مجله الکتنو

خرید پمپ حلزونی صنعتی

پمپ حلزونی صنعتی

برای انتقال سیالات و مایعات در صنایع مختلف از پمپ‌ صنعتی استفاده می‌شود. حال سیالات با ویسکوزیته و یا غلظت‌های مختلف نیاز به پمپی متناسب با این مشخصات برای انتقال دارند. معمولا برای سیالات بسیار رقیق و با ویسکوزیته پایین نیز امروزه از پمپ‌های مخصوصی در دسته‌بندی پمپ‌ سانتریفیوژ استفاده می‌شود. بدون شک برای مصارف کشاورزی و باغات نیاز به پمپ‌های مناسبی برای جابجایی سیالات رقیق با ویسکوزیته پایین است. پمپ حلزونی صنعتی یکی از انواع پمپ‌های پرکاربردی می‌باشد که امروزه در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پمپ مطرح بازار با کارشناسان الکتنو در تماس باشید.

پمپ حلزونی صنعتی

پمپ حلزونی صنعتی به عنوان یکی از پمپ‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است. این پمپ یک نوع پمپ سانتریفیوژ می‌باشد که به شکل حلزونی و پیچشی آن را طراحی کرده‌اند. کاربرد پمپ‌های حلزونی بسیار گسترده‌تر از آن است که بخواهیم در چند مورد به آن اشاره داشته باشیم. چه بسا اینکه در صنعت کشاورزی نیز این پمپ کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیاز نیست تا این پمپ را در عمق چاه قرار دهید.

 پمپ‌های حلزونی خود در دو دسته تک حلزونی و دو حلزونی طراحی شده‌اند.‌ چنین پمپ‌هایی دارای قیمت فوق العاده مقرون به صرفه هستند. حال از این پمپ‌ها برای جابجایی سیالاتی با دبی بسیار بالا استفاده می‌شود. پمپ صنعتی حلزونی طول عمر بسیار بالایی دارد، همچنین تعمیر و نگهداری این پمپ‌ها پایین و مقرون به صرفه است.

از نکات مهمی که در رابطه با این پمپ باید به آن توجه داشت عدم کارکرد آن‌ها به صورت خشک است. در صورتی که به صورت خشک از آن استفاده کنید پمپ می‌سوزد. چنین پمپ‌هایی برای عملکرد بهتر به آب‌بندی و سیل مکانیکی نیاز دارند.

 جنس پمپ حلزونی با توجه به شرایط کاربرد و سیالی که قرار است پمپاژ کند در متریال‌های فولاد، برنز، چدن و غیره انتخاب می‌شود. می‌توانید از این پمپ برای آب‌های با سختی آب بسیار بالا یا آب شور نیز استفاده کنید. چنین پمپ‌هایی مجهز به الکتروموتور با دور موتور ۱۴۵۰ و ۲۹۰۰ دور بر دقیقه هستند. این پمپ‌ها نیز با الکتروموتورهای مختلفی عرضه می‌شوند. شما هنگام خرید به تناسب نوع کاربرد می‌توانید پمپ‌هایی با الکتروموتور قوی یا ضعیف را انتخاب کنید.

پمپ حلزونی صنعتی

پمپ حلزونی صنعتی

عملکرد پمپ حلزونی

پمپ حلزونی صنعتی یک مدل پمپ پیشرفته‌ای است که برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ متحرک برای تمامی سیالات مختلف قابل استفاده است. بر اساس ساختار، مزایا و معایب و همچنین عملکرد پمپ کاربرد آن مشخص می‌شود. این پمپ‌ها دارای یک میدان حلزونی و یک حلقه جانبی هستند. حال در این پمپ‌ها سیالات توسط قسمت ورودی به میدان حلزونی پمپ وارد می‌شوند. در نتیجه به دلیل چرخش حلزون به طرف خروجی انتقال می‌یابند.

 در مسیر حرکت بین حلقه جانبی و دیواره میدان حلزونی فضای قرینه تشکیل می‌شود که برای خروجی سیال، فشار و جریان اعمال می‌کند. میدان حلزونی پمپ یک راه به منظور هدایت سیال است. حال حلقه جانبی این پمپ‌ها نیز به منظور محصور کردن فشار سیال و جلوگیری از نفوذ آن به قسمت خارجی از پمپ استفاده می‌شوند.

همچنین حلقه جانبی نقش کاهنده لغزش سیال روی دیواره پمپ را دارد. به این نکته توجه داشته باشید که این پمپ‌ها قابلیت کوپل شدن با هر دو نوع الکتروموتور را خواهند داشت. پس برای پمپاژ آب در زمین کشاورزی، چاه آب، استخر و برای صنایع مختلف می‌توانید این پمپ‌ها را با عملکرد ویژه مورد استفاده قرار دهید. این پمپ‌ها تنها از نظر فشار و قدرت موتور بایکدیگر متفاوت هستند. در واقع تنظیماتی که روی پمپ اعمال می‌شود قدرت و توان آنها را تعیین می‌کند.

محصولات مشابه:

دیزل ژنراتور

پمپ صنعتی گراندفوس

پمپ پریستالتیک صنعتی

پمپ حلزونی صنعتی

پمپ حلزونی صنعتی

قیمت پمپ حلزونی

برای خرید پمپ حلزونی صنعتی بررسی قیمت مهمترین نکته‌ای است که قطعاً به آن توجه خواهید داشت. حال این قیمت تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. بدون شک تمامی این پارامترها به عنوان راهنمای خرید نیز مورد توجه مشتریان هستند.

ظرفیت پمپ از جمله مهم‌ترین نکاتی است که برای تعیین قیمت به آن توجه خواهیم داشت. حال این ظرفیت به درصد یا حجم سیال و موادی که پمپ طی یک واحد زمان منتقل می‌کند، اشاره دارد.

قطر لوله ورودی و خروجی پمپ نیز که به تناسب ظرفیت پمپ انتخاب می‌شود، از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت است.

به فشار سرریز نیز توجه داشته باشید. چرا که بر اساس این فشار که در قسمت خروجی پمپ به وجود می‌آید، عملکرد پمپ تنظیم خواهد شد.

حداکثر فشار پمپ را نیز به خاطر داشته باشید، چرا که روی قیمت پمپ حلزونی صنعتی تاثیر دارد. در واقع حداکثر فشار شامل فشاری می‌شود که یک پمپ طی عملکردهای مختلف می‌تواند آن را تحمل کند. شما کاربران عزیز نیز نمی‌توانید تنظیمات پمپ را بیش از حد مجاز این فشار انجام دهید.

جنس بدنه پمپ حلزونی و دیگر قطعات آن از دیگر نکات مهمی است که به شدت روی قیمت پمپ تاثیر می‌گذارد. معمولا هم پمپ‌های حلزونی از جنس آلومینیوم، استیل، پلاستیک و استیل ضد زنگ به تولید می‌رسند.

یکی از مهمترین نکاتی که به عنوان راهنمای خرید نیز به آن توجه می‌شود، قدرت موتور پمپ است. این قدرت به منظور تحمل فشار در پمپ الزامی است و باید مناسب تنظیم شود.

نتیجه

پمپ حلزونی صنعتی را می‌توان یکی از پمپ‌های بسیار رایج برای کاربردهای صنعتی برشمرد. برای مصارفی که نیاز به میزان آبدهی زیاد است، از این پمپ‌ها با دبی بالا استفاده می‌کنند. معمولاً برای مصارف کشاورزی چنین پمپ‌هایی کاربرد بسیار زیادی دارند. چرا که نیاز نیست تا آنها را در عمق چاه قرار دهید. این دسته از پمپ‌های سانتریفیوژ در برند و مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند.

قطعاً که به تناسب هر یک از کاربردهای مختلف و نوع سیالاتی که می‌خواهید انتقال دهید، باید به جنس بدنه پمپ و مدل آن توجه داشته باشید. حتی بررسی قسمت مکش، فلنج پروانه، محفظه حلزونی، قسمت تخلیه و دیگر بخش‌های پمپ نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. هم اکنون جهت خرید پمپ حلزونی صنعتی درجه یک بازار و یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پمپ‌ها می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *