مجله الکتنو

واردات قطعات تحریمی پتروشیمی

واردات قطعات تحریمی پتروشیمی

واردات قطعات تحریمی پتروشیمی

تجهیزات و قطعات مورد استفاده در صنایع پتروشیمی  به‌ عنوان تجهیزات فرایند نیز نامیده می‌ شوند. که هر کدام از این تجهیزات برای کارها و فرایند خاصی طراحی شده‌ اند؛ از جمله کنترل جریان، نگه داری واکنش‌ های شیمیایی و ذخیره‌ سازی. عموماً این نوع تجهیزات به دو نوع تجهیزات دوار و ثابت تقسیم‌ بندی می‌ شوند. با توجه به این توضیح مختصر می‌ توانید به اهمیت واردات قطعات پتروشیمی پی ببرید. از آن جایی‌ که طی چند سال اخیر کشور دچار تحریم های گوناگون شده‌ است و برخی از کشورها، کشور ما را در لیست تحریم‌ ها قرار داده‌ اند، پس واردات اجناس گوناگونی مانند لوازم الکتریکی و برقی، لوازم‌ خانگی، تجهیزات پزشکی، ادوات کشاورزی و غیره بسیار دشوار شده‌ است. خرید قطعات تحریمی پتروشیمی نیز یکی از این موارد است و واردات آن دارای اهمیت ویژه‌ ای است.

ما در این مقاله می‌ خواهیم به اهمیت واردات قطعات تحریمی پتروشیمی، راه‌ های مختلف واردات و نکات مهم در این خصوص را برای شما بیان کنیم. پس لطفاً این مقاله را تا پایان بخوانید.

اهمیت واردات قطعات تحریمی پتروشیمی

همان‌ طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، تجهیزات و قطعات مورد استفاده در صنایع پتروشیمی کارهای خاصی را انجام می‌ دهند، مانند ذخیره‌ سازی، کنترل جریان و نگه داری واکنش‌ های شیمیایی.

که به دو دسته تجهیزات ثابت و تجهیزات دوار تقسیم‌ بندی می‌ شوند. به تجهیزات دوار، تجهیزات پردازشی نیز اتلاق می‌ شود که دارای حرکت یا چرخش هستند. این تجهیزات در سیستم ها برای پردازش مایعات کاربرد دارند. تجهیزات ثابت نیز به تجهیزاتی گفته می‌ شود که حرکت ندارند و به آن‌ ها تجهیزات استاتیک هم گفته می‌ شود. بنابراین با این توضیح می‌ توانید به اهمیت واردات قطعات تحریمی پتروشیمی پی ببرید این قطعات در زمره موارد بسیار حساس در حوزه واردات هستند که دولت همواره به آن‌ ها توجه خاص دارد.

واردات قطعات تحریمی پتروشیمی

نکاتی در خصوص واردات قطعات تحریمی پتروشیمی

۱. شناخت شرکت‌ های معتبر تولید کننده

اگر قصد واردات قطعات تحریم پتروشیمی را دارید، در ابتدا باید شرکت‌ های تولید کننده معتبر و کشورهایی که ما را در لیست تحریم‌ های خود قرار نداده‌ اند را شناسایی کنید تا بتوانید این‌ قطعات را تهیه کنید. واردات قطعات تحریمی پتروشیمی چون از اهمیت بالایی برخوردار است، پس شناسایی شرکت‌ های معتبر تولید کننده بسیار ضروری است.

۲. اخذ مجوز واردات کالا و گرفتن کارت بازرگانی

هر دو مورد کارت بازرگانی و اخذ مجوز جزء موارد بسیار ضروری برای واردات می‌ باشند که شما در ابتدای کار باید هر دو را از وزارت بازرگانی گرفته باشید.

۳. شناخت قوانین و مقررات گمرکی و ترخیص کالا

یکی از موارد بسیار مهم در خصوص واردات کالا شناخت قوانین و مقررات گمرکی و ترخیص کالا است. شما باید آشنایی کامل با این موارد را داشته باشید تا هنگام ترخیص و حمل‌ و نقل کالا دچار مشکل نشوید.

نکات دیگری در خصوص اهمیت واردات قطعات تحریمی پتروشیمی

. توجه به میزان عرضه بر تقاضا

وقتی قصد واردات کالا را دارید حتما به میزان عرضه بر تقاضا و نیاز مشتری توجه کنید، چرا که اگر بازار اشباع از آن نوع کالا باشد، علاوه‌ بر آن که دولت اجازه واردات آن را به شما نخواهد داد، حتی اگر هم موفق به واردات شوید کالای شما روی دست تان می‌ ماند و سودآوری برای تان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:‌ خرید قطعات یدکی کارخانجات از چین

. توجه به بازار مقصد

قطعات پتروشیمی جزء مواردی است که در همه شهرها و مورد نیاز همه افراد نیست، بلکه برخی از شهرک‌ های صنعتی و شهرهای ویژه‌ ای این‌ گونه قطعات را خریداری می‌ کنند. پس شما باید در ابتدا شهرها و بازارهای مقصد را شناسایی کنید تا پس‌ از واردات قطعات تحریمی پتروشیمی را در همان شهرها توزیع کنید.

. قدرت تشخیص اجناس اورجینال از اجناس بدل

برای واردات قطعات تحریمی پتروشیمی که از اهمیت ویژه‌ ای نیز برخوردار هستند، باید قادر باشید که اجناس اورجینال و شرکت‌ های معتبر تولید کننده را شناسایی کند. چون بازار کشورهایی مانند کشور چین، همواره مملو از کالاهای بدل است که کاملاً مشابه نوع اصل آن می‌ باشند، اما کیفیت بسیار پایینی دارند.  قطعا واردات این‌ گونه کالاها به ضرر شما خواهد بود و ممکن است در بازار روی دست تان بماند.

واردات قطعات تحریمی پتروشیمی

راه‌ های مختلف خرید کالا 

برای واردات قطعات تحریمی پتروشیمی یا هر نوع کالای دیگری شما می‌ توانید از راه‌ های مختلفی وارد عمل شوید مثلاً ؛

۱. خرید اینترنتی یا شبکه‌ های مجازی

یکی از بروز ترین راه‌ های خرید و فروش کالا خرید از طریق اینترنت و شبکه‌ های مجازی است. این کار زمان اندکی از شما می‌ گیرد، اما باید دقت کافی را داشته باشید تا از سایت‌ های معتبر خرید کنید و گیر کلاه برداران حرفه‌ ای و هکرها نیفتید.

بیشتر بخوانید:‌ خرید از چین

۲. خرید مستقیم

خرید مستقیم یکی از راه‌ های مناسب برای واردات کالا است. در این روش شما می‌ توانید به‌ طور مستقیم با شرکت‌ های تولید کننده قرارداد ببندید، اجناس تان را با چشم خودتان ببینید و پس از مقایسه، جنس مورد نظر را خریداری کنید. حتی می‌ توانید هنگام خرید کالا از فروشنده تخفیف بگیرید. اما این کار زمان زیادی از شما می‌ گیرد.

۳. خرید با واسطه شرکت‌ های وارد کننده کالا مانند شرکت الکتنو

یکی از بهترین راه‌ ها برای واردات کالا و قطعات یدکی کارخانجات اقدام از طریق شرکت‌ های وارد کننده کالا مانند شرکت الکتنو است. چون تجارت و واردات کالا جزء مشاغل دشوار به شمار می‌ رود و نیاز به اطلاعات، آگاهی و تجربه کافی دارد، بنابراین خرید مستقیم و بدون واسطه کار دشواری است و ممکن است شما نتوانید موفقیت لازم را در این راه کسب کنید.

علاوه‌ بر آن که این کار زمان بسیار زیادی را از شما می‌ گیرد، اما شرکت‌ هایی مانند شرکت الکتنو می‌ تواند این کار را برای شما آسان کند و در اسرع وقت کالای مورد نیاز خریداری‌ شده را به دست تان برساند. شرکت الکتنو از جمله شرکت‌ های موفق در حوزه واردات کالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *