پمپ‌های غلیظ‌کش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند فشار سیال خروجی را تا حد استاندارد بالا ببرند.

قیمت پمپ غلیظ کش استیل

بررسی قیمت پمپ غلیظ کش استیل از جمله نکات مهمی است که در زمان خرید باید به آن توجه داشت. چنین پمپ‌هایی در دسته‌بندی پمپ‌های جابجایی مثبت هستند و از یک محفظه ورودی و خروجی تشکیل می‌شوند. معمولاً از این محفظه‌ها برای انتقال سیال استفاده می‌کنند. با توجه به سطح خرید بالای این پمپ‌ها می‌توان گفت تقاضای آنها در بازار نیز بیشتر از دیگر مدل‌ها است. بدون شک همین مسئله روی قیمت پمپ تاثیر می‌گذارد.

 همانگونه که مستحضرید، جنس پمپ یکی از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت آن است. برای این پمپ‌ها معمولاً از استلنس استیل استفاده می‌شود، حال درصد خالص بودن استلنس استیل یا نوع آن نیز می‌تواند روی قیمت تاثیر بگذارد.

برندهای بسیار زیادی از پمپ‌های غلیظ کش استیل هم اکنون در بازار به فروش می‌رسد. از بین برندهای محبوب نظیر کراخت، نقش جهان، کوپار، روتوفلوید و… شما باید بهترین و با کیفیت‌ترین برند غلیظ‌کش‌ها را انتخاب کنید.

این پمپ‌ها خود در دو مدل دنده خارجی و دنده داخلی به تناسب نیاز صنایع مختلف به تولید رسیده‌اند. مشخصات این پمپ‌ها، سرعت انتقال، فشار گشتاور، هد، دبی و دیگر مشخصات آنها با یکدیگر متفاوت است. چه بسا اینکه از نظر نوع کاربرد نیز این پمپ‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. قطعاً این تفاوت عظیم باعث تغییر قیمت پمپ غلیظ کش استیل می‌شود.

خرید پمپ غلیظ کش

خرید پمپ غلیظ کش

راهنمای خرید پمپ غلیظ کش

برای خرید پمپ غلیظ کش باید به راهنمای خرید این محصول توجه داشته باشید. همه ما می‌دانیم که این پمپ‌ها برای انتقال سیالات غلیظ با ویسکوزیته مختلف به تولید رسیده‌اند و برای استفاده سیالات غلیظ آسیب نمی‌بیند. به هر حال شما کاربران عزیز باید بدانید که پمپ‌های غلیظ کش نیز خود با مشخصات متنوعی به تولید رسیده‌اند. بر اساس محدوده کاری و شرایط کاری پمپ باید به مشخصات مختلف آن نیز توجه شود.

با بررسی میزان ویسکوزیته سیال باید پمپ غلیظ کش را با قدرت لازمه برای انتقال چنین سیالاتی انتخاب کنید. معمولا سیالات غلیظ در ویسکوزیته‌های مختلفی هستند. برای سیالاتی با ویسکوزیته بالا یا پایین باید پمپ‌هایی به تناسب همین مشخصات انتخاب شود.

میزان غلظت سیال را مورد توجه قرار دهید. معمولا پمپ‌های غلیظ‌کش با قدرت‌های مختلفی روانه بازار شده‌اند. هر چقدر غلظت سیالات بیشتر باشد، قطعاً فشار و نیروی بیشتری برای انتقال آنها نیاز است.

این پمپ‌ها در متریال‌های مختلفی به تولید می‌رسند. معمولاً در ساختار این پمپ‌ها از متریال‌های مختلف چدن، استیل یا برنز استفاده می‌شود. باید بررسی کنید که کدام یک از این متریال‌ها در برابر سیال مورد نظر مقاومت بالایی دارد.

میزان هد و دبی پمپ را نیز بررسی کنید. اگر نیاز به انتقال یا پمپاژ سیالات غلیظ تا ارتفاع بالا است، پس باید پمپ‌هایی را با هد بیشتر یا بالاتر در نظر قرار دهید. دبی به عنوان یکی از مشخصه‌های اصلی پمپ تعیین می‌کند که یک پمپ در واحد زمان تا چه حد قدرت انتقال و چه میزان سیالی را دارد.

نتیجه

در مصارف مختلف جابجایی سیالات غلیظ یکی از دغدغه‌های مهم صنعتداران یا مدیران کارخانه است. این افراد با رعایت نکات مهم می‌توانند بهترین پمپ بازاریاب پمپ غلیظ کش را به تناسب نیاز خود انتخاب کنند. این پمپ‌ها باید با رعایت نکات مهم، به تناسب غلظت مایعات و دیگر مشخصات آنها انتخاب شوند.

 هم اکنون در شرکت‌های بسیار زیادی این پمپ‌های درجه یک و کاربردی به فروش می‌رسد. شما به دنبال بهترین مرکز توزیع کننده برای دسترسی به بهترین پمپ‌های غلیظ‌کش بازار باشید. شرکت الکتنو جهت ارائه محصولات درجه یک و قیمت مناسب بازار، پاسخگوی نیاز شما کاربران عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *