مجله الکتنو

واردات ماشین‌ آلات کشاورزی

واردات ماشین‌ آلات کشاورزی

واردات ماشین‌ آلات کشاورزی

واردات ماشین‌ آلات کشاورزی به عنوان یکی از تجارت های پر سود دنیا محسوب می گردد. حال اینکه ماشین آلات کشاورزی خود جزو آن دسته از محصولاتی هستند که اهمیت بسیار زیادی در کشاورزی و جهت کاشت و برداشت محصولات متنوع دارند. اما شاید برایتان جای سوال باشد که چرا واردات ماشین‌ آلات کشاورزی؟ ممکن است برخی از لوازم کشاورزی مورد نیاز در کشور به تولید نرسیده باشد. و یا برخی از تولیدات داخل از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. با توجه به این قضیه شرکت و تجار بسیاری از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و با واردات تجهیزات پیشرفته ار و باکیفیت تر تنوع بازار را افزایش می دهند. اما باید در نظر داشته باشید که تجارت نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالایی دارد.

به همین دلیل ما توصیه می کنیم جهت واردات ماشین آلات کشاورزی و ادوات آنها با شرکت الکتنو کمک بگبرید. الکتنو توانایی واردات این محصولات را در تمام کشورهای دنیا دارد. چرا که واردات قطعات کارخانجات و همین طور واردات قطعات صنعتی از جمله فعالیت های این شرکت است.

گام های مختلف واردات ماشین‌ آلات کشاورزی

همانگونه که اشاره شد، تجارت ماشین‌ آلات کشاورزی امروزه یکی از تجارت هایی است. که افراد بسیار زیادی در این زمینه سرمایه گذاری می کنند. چرا که این افراد با توجه به تحقیقاتی که انجام داده متوجه نیاز شدید بازار نسبت به این محصولات شده اند. حال اینکه برای واردات ماشین‌آلات کشاورزی بایستی مراحل مختلفی را گام به گام به ترتیب سپری کرد که عبارتند از:

  • اولین مرحله ای که هر بازرگانی باید به آن توجه کند، برآورد نیاز بازار است. برای این کار هم تنها کافیست تا تحقیقات کاملی را در بازار انجام دهید. بی شک اگر محصولی که قصد واردات آن را دارید با رعایت اصول تجارت باشد، شما تاجر موفقی خواهید بود‌.
  • یک تاجر موفق پس از بررسی های لازم جهت شناخت نیاز بازار، باید میزان هزینه های لازمه برای واردات ماشین‌ آلات کشاورزی را برآورد کند. قطعا که برای تمامی مراحل اعم از اخذ مجوز در کام نخست تا پایان آن که شامل ترخیص کالا از گمرک می باید هزینه پرداخت کنید. حال اینکه برای بررسی هزینه ها نیز شما اگر یک تاجر تازه کار باشید باید از شرکت های معتبری نظیر بازرگانی الکتنو کمک بگیرید. این شرکت سال هاست که در زمینه واردات و صادرات فعالیت می کند و می توانید حتی تمامی امور تجارت را با خیالی آسوده به آن بسپارید. پس از اینکه هزینه ها تعیین شد متناسب با میزان سرمایه خود اقدام کنیم.
  • شناسایی شرکت تولید کننده یا شخص فروشنده نیز در اولویت بعدی کار شما قرار می گیرد. چرا که ممکن است برای تولید هر محصولی شرکت های بسیار زیادی در سرتاسر جهان فعالیت کنند. حتی ممکن است گاهی در یک کشور نیز در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی چندین کارخانه فعالیت نمایند. پس شما وظیفه دارید تا درباره تک تک این شرکت ها تحقیقات کاملی را انجام دهید و در نتیجه با توجه به نتایج به دست و مقایسه های انجام شده بهترین را انتخاب کنید. اما انتخاب کشور صادرکننده باید با توجه به ضوابط و شرایط باشد.

واردات ماشین‌ آلات کشاورزی

مراحل واردات ماشین آلات کشاورزی

  • گفتگو و مذاکره با شرکت تولید کننده یا فروشنده گام بعدی شما خواهد بود. شما باید در این مذاکره درباره کلیه مشخصات محصول و نیاز خود گفتگو کنید و پس از توافقات، به سراغ گام های بعدی که شامل خرید است بروید. حتی زمان ارسال محموله، تاریخ دریافت، هزینه ها و همه و همه در توافق نامه ذکر می شود.
  • پس از توافقات بین دو طرف معامله باید هماهنگی های لازمه به منظور دریافت نمونه فیزیکی قطعات انجام شود. تا قبل از دریافت نمونه هیچگونه قراردادی بین این دو بسته نمی شود، مگر آنکه شخص خریدار پس از دریافت نمونه آن را تایید نماید.
  • پیش فاکتور توسط فروشنده برای شخص وارد کننده ارسال می شود. و پس از آن که خریدار آن را تایید کرد، زمان آن است که قرارداد نهایی بین دو این دو بسته و پروفرما اخذ گردد.
  • گام بعدی واردات ماشین آلات کشاورزی پرداخت هزینه پس از اخذ قرارداد خرید و واردات ماشین‌ آلات کشاورزی می باشد. اما به این نکته دقت کنید که پرداخت هزینه برای یک شرکت خارجی اصلا کهر راحتی نیست و باید با توجه به در نظر داشتن قوانین و شرایط صورت بگیرد. حال اینکه جابجایی وجه از واردکننده به شخص صادرکننده می تواند به چند صورت انجام شود. بهترین کار ابن است که از شرکت هایی چون بازرگانی الکتنو که تجربه کافی در این زمینه دارند، کمک بگیرید.
  • پس از اینکه هزینه ها را پرداخت کردید باید ثبت سفارش انجام شود. بدین منظور نیز در سیستم یک شماره قبض انبار  برای شما به ثبت می رسد. در نتیجه با ثبت سفارش نیز، قطعا شرکت مورد نظر جهت ارسال محموله را طبق سفارش شما آماده می کند. حال اینکه باید سازمان های مربوطه این سفارش را مورد تایید قرار دهند و تاییدیه آن را برای گمرک بفرستند و این کار یک روز کاری زمان می برد.

واردات ماشین‌ آلات کشاورزی

مهمترین مراحل واردات و صادرات

  • اظهار گمرکی نیز گام بعدی واردات ماشین آلات کشاورزیاست که پس از دریافت کد ثبت می باشد. اظهارنامه گمرکی بیشتر جهت ترخیص کالا مورد استفاده قرار می گیرد. حال اینکه تمامی مشخصات ماشین آلات کشاورزی اعم از کیفیت، قیمت، مارک، مدل دستگاه، مشخصات فنی و … در این لیست ثبت می گردد.
  • در این مرحله باید اظهارنامه توسط کارشناس گمرک مورد بررسی قرار بگیرند. این مرحله مامور گمرک وظیفه دارد علیرغم بررسی مشخصات ماشین آلات، ارزش واقعی محصول را نیز مورد بررسی قرار دهد. در نتیجه با توجه به اینکه مشخصات واقعی دستگاه با مشخصات درج شده در اظهارنامه یکی بود، محصول تایید شده و اقدامات لازمه جهت صادرات آن صورت می گیرد.
  • اکنون انتخاب یک روش مناسب برای جابجایی محموله می باشد. برای واردات ماشین‌ آلات کشاورزی نیز می توان از انواع روش های تجارت اعم از روش هوایی، دریایی یا زمینی استفاده نمود. اما به این نکته توجه کنید که انتخاب یک روش مناسب باید متناسب بت شرایط و قوانین باشد.
  • ترخیص کالا مهمترین گام واردات است که به نوعی مرحله نهایی تجارت محسوب می شود‌. برای ترخیص محموله نیز شما بایستی اسناد و مدارک مورد نیاز را به مامور گمرک ارائه دهید. برخی از این مدارک می تواند شامل قبض انبار، گواهی بارنامه، مجوزهای لازمه، پروفرما و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *