مجله الکتنو

خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین

خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین

واردات خط تولید دارو سازی از چین

خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین یکی از مهمترین تجارت های پرسود دنیا به شمار می رود. هم اکنون شرکت های بسیار زیادی در زمینه واردات و صادرات چنین محصولاتی  فعالیت می کنند. چرا که دستگاه های خط تولید خود زیر مجموعه یک صنعت هستند. حال اینکه این صنایع بخش اعظمی از نیاز بازار را تامین می کنند. و چه بسا اینکه این دستگاه ها، ماشین آلات خط تولید دارو سازی باشد.

اما آیا به این موضوع فکر کرده اید که آیا چه چیزهایی می تواند باعث رشد تجارت شما شود؟ قطعا انتخاب یک کشور مناسب برای خرید و واردات خط تولید دارو سازی در اولویت خواهد بود‌. چرا که پروسه واردات و صادرات خود یک پروسه طولانی است که دربرگیرنده فعالیت ها، قوانین و حتی شرایط بسیار زیادی می باشد.

اما با توجه به سابقه و تجربه واردات می توان گفت که تجارت با کشور چین و واردات از چین یکی از تجارت های مورد تایید دنیا است. چرا که کشور چین رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران دارد که با توجه به وجود تحریم ها نیز تنها این کشور در زمینه تجارت از ایران حمایت کرد.

اما خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین خود یک فعالیت طولانی و بسیار مهمی است که نیاز به اخذ مجوزها و حتی اقدامات بسیار زیادی دارد. به همین دلیل شما برای خرید باید کار خرید و واردات خود را به یک شرکت وارد کننده معتبر بسپارید. که در این زمینه شرکت الکتنوبا تجربه چندین  ساله در زمینه تامین قطعات کارخانه جات ایران بی شک گزینه بسیار مناسب خواهد بود.

شرایط خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین

همانطور که اشاره شد، واردات از چین به عنوان یکی از تجارت هایی است. که افراد  زیادی در این تجارت سرمایه گذاری می کنند. اغلب تنها ظاهر قضیه را نگاه می کنند و گمان دارند تجارت به سادگی منجر به سود کلانی می شود. اما آیا تا به حال درباره مراحل مختلف، قوانین، شرایط و تمام راه و چاه های مطالعه داشته یا تحقیق کرده اید؟ قطعا که تجارت به خودی خود صورت نمی گیرد و نیاز به تجربه و تخصص بسیار بسیار زیادی دارد تا بتوان در بازار بزرگ بین المللی با رقبای بسیار بزرگ به رقابت پرداخت.

چرا که در عرصه رقابت از هزاران راهکار جهت رشد اقتصادی استفاده می کنند. که ممکن است به ضرر رقبا باشد. پس تجارت نیاز به تجربه، مهارت، انگیزه، اعتماد به نفس و سرمایه دارد. اما جهت خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین شما باید نکاتی را تحت عنوان شرایط مهم تجارت به خاطر بسپارید که عبارتند از:

  • اولین گام واردات از چین، آشنایی با قوانین واردات و صادرات بین دو کشور طرفین و حتی بین الملل است. البته اخذ تمامی مجوزها نیز در این راستا قرار می گیرند.
  • با این نکته توجه کنید که تجارت یک هدف بسیار بزرگی است که ثمره تجربه و تلاش شما خواهد بود‌. حال اگر شما یک فرد تازه وارد باشید، قطعا بدون مشاوره و شناخت شکست خواهید خورد. پس بهترین کار این است در ابتدای کار تمام فعالیت های خود را با شرکت های بزرگی چون شرکت الکتنو بسپارید.
  • قبل از خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین شما باید ابتدا درباره شرکت های تولید کننده مختلف خط تولید دارو تحقیقات بسیار زیادی به عمل آورید. چرا که ممکن است برای تولید این دستگاه چندین نوع شرکت مختلف در چین فعالیت کنند. حال شما بایستی درباره شرکت های مختلف تحقیق کنید و از کیفیت دستگاه، مدل، طرح و حتی قیمت آن اطمینان حاصل فرمائید. اما ممکن است بین تولیدات مختلف هر یک از شرکت ها اختلافات بسیار زیادی باشد که شما باید، با توجه به نوع نیاز بازار محصولی را که می تواند کشش بالایی داشته باشد خریداری کنید.
خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین

خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین

شرایط خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین

  • ابتدا بهتر است، تمام هزینه های مورد نظر که می تواند شامل هزینه حمل و نقل، هزینه انور گمرکی، قیمت دستگاه، هزینه های لازم جهت اخذ مجوزها و … را در خرید از چین برآورد کنید. در نتیجه این رقم را با میزان بودجه خود بررسی کنید و در صورت داشتن بودجه لازم اقدام کنید.
  • در داخل کشور درباره میزان تقاضا و نیاز بازار تحقیق کنید و در صورت وجود مدل های مختلف دستگاه خط تولید، ببینید کدام مدل فروش بسیار بالایی دارد.
  • مجوزهایی نظیر مجوز وارد محصول به گمرک و حتی مجوزهای لازم جهت ترخیص آن را باید اخذ نمایید.
  • برای خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین باید یک روش مناسب را انتخاب کنید. چرا که روش های مختلفی همچون روش حمل و نقل هوایی، روش حمل و نقل زمینی، روش حمل و نقل دریایی و … وجود دارد. حال اینکه هر یک از این روش ها بایستی بر اساس شرایط و همچنین مسافت بین دو کشور انتخاب گردد.
  • کیفیت محصول برای اکثر فروشندگان در اولویت قرار دارد؛ پس بهتر است کیفیت را فدای قیمت نکنید. چرا که برخی تجار به سبب واردات دستگاه های ارزان قیمت اصلا به کیفیت توجهی نمی کنند. شاید برای بار اول شما در تجارت خود موفق شوید و تنها به این دلیل که مشتری به دلیل عدم شناخت محصول را خریداری کند. اما بعدها دیگر تجارتی در کار نخواهد بود.
  • شما باید قبل از ترخیص محصول یک وسیله نقلیه مناسب و یک روش خوب برای انتقال تجهیزات از گمرک به مقصد انتخاب کنید. این هماهنگی ها تماما بایستی از قبل رزو شده باشند تا هنگام انجام کار به مشکل نخورید؛ چرا که در غیر این صورت تنها هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد‌.
  • برای خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین به این نکته توجه کنید که شما اقدام به واردات دستگاهی کرده اید که با سلامتی انسان سر و کار دارد پس باید دارای استانداردهای لازمه باشد.
  • خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین

      واردات خط تولید دارو سازی از چین

    مقاله مرتبط: شير برقي آب پاركر PARKER سري 7321B و 7322B

ترخیص از گمرک مهمترین پارامتر خرید و واردات از چین

فرآیند واردات و صادرات یک پروسه بسیار مهم؛ اما طولانی است. که شامل بخش های بسیار مختلفی می شود. حال اینکه مرحله ترخیص کالا از گمرک مهمترین مرحله ای است بسیار مورد توجه است. چرا که این مرحله، جزو مراحل پایانی محسوب می شود که شما با خیال آسوده با تحویل اسناد و مدارک مورد نیاز می توانید کالای مورد نیاز را از گمرک ترخیص نمایید. حال اینکه شرکت الکتنو به عنوان یک بازرگانی مطرح و معتبر با توجه به تخصصی که دارد کلیه اموری که شامل ترخیص کالا از گمرک می شود را انجام می دهد‌.

بیشتر بخوانید:‌ واردات خط تولید دارو سازی

اما برای ترخیص شما باید اقداماتی را انجام دهید که بر اساس قوانین و ضوابط باشد. البته برای ترخیص کالا باید اسناد و مدارکی ارائه گردد که طی پروسه های مختلف جمع آوری می شود‌. مراحل مختلف ترخیص کالا پس از خرید و واردات خط تولید دارو سازی از چین می تواند موارد زیر را در بر بگیرند:

  • دریافت پروفرما از شرکت فروشنده ماشین آلات
  • اقدامات لازم جهت تخصیص ارز از بانک مرکزی
  • داشتن حواله خرید دستگاه خط تولید دارو سازی
  • دریافت بارنامه و انتقال دستگاه به ایران
  • برآورد هزینه های شامل ترخیص دستگاه
  • اخذ ترخیصیه از شرکت حمل و نقل
  • اخذ قبض انبار محصول
  • ثبت نمودن دستگاه در سامانه epl و اخذ کوتاژ
  • تعیین نمودن مسیر مورد نظر
  • واریز هزینه های گمرکی
  • دریافت انواع مجوزهای نیاز و ضروری
  • اخذ کد رهگیری از بانک عامل و همچنین صدور پروانه الکترونیک
  • بررسی مجدد دستگاه و بارگیری آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *