مجله الکتنو

واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

طی سال‌ های اخیر، کشور ما از سوی برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد تحریم قرار گرفته‌ است. و واردات بسیاری از این کالاها با محدودیت مواجه شده‌ است. بنابراین برخی کالاها معمولاً در بازار به‌ تعداد خیلی کمی وجود دارند و تهیه آن‌ ها گاهی دشوار است. کالاهای مختلفی شامل تحریم‌ ها می‌ باشند که از آن جمله می‌ توان لوازم‌ خانگی، لوازم برقی و الکترونیکی، قطعات خودرو، لوازم‌ یدکی و غیره را نام برد. یکی از این موارد نیز واردات قطعات مربوط به صنعت نفت و گاز است. به‌ همین دلیل واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز از اهمیت فوق‌ العاده‌ ای برای کشور برخوردار است و همواره وارد کنندگان و تجار به فکر راه‌ های مختلفی برای وارد کردن این نوع کالاها هستند.

با توجه به توضیح مختصر بالا می‌ توانید به اهمیت این کار پی ببرید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با واردات قطعات تحریمی صنعت پتروشیمی، نفت و گاز، بایدها و نبایدهای آن، راه‌ های مختلف وارد کردن این قطعات و موارد دیگری از این قبیل آشنا کنیم. پس لطفاً تا پایان این مقاله را با دقت بخوانید.

راه‌ های واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

همان‌ طور که در بالا نیز اشاره شد کشور ما به‌ علت تحریم ها، نمی‌ تواند برخی از کالاها را وارد کند و معمولاً تهیه این نوع کالاها و واردات آن‌ ها با مشکل مواجه می‌ شود. یکی از این کالاها، قطعات مربوط به صنعت نفت و گاز است. از آن جایی‌ که یکی از ارکان صنایع کشور ما محصولات پتروشیمی و صنعت نفت و گاز است، پس واردات این قطعات از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است، تا جایی‌ که این تحریم‌ ها گاهی باعث کندی فروش محصولات به کشورهای دیگر، بیمه کشتی‌ ها، حمل‌ و نقل محصول و نقل‌ و انتقالات ارزی می شود.

بنابراین باید به‌ دنبال راه چاره و راه‌ های مطمئن برای تأمین این‌ گونه قطعات بود که ما در زیر به برخی از این راه‌ ها اشاره می‌ کنیم.

۱. دور زدن تحریم‌ ها با خرید از کشورهای دیگر

برای آن که بتوان به مقابله با کشورهای تحریم کننده پرداخت، باید اقدام به خرید اجناس مورد نیاز از کشورهایی کرد که ما را در لیست تحریم‌ های خود قرار نداده‌ اند، این گزینه می‌ تواند مورد بسیار مهمی در این اوضاع باشد.

۲. تکیه‌ بر تولیدات داخلی

یکی دیگر از موارد توجه به تولیدات داخلی و شرکت‌ های تولید کننده کشور است.

واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

نکاتی در خصوص واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز و نحوه خرید آن‌ ها

برای واردات قطعات یدکی کارخانجات هر گونه کالایی از جمله واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز، باید برخی موارد را مدنظر داشته باشید و آن‌ ها را در طول کارتان رعایت کنید که برخی از این موارد عبارت‌ اند از:

۱. آشنایی با قوانین و مقررات تجارت

در گام نخست شما باید با قوانین و مقررات تجارت آشنایی داشته باشید، یعنی در این خصوص دانش خود را افزایش دهید تا هنگام انجام کار دچار مشکل نشوید.

۲. شناسایی شرکت‌ های معتبر تولید کننده

چون قطعات مورد نیاز در صنعت نفت و گاز بسیار مهم و با اهمیت هستند، پس شما برای وارد کردن آن‌ ها می‌ بایست شرکت‌ های معتبری را مد نظر داشته باشید و آن‌ ها را شناسایی کنید.

۳. اخذ مجوز و کارت بازرگانی

یکی از مراحل بسیار مهم برای واردات هر نوع کالایی گرفتن کارت بازرگانی و اخذ مجوز از وزارت بازرگانی است. یعنی شما بدون داشتن این دو گزینه اجازه واردات کالاهای مجاز به کشور را ندارید.

نکات دیگری در خصوص واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

۴. آشنایی با راه‌ های مختلف حمل‌ و نقل کالا

وقتی کالایی را خریداری کنید، مسلماً باید به فکر حمل‌ و نقل آن تا بازار مقصد باشید. برای این کار نیز می‌ تواند راه‌ های مختلفی از جمله حمل‌ و نقل دریایی، حمل‌ و نقل هوایی و حمل‌ و نقل از طریق باربری و پست را مد نظر داشته باشید. دقت کنید که برای واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز که عمدتاً دارای وزن و حجم بالایی هستند، حمل‌ و نقل دریایی گزینه بسیار مناسبی است.

۵. قدرت تشخیص کالاهای اورجینال از کالاهای بدل

قطعا هر نوع کالای اورجینالی نوع مشابه، اما بدل آن نیز در بازارهای مختلف موجود است، پس برای آن که بتوانید کالای اصل و اورجینال را تهیه کنید، باید قدرت تشخیص داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

۶. آشنایی با قوانین و مقررات کشورهای مختلف

برای تجارت با هر کشوری می‌ بایست قوانین و مقررات آن کشور را بدانید. واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز نیز مستثنی از این ابر نیست و شما باید با توجه به قوانین و مقررات تا یک کشور این کالاها را وارد کنید.

واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

راه‌ های مختلف واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز یا هر کالای دیگری می‌ تواند از راه‌ های مختلفی انجام شود که در زیر به چند نمونه اشاره می‌ کنیم.

. خرید مستقیم و بی‌ واسطه

از مزایای خرید مستقیم و بی‌ واسطه این است که شما می‌ توانید کالای مورد نظرتان را ببینید و آن را با کالاهای مشابه مقایسه کنید. حتی می‌ توانید به‌ طور مستقیم با شرکت‌ های تولید کننده وارد مذاکره شود و قرارداد ببندید. از معایب این نوع خرید نیز آن است که ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد.

. خرید اینترنتی

یکی از شیوه‌ های نوین خرید و تجارت خرید اینترنتی و با استفاده از فضاهای مجازی است. این راه به شما کمک می‌ کند که با صرف زمان اندکی بتوانید کالاهای مورد نیاز خودتان را وارد کنید. از مزایای این روش معایب این روش آن است که شما باید دقت لازم را داشته باشید که از سایت‌ های معتبر اقدام کنید.

. خرید با واسطه شرکت‌ های وارد کننده کالا مانند شرکت الکتنو

یکی از بهترین و مطمئن‌ ترین راه‌ های واردات کالا، اقدام از طریق شرکت‌ های معتبر وارد کننده، مانند شرکت الکتنو است. از آن جایی‌ که واردات کالا تجربه و مهارت زیادی را می‌ طلبد و سختی‌ ها و مشکلات خاص خودش را دارد، اقدام از طریق شرکت‌ هایی مانند شرکت الکتنو، بهترین راه برای این کار است. شرکت الکتنو از جمله شرکت‌ های بسیار معتبر در حوزه واردات است که می‌ تواند کالاهای مورد نظر شما را بدون نیاز حضوری شما خریداری کند.

2 دیدگاه در “واردات قطعات تحریمی صنعت نفت و گاز

  1. خسرو بختیاری گفت:

    مدیریت محترم شرکت ،
    با سلام و احترام ، ما شماره تماس شما را از طریق اینترنت دریافت نموده و بدینوسیله می خواهیم رزومه و فعالیت های خود را در چند حوزه تقدیم نماییم .
    لطفا ایمیل ادرس یا واتساپ شرکت را برایمان ارسال نمایید تا فایل های رزومه را خدمتتان بفرستیم
    ضمن اینکه ما می خواهیم از تجربیات گرانبهای شما استفاده نموده و برای اطلاع جنابعالی ، بنده نماینده یک شرکت اروپایی سازنده پنل ها و تجهیزات انرژی های خورشیدی در ایران و خاورمیانه هستم و در این حوزه نیز می خواهم با شما همکاری داشته باشم .
    اگر سئوالی داشتید ، می توانید با ایمیل ، یا با شماره تلفن 02122644414 ، یا با شماره واتساپ 09121546723 با بنده تماس بگیرید یا روز و ساعتی را تعین نمایید تا خودم خدمتتان تماس بگیرم
    با تقدیم احترام – بختیاری
    Kh_bakhtiari_2@yahoo.com

  2. مدیرمحترم بازرگانی با عرض سلام و خسته نباشید نایاب ترین قطعات تولید شرکتهای اروپایی و آمریکایی را موجود دارم درصورت نیاز به هر قطعه نایاب با فرستان مشخصات دقیق طی ۲۴ ساعت قطعه دست مدیر محترم بازرگانی خواهد رسید باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *