مجله الکتنو

خرید ماشین آلات کشاورزی از چین

خرید ماشین آلات کشاورزی از چین

خرید ماشین آلات کشاورزی از چین

خرید ماشین آلات کشاورزی از چین تجارتی نیست که در یک چشم به هم زدن و بدون اطلاعات کافی انجام شود. بلکه واردات یک تجارت بسیار بزرگی است که بین دو کشور انجام می شود، حال این دو کشور می تواند ایران و چین باشد. چرا که این دو سال های سال است که با یکدیگر رابطه تجاری بسیار خوبی دارند. حال اینکه ماشین آلات کشاورزی خود جزو محصولات بسیار پر کاربردی هستند که در بازار فروش بسیار خوبی خواهند داشت. چه بسا اینکه این قطعات روز به روز با قابلیت های بسیار زیادی با تکنولوژی خاص و کاربردی تر به تولید می رسند.

از طرفی مردم نیز با دنبال روش های مکانیزم پیشرفته و کاربردی تری برای انجام امور خود هستند و به همین دلیل است که قطعات پیشرفته کشاورزی بازار فروش بسیار خوبی دارند. اما برای خرید ماشین آلات کشاورزی از چین بهتر است با پارامترهایی نیز در این رابطه آشنا شوید.

در این رابطه می توانید با مشاوران شرکت الکتنو در تماس باشید. چرا که این شرکت با سابقه طولانی در واردات ماشین آلات کشاورزی می تواند به شما کمک شایانی بکند.

عوامل موثر در قیمت خرید ماشین آلات کشاورزی از چین

یکی از مهم ترین مراحل خرید ماشین آلات کشاورزی از چین شامل برآورد هزینه ها می باشد. حال اینکه این قیمت ها بر اساس چه پارامترهایی تعیین می گردد؟ برای برآورد هزینه شما باید قبل از هر کاری اقدام کنید. چرا که ابتدا باید میزان هزینه لازمه را با میزان بودجه خود برآورد کنید. اما این هزینه ها تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می گردد که شامل:

  • وزن و حجم ماشین آلات کشاورزی بر هزینه ها تاثیر زیادی دارد. حال اینکه شما باید برای خرید ماشین آلات کشاورزی از چین هزینه ای را پرداخت نمایید. اما برای واردات باید متناسب با نوع روش واردات نیز هزینه ها متفاوت خواهد بود‌. ولی ممکن است در هر روش نیز با توجه به وزن بار قیمت ها نیز تغییر پیدا کنند‌. اما اگر محموله شما به صورت بار حجمی باشد، قطعا روی هزینه تمام شده بسیار خواهد بود.
  • هزینه ها تحت تاثیر قیمت کرایه حمل و نقل نیز هستند. حال ممکن است حمل و نقل به روش های مختلفی اعم از حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی صورت بگیرد. چه بسا اینکه روش حمل و نقل هوایی پرهزینه تر از روش حمل و نقل دریایی و زمینی می باشد.
  • هزینه ای که شامل ارسال بار از شهرهای مختلف چین است. چرا که خرید ماشین آلات کشاورزی از چین ممکن است از شهرهای مختلف آن انجام شود.
  • هزینه هایی که برای اخذ مجوزها باید پرداخت کنید و حتی کپی و تهیه اسناد و مدارک نیز خود هزینه های ناچیزی هستند که در قیمت کلی تاثیرگذارند.
  • دیگر هزینه ای که در خرید ماشین آلات کشاورزی از چین صرف می شود شامل هزینه های ترخیص کالا می باشد.
  • هزینه های انبارداری نیز جزو هزینه هایی محسوب می شوند که به میزان بار، نوع و مدت زمانی که در انبار می مانند بستگی خواهد داشت.
  • هزینه های مورد نیاز برای جابجایی محموله پس از ترخیص از گمرک تا مقصد که به میزان مسافت و نوع روش جابجایی بستگی دارد. البته انتخاب روش حمل و نقل مناسب نیز بایستی بر اساس نوع محصول و شرایط انتخاب شوند.

خرید ماشین آلات کشاورزی از چین

مهمترین مرحله خرید ماشین آلات کشاورزی از چین

همانگونه که اشاره شد، واردات و صادرات یک تجارت سودمند است. اگر بر اساس رعایت اصول و قواعد صورت بگیرد. اما برای تجارت، تخصیص ارز یکی از مهمترین مراحل در تجارت محسوب می گردد. که بایستی حتما جهت انجام آن از شرکت های مطرحی مشاوره بگیرید. حال اینکه درخواست تخصیص ارز نیز از بانک مرکزی انجام می شود. که بایستی بر اساس اصول و قوانین خاص خود صورت بگیرد. تخصیص ارز بعد از اخذ مجوز ثبت سفارش است که به منظور حواله خرید محصول آن را اخذ می کنند. در این مرحله باید به بانک مراجعه کنید و قطعا همان باید به همان شعبه بانکی که در ثبت سفارش معرفی شده مراجعه فرمایید. اما تخصیص ارز به صورت کلی و ساده شامل دریافت اجازه از بانک مرکزی می باشد که از آن جهت حواله مبلغ خرید محصول استفاده می کنند.

اما پس از تخصیص ارز نیز باید جهت حواله خرید محصول اقدام کنید. در واقع هنگام  ترخیص محصول از گمرک بعد از تخصیص ارز، تاییدیه اخذ می گردد که می توانید به بانک عامل مراجعه کرده و میزان مبلغ خرید را با نرخ نیمایی برای فروشنده حواله فرمایید. اما هر میزانی از تخصیص ارز  که هنگام خرید ماشین آلات کشاورزی از چین به شما تعلق می گیرد،  ۳۵ درصد آن تحت عنوان ضمانت نزد بانک عامل قرار می گیرد. پس از این مراحل نیز می توانید محموله مورد نظر را توسط یکی از انواع روش های دریایی، هوایی و زمینی به ایران وارد کنید. اگرچه تمامی محموله های خریداری شده از کشورهای اروپایی معمولا توسط مرز زمینی وارد کشور می شود. اما با این حال انتخاب نوع روش حمل و نقل بارنامه در ترخیص کالا از گمرک به نوع محصول و شرایط و ضوابط بستگی دارد.

خرید ماشین آلات کشاورزی از چین

بهترین روش واردات ماشین آلات

برای خرید ماشین آلات کشاورزی از چین روش های بسیار زیادی وجود دارد. حال اینکه محصول خریداری شده بایستی توسط یکی از انواع روش ها وارد ایران شود. این روش ها هر کدام دارای شرایط خاصی هستند که هر یک از آن ها بایستی بر اساس پارامترهای مهمی انتخاب گردند. اما روش های مهم خرید ماشین آلات کشاورزی از چین کدام است؟

  • روش هایی هوایی

روش حمل و نقل هوایی یکی از روش هایی است که هزینه بالایی را در بر می گیرد. حال اینکه این روش سریع ترین روش حمل و نقل می باشد که نباید محموله های سنگین را با این روش جابجا نمود.

  • روش دریایی

از رایج ترین روش ها می توان به روش دریایی اشاره کرد. در این روش توسط لنج های کشتی محموله را توسط مرز دریایی می توان جابجا نمود. در این روش هیچگونه محدودیتی از نظر میزان حجم محموله وارداتی وجود ندارد. همچنین هزینه جابجایی در این روش مقرون بصرفه تر از حمل و نقل هوایی می باشد.

  • روش زمینی

روش حمل و نقل زمینی از دیگر روش هایی است که از آن می توان برای مرزهای مشترک بین دو کشور استفاده کرد. در این روش می توان توسط کانتینر، قطار، کامیون و … جهت جابجایی محموله استفاده کرد. حال اینکه برای خرید ماشین آلات کشاورزی از چین نیز باید متناسب با شرایط و محموله یک روش مناسب انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *