مجله الکتنو

چکش حفاری (کوپ)

چکش حفاری

حفاری یکی از مهمترین اقداماتی است که برای دستیابی به آب، گاز، نفت و غیره انجام می‌شود. عملیات حفاری یکی از مهم‌ترین اقدامات در بسیاری از صنایع است. قطعاً حفاری در گذشته به صورت دستی توسط بیل و کلنگ یا چکش‌های معمولی کار بسیار دشواری بود. روش‌های قدیمی و دستی بسیار زمانبر هستند و حتی گاهی چندین وسیله برای حفر چاه‌های عمیق خراب می‌شد. با پیشرفت تکنولوژی و برای تسریع فرآیند حفاری و سرعت بخشیدن به آن، دستگاه‌هایی نظیر چکش حفاری به تولید رسید. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این چکش‌ها با ما همراه شوید.

چکش حفاری (کوپ)  چیست؟

صنعت حفاری و تونل‌سازی یکی از مهمترین صنایعی است که در آن از تجهیزات بسیاری استفاده می‌کنند. در مسیر حفاری بدون شک سنگ‌های بسیار زیاد با ابعاد مختلف وجود دارد. حفاری سنگ‌هایی با ابعاد بزرگ و مقاومت بالا قطعاً کار بسیار دشواری است.

از مهمترین تجهیزاتی که برای حفاری استفاده می‌شود، می‌توان به چکش حفاری اشاره کرد. چاه و حفره‌های بسیار زیادی با اهداف مختلف حفر می‌شود. با استفاده از چکش‌های مخصوص حفاری فرآیند حفر چاه را راحت‌تر می‌کنید و به آن سرعت می‌بخشید. این چکش‌ها در اندازه‌های بسیار متنوعی به تولید می‌رسند و معمولاً این ابعاد بین دو تا ۲۰ اینچ متفاوت است. و در کنار دستگاه ماسه شور در صنعت شن ماسه نیز اهمیت زیادی دارند،

برای حفاری‌های کوچک می‌توانید از ابعاد کوچک و برای حفاری‌های بزرگ نیاز به چکش‌هایی در ابعاد بسیار بالا می‌باشد. این تجهیزات از نظر وزن نیز متفاوت هستند و این وزن به ابعاد و قطر چکش بستگی دارد.

از نظر وزن نیز بین ۱۵ کیلوگرم تا ۲ تن می‌توانید به این چکش‌ها دسترسی داشته باشید. این چکش‌ها را با نام چکش هیدرولیکی نیز می‌شناسند. چکش حفاری در صنعت حفاری و تونل سازی به عنوان یک وسیله الزامی شناخته می‌شوند.

انواع چکش حفاری

چکش‌های حفاری دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس عمق حفاری و ابعاد و مقاومت سنگ‌های موجود در مسیر حفاری باید یکی از انواع این چکش‌ها را انتخاب کرد.

چکش حفاری دستی

یکی از چکش‌های کاربردی که معمولاً بیشتر افراد برای حفاری با آن سر و کار دارند، چکش حفاری هیدرولیکی دستی است. این چکش‌ها برای حفر تونل و چاه‌های کوچک استفاده می‌شوند. از نظر قیمت مقرون به صرفه‌تر از دیگر مدل‌های مختلف چکش حفاری هستند.

چکش حفاری

چکش حفاری بیل مکانیکی

از پرکاربردترین مدل‌های چکش حفاری می‌توان به مدل حفاری بیل مکانیکی اشاره داشت. مدل‌های هیدرولیک بیل مکانیکی روی بیل مکانیکی نصب می‌شوند و فرآیند حفاری را انجام می‌دهند. موتور اصلی بیل مکانیکی قدرت و انرژی لازمه  چکش‌ها را برای حفاری تامین می‌کند.

این نیروی لازمه نیز  توسط موتور از روغن هیدرولیک به لوله‌ها انتقال می‌یابد. چکش‌های بیل مکانیکی مناسب حفاری در ابعاد مختلفی تولید شده‌اند. برای انتخاب این چکش‌ها باید حتماً ابعاد بیل مکانیکی را در نظر قرار داد.

مقالات مرتبط:

چکش حفاری فول هیدرولیک

یکی از پرکاربردترین چکش‌های حفاری مدل‌های فول هیدرولیک است. به جرات می‌توان گفت یکی از قدرتمندترین چکش‌های حفاری مدل‌های فول هیدرولیک است که تخریب بالاتری توسط آنها صورت می‌گیرد. اگرچه قدرت مدل‌های فول هیدرولیک بسیار زیاد است؛ اما نباید به صورت بی‌وقفه و زیاد از آن استفاده شود. چرا که با در نظر قرار دادن قدرت تخریب بسیار بالای این چکش ممکن است در صورت کار بی‌وقفه آسیب ببیند.

چکش حفاری گاز هیدرولیک

چکش حفاری گاز هیدرولیک یکی از تجهیزات مهم برای حفاری است. این چکش‌ها تحت تاثیر فشار روغن هیدرولیک عمل می‌کنند. ساختار این وسیله به گونه‌ای است که معمولاً روی ماشین آلات راهسازی نظیر لودر نصب می‌شود. فشار مورد نیاز عملکرد این چکش‌ها یا فشار روغن را سیستم هیدرولیک تامین می‌کند. عملکرد چکش گاز هیدرولیک در مقایسه با مدل‌های دیگر بیشتر است و به همین سبب روغن و انرژی بیشتری نیاز دارند. معمولا چنین چکش‌هایی را برای حفاری‌های کوچک می‌توان به کار برد.

چکش حفاری

چکش حفاری

ویژگی چکش های پیکور بادی

چکش حفاری یک وسیله کاربردی است که بیشتر برای خرد کردن سنگ‌های بزرگ و مقاوم در مسیر حفر تونل یا چاه از آنها استفاده می‌شود. این چکش‌ها خود دارای انواع مختلفی هستند که از نظر مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت دارند. این چکش‌ها با سه مکانیزم متفاوت روتیشن یا چرخش، فیدینگ یا پیشروی و پرکاشن یا ضربه عمل می‌کنند.

برای اینکه از این چکش‌ها استفاده کرد باید آنها را روی یک موتور کوچک نصب نموده و تنها برای حفاری‌های کوتاه مدت و کوچک کاربرد دارند. مدل‌های پیکور بادی به صورت مکانیزم ضربه داخل وارد عمل می‌شوند. در داخل این چکش‌ها پیستون‌هایی وجود دارد که فشار هوا آن‌ها را جابجا می‌کند. حال این جابجایی انرژی مورد نیاز خرد کردن سنگ را به قسمت سرمته انتقال می‌دهد. معمولاً از این چکش‌ها برای حفاری راهسازی، کارهای عمرانی، معادن و غیره استفاده می‌شود. این مدل از چکش‌ها دارای ویژگی‌های بسیار زیادی هستند که برخی از آنها شامل:

سرعت حفاری چکش‌های پیکور بادی بسیار بالاتر از مدل‌های دیگر است. این سرعت بالای حفاری مصرف هوا را نیز به شدت کاهش می‌دهد.

این چکش‌ها مدل جدیدی از چکش‌های حفاری هستند که با آخرین تکنولوژی روز طراحی شده‌اند. حال ساختار و مکانیزم عملکرد این چکش‌ها بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا است.

به دلیل اینکه این چکش‌ها به صورت ضربه‌ای عمل می‌کنند و در تماس با سنگ‌های بزرگ و مقاوم هستند، برای تولید آنها از مواد فولادی فوق العاده درجه یک و با کیفیت استفاده می‌شود.

این چکش‌ها را می‌توان به راحتی مونتاژ کرد و دمونتاژ آنها بسیار آسان است، همین مسئله سرویس و نگهداری چکش‌ها را راحت‌تر می‌کند.

از نظر وزن، طول، قطر، فشار هوای مورد نیاز، هوای مصرفی مورد نیاز، سرعت دوران و قطر معمول مته دارای انواع مختلفی هستند.

چکش حفاری

قیمت چکش حفارری

بررسی قیمت چکش حفاری مهم‌ترین مسئله‌ای است که قبل از خرید به آن توجه می‌شود. به طور کلی قیمت هر محصولی باید به تناسب ارزش واقعی آن تعیین شده باشد. از این رو کاربران قبل از خرید در صورت آشنایی با مشخصات مختلف محصول و پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت دستگاه، به ارزش واقعی آن پی می‌برند.

چکش‌های حفاری در مدل‌های دستی بیل مکانیکی فول هیدرولیک و گاز هیدرولیک طراحی شد‌اند. قدرت عملکرد هر یک از این چکش‌ها و دیگر مشخصات فنی آنها با یکدیگر متفاوت است. پس شرکت‌های تولید کننده بر اساس مشخصات مختلف محصول برای آن قیمت تعیین می‌کنند.

برندهای بسیار زیادی از چکش‌های حفاری هم اکنون در بازار در رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند. شرکت‌های تولید کننده شناخته شده چکش‌های حفاری را با آخرین تکنولوژی روز دنیا و با قدرت بالایی تولید کرده‌اند. محصولات این شرکت‌های معتبر و برندهای شناخته شده بدون شک قیمت بالاتری خواهد داشت.

مشخصات مختلف چکش نظیر ابعاد، وزن، فشار هوای مورد نیاز، انرژی مورد نیاز، هوای مصرفی مورد نیاز، سرعت دوران، قطر معمول مته و … روی قیمت این چکش‌های هیدرولیکی تاثیر می‌گذارد. معمولا این چکش‌ها از نظر ابعاد و زن و حتی قدرت لازمه برای شکستن سنگ متفاوت هستند.

برای اینکه خرید اقتصادی داشته باشید، می‌توانید همین حالا از شرکت الکتنو بهترین چکش‌های حفاری را با قیمت ارزان سفارش دهید. این مجموعه سال‌هاست که در زمینه توزیع تجهیزات صنعتی نظیر چکش‌های هیدرولیکی فعالیت دارد.

با مراجعه به این مجموعه شما مستقیماً از درب شرکت‌های تولید کننده تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه می‌کنید. پس اگر به دنبال خرید اقتصادی هستید، می‌توانید ابتدا به مقایسه قیمت در مراکز فروشگاهی مختلف بپردازید. مطمئن باشید که قیمت‌های عرضه شده توسط این مجموعه مقرون به صرفه‌تر است.

نتیجه

در دنیای پیشرفته امروز دیگر جای روش‌های سنتی نیست. بلکه از روش‌های مدرن و پیشرفته برای تمامی امور به ویژه حفاری و تونل سازی استفاده می‌کنند. از کاربردی‌ترین دستگاه‌هایی که برای حفاری به کار می‌رود، چکش حفاری است. این چکش‌های هیدرولیک خود دارای انواع مختلفی هستند که قدرت آنها برای حفر چاه و تونل متفاوت خواهد بود.

 اگرچه این چکش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که قدرت و مشخصات آنها متفاوت است؛ اما عملکرد صحیح آنها به کیفیت دستگاه نیز بستگی دارد. چرا شما از این فرصت ویژه و شانس طلایی به نفع خود استفاده نکنید؟ همین حالا در هر کجایی که هستید، بدون دخالت هیچ واسطه‌ای بهترین چکش‌های پیشرفته و هیدرولیکی حفاری را از الکتنو با قیمت باورنکردنی بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *