مجله الکتنو

تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی

تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی

پمپ‌ پیستونی یکی از پمپ‌ صنعتی مطرح و پرکاربرد هستند. هم اکنون این پمپ‌ها را برای صنایع بسیار متعددی مورد استفاده قرار می‌دهند. برای اینکه یک پمپ عملکرد مطلوبی داشته باشد هنگام خرید به تناسب نوع کاربرد مشخصات پمپ را باید در نظر گرفت. اگرچه پمپ‌های با کیفیت و پیشرفت قیمت بالایی دارند؛ اما این قیمت بالا ارزش عملکرد بهینه پمپ را خواهد داشت. پس هنگام خرید پمپ‌های تولیدی شرکت‌های معتبر در بازار را انتخاب کنید. تنها انتخاب یک پمپ با مشخصات ایده‌آل کافی نیست، بلکه نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی نیست مهم است. اکنون جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی با ما همراه شوید.

نحوه تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی

پمپ پیستونی نمونه‌ای از پمپ‌های بسیار پرقدرت و پرکاربرد در بازار است. نگهداری دوره‌ای این پمپ‌ها و سرویس‌هایی که برای عملکرد بهتر آنها در نظر گرفته می‌شود، اهمیت زیادی دارد. چنانچه این پمپ‌ها را به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار دهید می‌توانید در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی سریعاً آن را برطرف سازید. قطعاً نادیده گرفتن این مشکلات باعث از کار افتادن پمپ و در نتیجه ماشین آلات و دستگاه‌های مختلف می‌شود.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی برای عملکرد بهتر آن مهم است. از این رو شما کاربران عزیز جهت بهره‌بندی از خدمات تعمیر و یا سرویس‌های دوره‌ای برای این پمپ‌ها بهتر است از تیم حرفه‌ای و کار بلد یک شرکت معتبر کمک بگیرید. به دنبال کارشناسانی باشید که نه تنها دارای مدرک تحصیلی هستند، بلکه سابقه و تخصص کافی در این حوزه دارند.

کارشناسان مجموعه قطعات صنعتی الکتنو یک تیم کاملاً حرفه‌ای و کاربلد هستند که در این زمینه اطلاعات کافی دارند.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی

تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی

نکات مهم نگهداری پمپ‌های پیستونی

تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ بیستونی نیازمند اطلاعات دقیق و کافی است. در سیستم‌های هیدرولیکی پمپ‌های پیستونی به عنوان قلب تپنده آن سیستم شناخته می‌شوند. چه بسا اینکه این پمپ‌ها به عنوان پرکاربردترین پمپ در صنایع مختلف هستند.

برای اینکه از برخی از خرابی‌های پمپ جلوگیری کنید یا مانع خسارت‌های بیشتر شوید باید به سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری پمپ توجه داشته باشید. طی یک بازه زمانی مشخصی شما تمامی قسمت‌های مختلف پمپ و عملکرد آن را مورد بررسی قرار می‌دهید. حال برای سرویس‌های دوره‌ای باید نکات متعددی را مورد بررسی قرار دهید که برخی از این نکات مهم شامل موارد زیر هستند.

توجه کنید که شافت پمپ و شافت بغل گیربکس باید هم محور و هم راستای یک‌دیگر قرار بگیرند. بدون شک هم محور و هم راستا نبودن شافت می‌تواند باعث لرزش شدید پمپ و همچنین اختلال در عملکرد آن شود.

به جای اینکه از رابط آهنی، فولادی یا جوشی استفاده کنید به دنبال رابط‌های استاندارد باشید. قطعاً که به کارگیری یک رابط استاندارد باعث می‌شود تا پمپ در حالت استاندارد عمل کند.

برای پمپ‌های پیستونی باید از روغن هیدرولیک استاندارد و مناسبی استفاده کنید. همچنین باید طی بازه‌های زمانی مشخصی سطح روغن مخزن مورد بررسی قرار بگیرد. کاهش سطح روغن مخزن بدون شک می‌تواند در عملکرد سیستم اختلال به وجود بیاورد.

از ورود هرگونه آشغال یا کثیفی به داخل پمپ جلوگیری کنید. چنانچه آشغال در پمپ و قسمت فیلتر وجود دارد باید سریعا آن را به صورت استاندارد تمیز کنید. چرا که این آشغال می‌تواند باعث گرفتگی و جلوگیری از عملکرد پمپ شود.

در شرایط آب و هوایی سرد هرگز پمپ را بلافاصله پس از روشن کردن زیر فشار نبرید. چرا که در چنین شرایطی پمپ باید کمی در جا کار کند تا روغن آن تحت تاثیر افزایش گرمای عملکرد قطعات متحرک گرم شود.

مقاله مرتبط:

روش های عیب یابی پمپ

بلبرینگ دور بالا

تفاوت پمپ پیستونی و دنده ای

مکانیکال سیل چیست؟

تعمیر و نگهداری دوره‌ای پمپ پیستونی

نکات مهم تعمیر پمپ‌های پیستونی

برای تعمیر پمپ‌های پیستونی نکات بسیار متعددی باید مورد بررسی قرار بگیرد. برای تعمیر و نگهداری دوره پمپ پیستونی ابتدا باید تخصص کافی داشته باشید. در واقع برای تعمیر این پمپ و برطرف کردن خرابی‌های به وجود آمده باید حتماً از تخصص کادر حرفه‌ای کمک بگیرید.

برای خارج کردن و جا زدن سرسیلندر باید از چکش استفاده کنید. البته استفاده از چکش لاستیکی جزو الزامات این کار محسوب می‌شود. چرا که ممکن است چکش‌های فلزی تحت تاثیر ضربه شدید به سرسیلندر آسیب بزنند.

به منظور سفت کردن پیچ سرسیلندر نیاز به آچار با تر کمتر دارید. پیچ‌های سرسیلندر پیچ‌های مخصوصی هستند که نمی‌توان برای سفت کردن آنها از هر آچاری استفاده کرد. چرا که ممکن است پیچ‌ها به صورت کامل سفت نشوند و این کار در دستگاه لرزش به وجود بیاورد.

اگر سوپاپ نیاز به تعویض یا تعمیر دارد باید اورینگ را تعویض کرده و درپوش سوپاپ را با فشار استاندارد در محل خود محکم کنید.

اگر پکینگ نیاز به تعویض دارد هنگام جا زدن باید تمامی پکینگ‌ها را با روغن آغشته کنید. این کار باعث می‌شود تا هنگام جا زدن پکینگ آسیبی کمتری به آن وارد کنید.

گاهی هنگام تعمیر و نگهداری دوره پمپ پیسیتونی نیاز به باز و بسته شدن درپوش سوپاپ است. برای این کار نیز می‌توانید از بکس شش پر استفاده نمایید.

اگر می‌خواهید سرسیلیندر را جا بیندازید ابتدا باید میل لنگ چرخانده شود. با چرخیدن میل لنگ پیستون وسط به طول استاندارد و حداکثر می‌رسد. در نتیجه سرامیک‌ها را با روغن آغشته کرده و می‌توانید سرسیلندر را جا بیندازید.

اگر سرامیک‌ها نیاز به تعویض دارند پس اورینگ مربوط به آنها را باید با روغن آغشته کنید. به منظور پیشگیری از باز شدن تحت تاثیر ارتعاج پیچ قسمت پیستون را با چسب آغشته کرده و در نتیجه با تر کمتر و فشارهای زیر محکم نمایید.

نتیجه

آشنایی با چگونگی تعمیر و نگهداری دوره پمپ بیستونی از نکات مهمی است که تمامی کاربران باید به آن توجه کنند. همان گونه که انتخاب یک پمپ هنگام خرید اهمیت بسیار زیادی دارد، نگهداری دوره‌ای پمپ‌های پیستونی نیز مورد توجه است. در صورتی که در نگهداری از پمپ‌ها به سرویس‌های دوره‌ای توجه نکنید، بدون شک مشکلاتی برای آنها به وجود می‌آید.

حال در صورت خرابی پمپ نیز باید اقدام به تعمیر آن کنید. برای نصب و تعمیر پمپ‌ها نیز نکات بسیار زیادی را باید مورد توجه قرار دهید. بدون شک تک تک این نکات برای عملکرد بهینه و بهتر این پمپ‌های پرکاربرد هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نگهداری دوره پمپ یا جهت تعمیر آن توسط افراد متخصص می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. تیم حرفه‌ای و کاربلد مجموعه الکتنو به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات و نیاز شما کاربران عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *