مجله الکتنو

خرید از اروپا تحویل در ایران

خرید از اروپا تحویل در ایران

خرید از اروپا تحویل در ایران

محصولات تولیدی کشورهای اروپایی از جمله محصولات بسیار با کیفیت، دارای ضمانت و خدمات پس‌ از فروش خوبی می‌ باشند. از این‌ رو تولیدات این کشورها در اقصی نقاط جهان به فروش می‌ رسد و کشورهای زیادی وارد کننده محصولات قاره اروپا هستند. به‌ ویژه کشورهای در حال‌ توسعه که عمده محصولات تولیدی کشورهای اروپایی را به کشور خودشان وارد می‌ کنند. کشور ما نیز جزو کشورهایی است که محصولات زیادی از اروپا را وارد می‌ کند. اما با وجود اعمال تحریم‌ ها از سوی این کشورها، طی چند سال اخیر تجار و وارد کنندگان برای واردات این کالاها از راه‌ های غیر مستقیم اقدام می‌ کنند. ولی دغدغه اکثر آنها خرید از اروپا تحویل در ایران است. که در این راستا نیاز به شرکت های وارد کننده معتبر است.
ما در این مقاله می‌ خواهیم به خرید از اروپا تحویل در ایران و راه‌ ها و شیوه‌ های تجارت، قوانین و مقررات مربوط به تجارت و مزایای خرید از اروپا بپردازیم. همچنین شرکت الکتنو نیز می تواند هر گونه قطعات صنعتی و کالا مختلف را از اردوپا برای شما وارد کند.

شیوه‌ های مختلف خرید از اروپا تحویل در ایران

همان‌ طور که گفتیم، محصولات بسیار زیادی از کشورهای اروپایی وارد کشور ما می‌ شوند. نه‌ تنها برای این محصولات، بلکه واردات از اروپا برای هر نوع کالایی باید مراحل و قانون و مقررات ویژه‌ ای را رعایت کرد که برخی از این مقررات را در زیر عنوان می‌ کنیم.

1. رعایت قوانین و مقررات تجارت

در گام نخست برای واردات و خرید از اروپا تحویل در ایران ، شما باید قوانین و مقررات کشور و هم چنین قوانین و مقررات کشور صادر کننده کالا را بدانید و با توجه به این قوانین و مقررات اقدام به خرید کالا کنید. چون هر کشوری قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد که در چهارچوب این قوانین باید اقدامات تجاری انجام شود.

2. هماهنگی با وزارت بازرگانی و اخذ مجوز و کارت بازرگانی

پس‌ از آشنایی با قوانین و مقررات، شما باید کارت بازرگانی و مجوز واردات هر نوع کالایی را از طریق وزارت بازرگانی دریافت کنید، چرا که در غیر این صورت و بدون داشتن مجوز و کارت بازرگانی دولت اجازه فعالیت به شما را نخواهد داد و نمی‌ توانید هیچ کالایی را از راه قانونی وارد کشور کنید.

3. آشنایی با مراحل ترخیص کالا و قوانین گمرکی

ترخیص کالا شامل مراحل پیچیده و مختلفی است که باید پیش‌ از اقدام به خرید کالا، با این موارد آشنایی داشته باشید، مثلاً کالاهای خود را ثبت سفارش کنید، آن ها را بیمه کنید و مواردی از این قبیل. البته در این زمینه می‌ توانید از تجربیات شرکت‌ های وارد کننده و کارشناسان خبره در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید این کار را به‌ نحو احسن انجام دهید.

خرید از اروپا تحویل در ایران

علاوه‌ بر چند موردی که در بالا ذکر کردیم، برای خرید از اروپا تحویل در ایران باید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید تجارت و واردات خوبی را تجربه کنید، این موارد عبارت‌ اند از:

4. واگذاری مراحل کار به شرکت‌ های وارد کننده

قطعا واردات از کشورهای دیگر به‌ ویژه کشورهای اروپایی با سختی‌ ها و مشکلاتی مواجه است و تجربه و مهارت بسیار بالایی را می‌ خواهد. به‌ همین‌ علت اگر شما هم قصد خرید از اروپا تحویل در ایران را دارید، می‌ توانید از تجربیات این شرکت استفاده کنید. از مزایای شرکت‌ های وارد کننده این است که نیازی به حضور فیزیکی شما ندارند و در کم ترین زمان ممکن می‌ توانند کالاهای سفارشی شما را خریداری و وارد کنند. علاوه‌ بر آن این روش، هزینه‌ های کم تری نیز برای شما دارد.

5. توجه به راه‌ های جا به جایی و حمل کالا

کالای خارجی خریداری‌ شده باید با یکی از راه‌ های حمل‌ و نقل وارد کشور شود که معمولا این‌ موضوع را شرایط تجارت و نوع کالای خریداری‌ شده تعیین می‌ کند. راه‌ های مختلفی برای این امر وجود دارد، مانند حمل‌ و نقل دریایی، حمل‌ و نقل هوایی و حمل‌ و نقل ریلی. که برای خرید از اروپا تحویل در ایران پیشنهاد ما به شما حمل‌ و نقل هوایی است. چون به علت مسافت طولانی معمولاً حمل‌ و نقل هوایی را در نظر می‌ گیرند.

خرید از اروپا تحویل در ایران

برخی از مقررات ترخیص کالا و قوانین گمرکی

همان‌طور که پیش‌ تر به آن اشاره کردیم، برای خرید از اروپا تحویل ایران باید مقررات ترخیص کالا و قوانین پیچیده گمرکی را رعایت کنید. برخی از این قوانین به‌ قرار زیر هستند:

1. در گام نخست باید پکینگ لیست و پروفرما را دریافت کنید.

پکینگ لیست یا پروفرما به سندی گفته می‌ شود که تعداد کالاهای خریداری‌ شده، وزن، خالص یا ناخالص بودن، حجم محموله و… آن در داخل سند نوشته می‌ شود. با همین سند شما می‌ دانید چه کالاهایی در گمرک ترخیص و جا به‌ جا می‌ شود.

2. دریافت مجوز از وزارت بازرگانی برای ثبت سفارش‌ های انجام‌ گرفته

پس‌ از دریافت پروفرما، باید لیست سفارش‌ های خریداری‌ شده را توسط وزارت بازرگانی ثبت کنید و مجوز ورود آن را بگیرید.

3. بیمه کردن اجناس و کالاهای وارد شده

در این مرحله شما اجناس و کالاهای وارداتی خودتان را بیمه می‌ کنید و به‌ این ترتیب اگر در طول حمل‌ و نقل کالای شما آسیب ببیند، اداره بیمه موظف است که خسارت‌ های شما را جبران کند.

4. بازرسی کالا توسط کارشناسان گمرکی

پس‌ از بیمه کردن، نوبت به بازرسی کالا توسط کارشناسان گمرک می‌ رسد. به‌ این‌ ترتیب کالاهای مجاز و غیر مجاز از یک دیگر تفکیک می‌ شوند. و آن چه که شما مجاز به واردات و خرید از اروپا تحویل  در تهران هستید، تایید می‌ شود . پس‌ از صحت لیست پروفرما با نوع کالاهای وارد شده به گمرک، شما اجازه ترخیص پیدا خواهید کرد و پس‌ از تشکیل پرونده برای کالاهای مورد نظر، می‌ توانید آن‌ ها را از گمرک خارج کنید.

5. حمل و نقل کالا

مرحله بعدی دریافت مجوز و هماهنگی از شرکت‌ های بین‌ المللی حمل‌ و نقل برای انتقال کالاهای وارداتی است.

6. تکمیل لیست و اسناد مربوط به واردات کالاهای وارد شده

پس‌ از تکمیل پرونده، کالاها یک‌ بار دیگر توسط کارشناسان فنی مورد بررسی و تایید قرار می‌ گیرند.  و در مرحله پایانی خرید از اروپا تحویل در تهران ، دور اظهاری تنظیم می‌ شود و در نهایت کار واردات کالا به پایان می‌ رسد و می‌ توانید کالاهای خود را ترخیص و وارد بازار مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *