مجله الکتنو

بلبرینگ دور بالا

بلبرینگ دور بالا

بلبرینگ‌ها به عنوان کاربردی‌ترین قطعاتی است که در دسته‌بندی یاتاقان‌ها قرار می‌گیرد. این قطعات به منظور کاهش اصطکاک و چرخش برخی قطعات دیگر در ماشین آلات صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کنند. امروزه در بسیاری از ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی بلبرینگ نقش مهمی به عهده دارد. به طور کلی می‌توان گفت ظهور بلبرینگ باعث توسعه و پیشرفت بسیاری از ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی شد. حال بلبرینگ‌ها در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند. بلبرینگ دور بالا یکی از کاربردیترین انواع بلبرینگ‌هایی است که برای مصارف خاص از آن استفاده می‌شود. هم اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این قطعه کاربرد با ما همراه باشد.

بلبرینگ دور بالا چیست؟

بلبرینگ را می‌توان به عنوان کاربردی‌ترین قطعات برای کاهش اصطکاک و افزایش سرعت در ماشین آلات و دستگاه‌های مختلف به کار برد. ساختمان بلبرینگ متشکل از ساچمه‌های درشت و ریزی است که در بلبرینگ نقش مهمی به عهده دارند. برای انتخاب یک بلبرینگ مناسب به اندازه ساچمه‌ها حتماً باید توجه کنید. معمولاً برای فشارهای کم بلبرینگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که دارای ساچمه‌های ریزی هستند.

 حال برای فشارهای بالا بلبرینگ‌هایی با ساچمه‌های گرد تخته‌ای گزینه مناسبی خواهند بود. هدف از به کارگیری بلبرینگ جلوگیری از تماس مستقیم دو قطعه در ماشین آلات و دستگاه‌های مختلف با یکدیگر است. بلبرینگ دور بالا بسیار مطرح و پرکاربردتر از انواع بلبرینگ‌های موجود در بازار می‌باشد. این بلبرینگ شیارهای مخروطی شکل با عمق زیاد دارد. حال این شیارها شرایطی را فراهم می‌سازند تا سرعت بلبرینگ رو به افزایش باشد. زمانی که صحبت از بلبرینگ دور بالا می‌شود، اشاره به بلبرینگ‌های گرد دارد.

این بلبرینگ‌ها از ساچمه‌های گرد تخته‌ای تشکیل شده‌اند. تحت تاثیر چرخش بلبرینگ دور بالا حرارت به تولید می‌رسد. با افزایش حرارت قطعاً ابعاد بلبرینگ نیز تغییر خواهد یافت. در نتیجه این تغییر ابعاد بلبرینگ باعث کاهش طول عمر آن می‌شود. این قطعات برای جلوگیری از سایش و خوردگی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

چنین بلبرینگ‌هایی بار محوری یا گاهی هر دو بار در سیستم را متحمل خواهند شد. جنس بلبرینگ‌های دور بالا در برابر سایش و بارهای بسیار زیاد مقاوم است. بلبرینگ‌های دور بالا به دلیل اینکه سرعت چرخش بسیار زیادی دارند، در آنها قطعاتی به نام بوش تعبیه کرده‌اند. حال در این مدل از بلبرینگ جت روغن و هوا روغن برای روانکاری قطعه استفاده می‌شود. پس هنگام انتخاب روغن باید به کیفیت روغن نیز توجه داشته باشید. حال این روغن کاری اصطکاک را کاهش داده و باعث خنک‌تر شدن قطعه در حین عملکرد می‌شود.

مقاله مرتبط:

تفاوت پمپ پیستونی و دنده ای

مکانیکال سیل چیست؟

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ دور بالا

بلبرینگ دور بالا

حداکثر سرعت بلبرینگ

بلبرینگ دور بالا مدل‌هایی هستند که با سرعت بسیار بالایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس برای کاربردهایی که نیاز به سرعت کم است، معمولاً مدل‌های دور پایین و برای کاربردهایی که نیاز به سرعت بالا دارند بلبرینگ‌های دور بالا استفاده می‌شوند. حال در بلبرینگ باید به حداکثر سرعت آن توجه داشت. در واقع از پارامترهای مهم خرید بررسی سرعت مبنا و حداکثر سرعت این قطعه خواهد بود.

 معمولا سرعت دورانی در این قطعات محدوده خاصی دارد.‌ حرارت تولیدی روانکاری و حتی جنس قطعات روی این سرعت تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. همچنین مدل بلبرینگ، اندازه، نوع طراحی و برخی دیگر از شرایط محدوده سرعت بلبرینگ را می‌تواند محدود یا افزایش دهد. به طور کلی بلبرینگ دور بالا یک نوع بلبرینگ شیار عمیق و خود تنظیم محسوب می‌شود. این بلبرینگ‌های مخروطی تحت تاثیر شرایطی که برای آنها به وجود آمده افزایش سرعت دارند.

حال این افزایش سرعت و چرخش سریع قطعه به دلیل اصطکاک حرارت تولید می‌شود. توجه داشته باشید که این افزایش بیش از حد دمای کاری بلبرینگ باعث خرابی آن قطعه خواهد شد. پس حداکثر سرعت بلبرینگ باید روی سرعت مجاز و در محدوده کاری بلبرینگ تعیین شود. حال از استفاده دائم و طولانی مدت بلبرینگ خودداری کنید.

همچنین با روانکاری بلبرینگ از خرابی زود هنگام آن و ساییدگی قطعات مختلف جلوگیری می‌شود. حال محدوده سرعت بلبرینگ در مدل‌های مختلف و البته تولیدی شرکت‌های متنوع می‌تواند متفاوت باشد. بسته به نیاز مشتریان، جنس بلبرینگ و البته نوع طراحی شرکت، حداکثر سرعت بلبرینگ رقم ثابتی نیست.

قیمت بلبرینگ دور بالا

بلبرینگ دور بالا شامل بلبرینگ‌هایی است که با سرعت بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدون شک بررسی قیمت بلبرینگ دور بالا برای شما مشتریان عزیز اهمیت دارد. پس برای بررسی این قیمت چند فاکتور مهم را مورد توجه قرار دهید.

امروزه با دسترسی به فروشگاه‌های آنلاین به لیست قیمت بلبرینگ دور بالا و دیگر انواع بلبرینگ‌ها و قطعات صنعتی نیز دسترسی پیدا می‌کنید. حال بر اساس این لیست می‌توانید در مراکز فروشگاهی آنلاین مختلف با در نظر قرار دادن مشخصات یکسان به مقایسه قیمت بپردازید.

در مجموعه الکتنو به عنوان یک فروشگاه معتبر قطعات صنعتی و پمپ صنعتی، قیمت این نوع بلبرینگ مقرون به صرفه‌تر از قیمت دیگر مراکز فروش است. این مجموعه می‌کوشد تا جهت جلب رضایت مشتری محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت ارزان توزیع کنند. از طرفی با حذف واسطه‌ها شما هزینه‌های اضافی خرید بلبرینگ را نیز حذف خواهید نمود.

اگرچه بلبرینگ‌های دور بالا خود نمونه‌ای از انواع بلبرینگ محسوب می‌شوند، اما همین بلبرینگ خود در مدل‌های مختلفی به تولید می‌رسد. پس قطعاً مدل‌های متنوع بلبرینگ دور بالا دارای قیمت متفاوتی نیز است.

می‌دانیم که بلبرینگ‌های دور بالا با سرعت بسیار بالاتری از بلبرینگ‌های دور پایین کار می‌کنند. اما همین بلبرینگ‌ها از نظر محدوده سرعت با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از مشخصه‌های مهم بلبرینگ‌ها که هنگام خرید باید به آن توجه داشت، محدوده سرعت آن است. پس همین فاکتور می‌تواند روی قیمت این قطعه نیز تاثیر بگذارد. البته استفاده از روان کننده‌هایی نظیر گریس یا روغن نیز می‌تواند تا حدودی روی سرعت عملکرد بلبرینگ تاثیرگذار باشد.

بلبرینگ دور بالا

نتیجه

بلبرینگ‌ها را می‌توان به عنوان یکی از قطعات مهم و کاربردی در ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی بر شمرد. امروزه در موتورها، خودروها، انواع پمپ و غیره بلبرینگ نقش مهمی ایفا می‌کنند.‌ بلبرینگ‌های دور بالا بر اساس مشخصاتی که دارند امروزه برای دستگاه‌هایی با قدرت و سرعت بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلبرینگ‌ها نیز در برند، مدل، جنس بدنه و مشخصات ویژه مختلفی طراحی شده‌اند.‌

بدون شک به تناسب هر یک از انواع ماشین آلات و دستگاه‌های مختلف باید یک بلبرینگ مناسبی انتخاب کرد. چرا که یک بلبرینگ می‌تواند بار شعاعی و بارهای محوری را متحمل شود. پس یک بلبرینگ را باید به تناسب کاربرد و سیستم انتخاب کنید. به دنبال انتخاب بهترین بلبرینگ دور بالا با کیفیت مطلوب و ساخت شرکت‌های معتبر همین حالا با کارشناسان مجموعه قطعات صنعتی الکتنو تماس بگیرید. قیمت بلبرینگ‌های دور بالای این مجموعه کاملاً اقتصادی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *